Scoorpion 2.9 v6 sähkökytkentäkaavio

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Daiseli
Viestit: 5
Liittynyt: 12 Maalis 2013, 21:10
Paikkakunta: Kiuruvesi

Viesti Kirjoittaja Daiseli »

Kiitoksia nyt löyty!! Tuossa olis tollanen kaavio jos helpottais. http://www.juss.kalsarit.net/v6el.pdf
ford anglia estate -66
ford anglia -67
ford cortina -68
ford transit -70
ford escort mk2 -80
toyota land-cruiser bj45 -83
ford sierra -84
mb w210 e300 -97
hessu75
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Tammi 2012, 11:40
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Erittäin hyvä tiedosto tuo sinun linkittämä.

Kiitos myös sinulle.

-Hessu-
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
jouppi
Viestit: 13
Liittynyt: 19 Kesä 2011, 21:15
Paikkakunta: Rovaniemi

2.9:n virranjakaja 2.3:seen

Viesti Kirjoittaja jouppi »

Täälä onkin ilmeisesti asiantuntijoita. Eli tarkotus olis laittaa (scorpion?) 2.9 12v koneesta tuo kärjetönjakaja granadan 2.3:seen. Käykö se suoraan siihen ja kun siinä jakajassa on se liittimen paikka niin mitä johtoja siihen tulee ja missä järjestyksessä? Joku kuvakin löyty kyseisestä jakajasta:
Virranjakaja

Ja olis kiire ku hääkeikkaa pukkaa päälle :D
Jouni
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: 2.9:n virranjakaja 2.3:seen

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

jouppi kirjoitti:Täälä onkin ilmeisesti asiantuntijoita. Eli tarkotus olis laittaa (scorpion?) 2.9 12v koneesta tuo kärjetönjakaja granadan 2.3:seen. Käykö se suoraan siihen ja kun siinä jakajassa on se liittimen paikka niin mitä johtoja siihen tulee ja missä järjestyksessä? Joku kuvakin löyty kyseisestä jakajasta:
Virranjakaja

Ja olis kiire ku hääkeikkaa pukkaa päälle :D

En nyt mene vannomaan, mutta minusta tuo 2.9 jakaja ei käy tuohon...
2.8 Efin jakaja pitäis käydä. Ja nuo uudemmat jakajat on korkeampia kuin ne vanhat,
tiedä sitte mahtuuko pellin alle.

Kuva 2.8 Efi
Kuva 2.8 K-jet

Valitettavasti ei ole antaa kuvaa 2.9 jakajasta (kokonaisesta)
2.8 Efi jakajaan kuuluu myös sellainen peltinensuoja hökötys jota tossa ei ole...
suojaa jakajan aiheuttamilta häiriöitä.


2.8 ja 2.9 jakajassa ei ole keskipakois painoja. Elikä moottori ei saa sytysennakkoa.
Vaatii tietokoneen säätämään ennakkoa. (Sellainen erillinen purkki)
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Daiseli
Viestit: 5
Liittynyt: 12 Maalis 2013, 21:10
Paikkakunta: Kiuruvesi

Viesti Kirjoittaja Daiseli »

mulla olis tällänen käretön virranjakaja ja sitten sierran pikkunen sytty boksi. Silloin oli omassa 2.8 koneessa ja pelas. Muutama piuha piti kytkee vaan. sekin kytkentäkaavio pitäs löytyä tältä foorumilta.

http://imageshack.us/photo/my-images/54 ... 93900.jpg/
ford anglia estate -66
ford anglia -67
ford cortina -68
ford transit -70
ford escort mk2 -80
toyota land-cruiser bj45 -83
ford sierra -84
mb w210 e300 -97
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Daiseli kirjoitti:mulla olis tällänen käretön virranjakaja ja sitten sierran pikkunen sytty boksi. Silloin oli omassa 2.8 koneessa ja pelas. Muutama piuha piti kytkee vaan. sekin kytkentäkaavio pitäs löytyä tältä foorumilta.

http://imageshack.us/photo/my-images/54 ... 93900.jpg/

Jep itselläkin niitä boxeja muuta, ja saa kaupastakin löytyy kun tietää mitä ettii uutena.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Daiseli
Viestit: 5
Liittynyt: 12 Maalis 2013, 21:10
Paikkakunta: Kiuruvesi

Viesti Kirjoittaja Daiseli »

tuokin minun virranjakaja on 2.8 koneesta myytävänä jos tarttee joku. 2.9 koneesta ei käy ollenkaan.
ford anglia estate -66
ford anglia -67
ford cortina -68
ford transit -70
ford escort mk2 -80
toyota land-cruiser bj45 -83
ford sierra -84
mb w210 e300 -97
hessu75
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Tammi 2012, 11:40
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Tuo TFI moduulilla oleva 2,9 EFI jakaja ei käy vanhempaan ruiskuun. Se kipinän ohjaus on tosiaan erillainen.
Pitää olla 2,9 EFI ECU kaverina.

