Sivu 3/5

Lähetetty: 01 Huhti 2013, 11:28
Kirjoittaja Daiseli
Kiitoksia nyt löyty!! Tuossa olis tollanen kaavio jos helpottais. http://www.juss.kalsarit.net/v6el.pdf

Lähetetty: 01 Huhti 2013, 11:32
Kirjoittaja hessu75
Erittäin hyvä tiedosto tuo sinun linkittämä.

Kiitos myös sinulle.

-Hessu-

2.9:n virranjakaja 2.3:seen

Lähetetty: 03 Huhti 2013, 17:18
Kirjoittaja jouppi
Täälä onkin ilmeisesti asiantuntijoita. Eli tarkotus olis laittaa (scorpion?) 2.9 12v koneesta tuo kärjetönjakaja granadan 2.3:seen. Käykö se suoraan siihen ja kun siinä jakajassa on se liittimen paikka niin mitä johtoja siihen tulee ja missä järjestyksessä? Joku kuvakin löyty kyseisestä jakajasta:
Virranjakaja

Ja olis kiire ku hääkeikkaa pukkaa päälle :D

Re: 2.9:n virranjakaja 2.3:seen

Lähetetty: 03 Huhti 2013, 17:45
Kirjoittaja Vermilion
jouppi kirjoitti:Täälä onkin ilmeisesti asiantuntijoita. Eli tarkotus olis laittaa (scorpion?) 2.9 12v koneesta tuo kärjetönjakaja granadan 2.3:seen. Käykö se suoraan siihen ja kun siinä jakajassa on se liittimen paikka niin mitä johtoja siihen tulee ja missä järjestyksessä? Joku kuvakin löyty kyseisestä jakajasta:
Virranjakaja

Ja olis kiire ku hääkeikkaa pukkaa päälle :D

En nyt mene vannomaan, mutta minusta tuo 2.9 jakaja ei käy tuohon...
2.8 Efin jakaja pitäis käydä. Ja nuo uudemmat jakajat on korkeampia kuin ne vanhat,
tiedä sitte mahtuuko pellin alle.

Kuva 2.8 Efi
Kuva 2.8 K-jet

Valitettavasti ei ole antaa kuvaa 2.9 jakajasta (kokonaisesta)
2.8 Efi jakajaan kuuluu myös sellainen peltinensuoja hökötys jota tossa ei ole...
suojaa jakajan aiheuttamilta häiriöitä.


2.8 ja 2.9 jakajassa ei ole keskipakois painoja. Elikä moottori ei saa sytysennakkoa.
Vaatii tietokoneen säätämään ennakkoa. (Sellainen erillinen purkki)

Lähetetty: 03 Huhti 2013, 19:47
Kirjoittaja Daiseli
mulla olis tällänen käretön virranjakaja ja sitten sierran pikkunen sytty boksi. Silloin oli omassa 2.8 koneessa ja pelas. Muutama piuha piti kytkee vaan. sekin kytkentäkaavio pitäs löytyä tältä foorumilta.

http://imageshack.us/photo/my-images/54 ... 93900.jpg/

Lähetetty: 03 Huhti 2013, 20:33
Kirjoittaja Vermilion
Daiseli kirjoitti:mulla olis tällänen käretön virranjakaja ja sitten sierran pikkunen sytty boksi. Silloin oli omassa 2.8 koneessa ja pelas. Muutama piuha piti kytkee vaan. sekin kytkentäkaavio pitäs löytyä tältä foorumilta.

http://imageshack.us/photo/my-images/54 ... 93900.jpg/

Jep itselläkin niitä boxeja muuta, ja saa kaupastakin löytyy kun tietää mitä ettii uutena.

Lähetetty: 03 Huhti 2013, 20:40
Kirjoittaja Daiseli
tuokin minun virranjakaja on 2.8 koneesta myytävänä jos tarttee joku. 2.9 koneesta ei käy ollenkaan.

Lähetetty: 03 Huhti 2013, 21:28
Kirjoittaja hessu75
Tuo TFI moduulilla oleva 2,9 EFI jakaja ei käy vanhempaan ruiskuun. Se kipinän ohjaus on tosiaan erillainen.
Pitää olla 2,9 EFI ECU kaverina.

