Scoorpion 2.9 v6 sähkökytkentäkaavio
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Jeah,
Lontooksi joku kanssa selittää vastaavaa ongelmaansa:
"On my '92 Dodge the IAC was stuck in the open position and it caused it to idle about 800 RPM's too high. A band aid solution was to unplug it from the computer and manually set it at the perfect depth, but this caused a rougher (albeit lower) idle, because it is supposed to be constantly adjusted via a a plug from the computer to keep the idle smooth. To diagnose the problem, remove the IAC valve but leave it plugged into the computer (probably on the back of the throttle body under the airbox), then turn the key to the on position (don't start it or the idle will race like crazy), you should see the plunger type thing on it move in and out, if this doesn't happen, replace it."
Ei muuten nyt tule mieleen, että olisi pitänyt mitään ääntä kumpikaan lisäilmaventtiili minulla, kun on autossa ollut kiinni...
Toivotaan nyt, että tämä on vaan tästä hemmetin venttiilistä kiinni tämä juttu...
Kiitos.
Lontooksi joku kanssa selittää vastaavaa ongelmaansa:
"On my '92 Dodge the IAC was stuck in the open position and it caused it to idle about 800 RPM's too high. A band aid solution was to unplug it from the computer and manually set it at the perfect depth, but this caused a rougher (albeit lower) idle, because it is supposed to be constantly adjusted via a a plug from the computer to keep the idle smooth. To diagnose the problem, remove the IAC valve but leave it plugged into the computer (probably on the back of the throttle body under the airbox), then turn the key to the on position (don't start it or the idle will race like crazy), you should see the plunger type thing on it move in and out, if this doesn't happen, replace it."
Ei muuten nyt tule mieleen, että olisi pitänyt mitään ääntä kumpikaan lisäilmaventtiili minulla, kun on autossa ollut kiinni...
Toivotaan nyt, että tämä on vaan tästä hemmetin venttiilistä kiinni tämä juttu...
Kiitos.
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
Sain pari solenoidia ja testasin toisen näistä IAC venttiileistä uudella ja pelittää hienosti. Se venttiili rungon sisällä naksuu hienosti kiinni ja auki.
Testasin sitten sen vanhan solenoidin ja kuollut on.
Nyt koneessa kiinni oleva IAC tekee samaa, mitä tuo irrallaan oleva, niin voin aika varmaksi sanoa, että korkeat tyhjäkäyntikierrokset johtuivat viallisesta solenoidista tyhjäkäyntiventtiilissä.
-Hessu-
Testasin sitten sen vanhan solenoidin ja kuollut on.
Nyt koneessa kiinni oleva IAC tekee samaa, mitä tuo irrallaan oleva, niin voin aika varmaksi sanoa, että korkeat tyhjäkäyntikierrokset johtuivat viallisesta solenoidista tyhjäkäyntiventtiilissä.
-Hessu-
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06