-Hessu-
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Samu »

2.8:n ja 2.9:n jakajan kiinnityskin on eri.
2.8 on kahella pultilla ja 2.9 on semmonen perus kiilan tapanen + pultti
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
jouppi
Viestit: 13
Liittynyt: 19 Kesä 2011, 21:15
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja jouppi »

Kiitos vastauksista. En siis alkanut edes yrittämään 2.9:n jakajaa vaikka kiinnitys, ratas ja pituus olisi kyllä käynyt. Sain jostain vanhasta 2- litrasesta jakajan ja nyt aloin vaihtamaan sitä mutta se öljypumpun akseli tuli tietysti mukana siinä ja yritin laittaa takaisin mutta eihän se sinne oikeaan koloon mennyt ja nyt on jumissa sielä pienen pienessä reijässä eli pitäis keksiä siihen joku ratkaisu. Saa nähdä.. :D
Jouni
Avatar
Timppa
Viestit: 217
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 20:37
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Timppa »

Pari pikku eroa on nois jakajissa...

-ö pumpun käyttöakseli on 2,8 6 kulma,2,9 tähtipää

-jakajan rattaan vinohammastus on eri kätinen johtuu siitä että 2,8 nokka pyörii vastapäivään ja 2,9 nokka myötäpäivaan(edestäp kats) eikä tietenkään keskenään vaihto kelpoisia...

-jakajan alapään halkaisija joka tukeutuu lohkon pesään on eri,2,9 paksumpi


Mut muuten aika saman näköisiä tosiaan... :)
#2
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Timppa kirjoitti:Pari pikku eroa on nois jakajissa...

-ö pumpun käyttöakseli on 2,8 6 kulma,2,9 tähtipää

-jakajan rattaan vinohammastus on eri kätinen johtuu siitä että 2,8 nokka pyörii vastapäivään ja 2,9 nokka myötäpäivaan(edestäp kats) eikä tietenkään keskenään vaihto kelpoisia...

-jakajan alapään halkaisija joka tukeutuu lohkon pesään on eri,2,9 paksumpi


Mut muuten aika saman näköisiä tosiaan... :)
Hitto kun puuttuu nappula "Tykkään" ;)
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
hessu75
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Tammi 2012, 11:40
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Moikka kaikki viisaammat.

Yritetty eilen illalla startata oma 2900 Colkki EFI: a.
Ei onnannut.

Pumppu pumppaa bensaa ok, ja paluuletkusta tulee polttoainetta. Eli, oletan, että minulla letkut oikeinpäin kiinni.
Kipinää on.
Tämän mukaan laitoin sytkäjohdot:
Kuva

Kampuran ajoitusmerkki kakkos- ja kolmosnuolen välissä. OK?
Ykköspytty ylhäällä ja jakajassa pyörijä ykkös sytkäjohdon kohdalla. OK?

Miten voin tarkistaa ruiskusuuttimien toiminnan? Otin tulpan nro kuusi irti ja se oli vaan vähän märkä. EI siis totaalisen märkä, mitä olisi minun mielestä, jos bensaa tulee kunnolla suuttimista. Eikö?

Miten voin tarkistaa suuttimien toiminnan?

ECUlle tulee virtaa, mutta miten voin ECUn toiminnan varmistaa?

Apuja kanssaharrastajat, kiitos. Kesä tulee kovaa ja polttelee päästä ajamaan Caprilla ja mureilla saundeilla.

-Hessu-
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
taunusti
Viestit: 927
Liittynyt: 20 Joulu 2009, 13:30
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja taunusti »

hmm onkohan nuo tulpan johdot ihan oikeen. ainakin vanhemmissa 2.3 V6 moottoreissa menee sillain ristikkäin 142536
Kaiken kokeena voin sen sanoa että jotain on vielä kokematta-Matti Nykänen
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Kyllä toi minusta on oikein...
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Vastaa Viestiin