V6 virranjakajista

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

V6 virranjakajista

Viesti Kirjoittaja Taco »

Kuuluuko 2.8 V6 Motorcraft (sininen kansi) virranjakajaan etuvastus? ja jos kuuluu niin paljonhan tätä vastus pitäisi olla?
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Eihän se jakaja mitään etuvastusta tarvi vaan yleensä puola! Onkos se kärjetön jakaja? Mulla on ollu kiinni tommosen koneen kärjetön jakaja aiemmin omassa V6:ssa, nythän mulla on OHC pellin alla. Sama "mustaboxi" kävi myös tohon OHC:n jakajaan.
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

:oops: joo vähän epäselvästi tuli siis selitettyä eli tuotahan just tarkotin... eli tarkoitin tuleeko kyseisellä jakajalla etuvastusta puolalle?

Sulla on se jakaja Sierrasta, tämä mun on vanhempaa Capri/Granada perintöä, eli ei siis ole sama. Siinä tämä boxi on alumiininen ja suhteellisen (vai suhteettoman) iso.
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

No se mun jakaja on -77 Granadasta ja oikeestaan 2.3 koneesta ja siinä on just se äärettömän iso alumiininen boxi. Mulla on vieläkin se etuvastus pelissä, kun on jäänny vaihtamatta oikeenlainen puola... Muistaakseni kärjettömän puolaa käytettäessä, pitäis mennä virta puolalle boxin kautta? Tarkistan asian jossain vaiheessa noista Granadan kytkentäkaavioista. Mulla siis menee edelleenkin puolalle virta sen alkuperäisen vastusjohdon kautta.
Laitas ne boxin ja jakajan johtojen värit, niin tiedän katsoa niitä kytkentöjä. Mulla on Motonetin boxi ja siinä on johdinvärit ihan muuta kuin alkuperäisessä boxissa. Siinä boxissahan on 2 liitintä ja toiseen tulee 2 johtoa ja toiseen 4. Näkyy Motonetista viel löytyvän noit boxei 25 eurol...
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Kattelin noita Granadan kaavioita ja niissä näky olevan myös se esivastus mukana! Eli riippuu siis ihan siitä puolasta vaatiiko se sen vastuksen? Autodatasta varmaan löytyy niiden esivastuksien arvoja?

Eli kyllä Granadassakin menee sinne puolalle virta tosiaan sen esivastuksen kautta, eikä suoraan boxilta, mitä tossa aikaisemmin "valehtelin".
Startatessa menee puolalle "suora" virta startin solenoidin lisäkärjen kautta ohi esivastuksen. Esivastukselle menee virta "suoraan" virtalukolta. Kyseessä on siis Granadan kärjetön sytytys!
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Näinhän tämä asia taitaa olla . Kiitos :wink:
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Vastaa Viestiin