Sytytys ja venttiilien välykset

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

jani
Viestit: 480
Liittynyt: 22 Tammi 2005, 03:02
Paikkakunta: Kemiö

Sytytys ja venttiilien välykset

Viesti Kirjoittaja jani »

Tuli mieleen, että kun vaihtaa jyrkemmän nokan (v-6:een), niin pitääkö sytytys säätää aikasemmalle vai myöhäsemmälle? Että saadaan kaikki mahdollinen teho ulos.

Nii ja sit venttiilinvälykset, pitääkö ne olla pienemmät, jyrkemmän nokan kanssa? Ja paljos ne pitäis olla pienemmät verrattuna alkuperäisiin?

Mitäs muuta pitää muistaa jyrkemmän nokan kanssa??
Taunus, Coupé GXL -74 (prokekti)
Sierra, 3.0 essex -89 (myydään osina tai kokonaisena)
Audi 100 avant 2,2 turbo quattro (200 look : ) -89
Taunus -81
WSE
Viestit: 125
Liittynyt: 23 Tammi 2005, 11:58
Paikkakunta: Lohja (/Rovaniemi)

Viesti Kirjoittaja WSE »

Hommaa ko. nokan valmistajalta ns. "nokkakortti" josta kyseiset asiat selviävät. Kyllä kai niitä arvoja foorumilaisiltakin löytyy kunhan nokan ja moottorin tyypin kerrot?
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

nokan ajoituksen säädöllähän sieltä "kaiken mahdollisen" saa.
välykset ja syttö normaali tai tuo wse:n mainitsema valmistajan arvo.
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
Vastaa Viestiin