-Hessu-

Lähetetty: 04 Huhti 2013, 18:16
Kirjoittaja Samu
2.8:n ja 2.9:n jakajan kiinnityskin on eri.
2.8 on kahella pultilla ja 2.9 on semmonen perus kiilan tapanen + pultti

Lähetetty: 07 Huhti 2013, 10:32
Kirjoittaja jouppi
Kiitos vastauksista. En siis alkanut edes yrittämään 2.9:n jakajaa vaikka kiinnitys, ratas ja pituus olisi kyllä käynyt. Sain jostain vanhasta 2- litrasesta jakajan ja nyt aloin vaihtamaan sitä mutta se öljypumpun akseli tuli tietysti mukana siinä ja yritin laittaa takaisin mutta eihän se sinne oikeaan koloon mennyt ja nyt on jumissa sielä pienen pienessä reijässä eli pitäis keksiä siihen joku ratkaisu. Saa nähdä.. :D

Lähetetty: 07 Huhti 2013, 13:46
Kirjoittaja Timppa
Pari pikku eroa on nois jakajissa...

-ö pumpun käyttöakseli on 2,8 6 kulma,2,9 tähtipää

-jakajan rattaan vinohammastus on eri kätinen johtuu siitä että 2,8 nokka pyörii vastapäivään ja 2,9 nokka myötäpäivaan(edestäp kats) eikä tietenkään keskenään vaihto kelpoisia...

-jakajan alapään halkaisija joka tukeutuu lohkon pesään on eri,2,9 paksumpi


Mut muuten aika saman näköisiä tosiaan... :)

Lähetetty: 07 Huhti 2013, 20:56
Kirjoittaja Mois
Timppa kirjoitti:Pari pikku eroa on nois jakajissa...

-ö pumpun käyttöakseli on 2,8 6 kulma,2,9 tähtipää

-jakajan rattaan vinohammastus on eri kätinen johtuu siitä että 2,8 nokka pyörii vastapäivään ja 2,9 nokka myötäpäivaan(edestäp kats) eikä tietenkään keskenään vaihto kelpoisia...

-jakajan alapään halkaisija joka tukeutuu lohkon pesään on eri,2,9 paksumpi


Mut muuten aika saman näköisiä tosiaan... :)
Hitto kun puuttuu nappula "Tykkään" ;)

Lähetetty: 25 Huhti 2013, 09:17
Kirjoittaja hessu75
Moikka kaikki viisaammat.

Yritetty eilen illalla startata oma 2900 Colkki EFI: a.
Ei onnannut.

Pumppu pumppaa bensaa ok, ja paluuletkusta tulee polttoainetta. Eli, oletan, että minulla letkut oikeinpäin kiinni.
Kipinää on.
Tämän mukaan laitoin sytkäjohdot:
Kuva

Kampuran ajoitusmerkki kakkos- ja kolmosnuolen välissä. OK?
Ykköspytty ylhäällä ja jakajassa pyörijä ykkös sytkäjohdon kohdalla. OK?

Miten voin tarkistaa ruiskusuuttimien toiminnan? Otin tulpan nro kuusi irti ja se oli vaan vähän märkä. EI siis totaalisen märkä, mitä olisi minun mielestä, jos bensaa tulee kunnolla suuttimista. Eikö?

Miten voin tarkistaa suuttimien toiminnan?

ECUlle tulee virtaa, mutta miten voin ECUn toiminnan varmistaa?

Apuja kanssaharrastajat, kiitos. Kesä tulee kovaa ja polttelee päästä ajamaan Caprilla ja mureilla saundeilla.

-Hessu-

Lähetetty: 25 Huhti 2013, 16:12
Kirjoittaja taunusti
hmm onkohan nuo tulpan johdot ihan oikeen. ainakin vanhemmissa 2.3 V6 moottoreissa menee sillain ristikkäin 142536

Lähetetty: 25 Huhti 2013, 16:41
Kirjoittaja Vermilion
Kyllä toi minusta on oikein...