Nyt on kylymää!!!

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Arska

Nyt on kylymää!!!

Viesti Kirjoittaja Arska »

Mikähän on kun ei taunus lämpee? On muutama kuukaus sitten vaihettu termari ja on kunnolla kiinni. Ei mittari nouse ees siihen siniselle vaan jää siihen alarajaan ja konettakin pystyy nykimään mistä vaan paitsi pakosarjasta vaikka ois ajellu kuinka kauan. Ei oo vielä pahvia syylärin eessä mutta pitäs kai nyt ees vähäsen lämmetä. Voisko syyläri olla liian iso? Syyläri on semmonen joka on muovia siitä ylhäältä ja alhaalta eli varmaan joku tarvike eikä ole mitenkään tavallista suuremman näköinen. Ja konehan on 1,6 ohc ilman viskoa.
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Eli sulla pyörii flekti koko ajan, eli mekaaninen? Ota se ainakin ensimmäisenä pois, tilalle joku sähköinen vaikka katkaisimella. Ilmaisia hevosia :)

Meneehän letkut lämmitykennoon siihen sisätilantuulettimen viereen oikein päin? Jos nämä oli väärin päin ei muistaakseni lämpeä kunnolla.

Ja tarkasta vielä se termostaatti, en usko jäähdyttimen olevan kyllä liian iso...

Kyllä muuten Taunuksessa talvet tarkenee :wink:
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Tehro
Viestit: 1074
Liittynyt: 21 Loka 2004, 21:48
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tehro »

termarii vois ajatella vaik onki vain pari kuukautta vanha itelä meni niit kolme vuodessa.
Arska

Viesti Kirjoittaja Arska »

Mitenkähän päin ne letkut on oikein päin :? Pittää se termari vielä testata josko se nyt ois niinki pieni vika. Tuossa usacarclub pieksämäen sivuilla kertoivat että jos on kansivikainen niin se vois olla kans syynä. Ja jos sytkä liian aikasella niin se vaikuttaa kans. Mutta pyörii suht koht nätisti eikä mitään pahempia ongelmia niin ei kehtois heti ruveta purkamaan...
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Lämppärin kennossa ylempi letku menee vesipumpulle, ja alempi kaasuttimelle tai imusarjaa.
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Pj
FTC Puheenjohtaja
Viestit: 1258
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 17:06

Viesti Kirjoittaja Pj »

Kannattaa kokeilla termarin toimivuus äidin uudessa puurokattilassa. Keittelee siinä sitä ja katsoo missä vaiheessa rupeaa aukeamaan. Sormineen ei sitä termaria kannata mennä aukomaan, ettei mene siinä risaksi. Moottorin lämpötilakin kannattaa EHDOTTOMASTI varmistaa jollain luotettavalla mittarilla, sillä ne auton mittarit ovat "suuntaa" antavia. Eli ei se moottori ole välttämättä normaalilämpöinen jos mittari näyttää puoliväliä.
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Niin, voihan vika olla anturassa, tai mikä parasta, väärässä sellaisessa :)
Itellä ei oo koskaan toiminu kaupasta ostettu "-73 taunukseen vanhalla mittaristolla". Aina on pitäny olla -76-> mallisten antura... :?:
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Taco kirjoitti:Lämppärin kennossa ylempi letku menee vesipumpulle, ja alempi kaasuttimelle tai imusarjaa.
Niin, lämppärin kennossa pitää menopuoli mennä alempaan ja paluu ylempään putkeen... Itsellä noi oli vuosia väärinpäin :oops:
Arska

Viesti Kirjoittaja Arska »

Kyllä mitari toimii jollain lailla nimittäin joskus kesäkelissä se nous sinne sinisen yläpuolelle ja konekkin tuntu jo käsin lämpimältä mutta nyt jos kokeilee niin ihan haalee... eikä jäähdystysnetekkään polta sormia vaan on semmosta lämmintä. Just tältä istumalta lähen kahtomaan että onko letukut oiken ja samalla vois tuon termarin testata.
Arska

Viesti Kirjoittaja Arska »

Vaihoin letkujen paikkaa ja johan rupes lämpeemääm. Kiitos paljon minut kylmyydeltä pelastaneille. :D
Vastaa Viestiin