2.8i:n pätkiminen

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

knox
Viestit: 4
Liittynyt: 29 Huhti 2005, 18:58
Paikkakunta: lohja

2.8i:n pätkiminen

Viesti Kirjoittaja knox »

Eli mistäs vois johtua tuo nykiminen.Tapahtuu yleensä kesken kiihdytyksen sellainen pätkiminen(ja alkaa röpöttämään),ihan kuin bensa
loppuisi(bensapumppuna 900i saabin pumppu)ja saattaa sammua
Katsottu kaikki olennaiset,mut ei mitään ihmeellistä.
Avatar
Tuukka
Viestit: 180
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 13:48
Paikkakunta: Salo / Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tuukka »

Saabin millä ruiskulla varustetun koneen bensapumppu?

Tuo Fordin 2.8i:n K-Jet tykkää bensasta, paljon, vaikkei se sitä paljoja käytäkään, tuuttaa turhaa läpi vaan. Bensapumpun tuottama paine jossain 5 - 5,5 bar:n tietämillä, mitä ei kovin monesta muusta autosta löydy... Jos Saabin pumppu tuottaa reilusti vähemmän, voisi syy olla siinä.
Taunus '73 2d sedan V6 2.8i
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Tuolta löytyy apuja varmasti:
http://www.taunusfinland.com/tiedostot/ford/K-Jetronic/

mm. pari vianhakutaulukkoa jne.
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
knox
Viestit: 4
Liittynyt: 29 Huhti 2005, 18:58
Paikkakunta: lohja

Viesti Kirjoittaja knox »

Juu eipä tullut pumpun vaihdolla toivottua tulosta.
Nyt pitäisi keksiä jotain muuta,ja tajuta noista kuvista jotain
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

tuli sellainen mielen että kiihdytyksessä kun kone kallistuu,niin tuliskohan johonkin kohtaan ilmavuotoa.
sellaistakin on joissain ollut.
elikkä onko joku letku liian kireällä jne..
Taunus Maximus =)
knox
Viestit: 4
Liittynyt: 29 Huhti 2005, 18:58
Paikkakunta: lohja

Viesti Kirjoittaja knox »

Onhan sitä "pilotin" kanssa ilmavuotoja haettu tyhjäkäynnissä ja
kaasuteltaessakin mut ei mitään löytynyt(heilahteleehan se kone kaasuteltaessakin)
Avatar
Timppa
Viestit: 217
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 20:37
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Timppa »

tarkista kipinäpuoli,puola varsinkin(oikea jännite?saako riit.virtaa?)ja tietysti avatusta jakajasta tulppia kohti,kaikki mitä siihen väliin mahtuu,ja tulpissa voi kokeilla pienempää k.väliä esim .4 jos-se auttaa ni sillon ei oo sytkässä VOIMAA
#2
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

http://www.taunusfinland.com/tiedostot/ ... onic-1.png

tuosta yllä olevasta kuvasta palikka nro8 (ohjauspaineen säädin): Kyseinen palikka haistelee imusarjan painetta ja rikastaa seosta kiihdytyksessä. Tossa systeemissä vois kans olla häikkää, eli imusarjan ja säätimen välinen letku voi vuotaa tai sitte se säädin ei toimi oikein..

- Jani P-
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Palikan (ohjauspaineen säätimen) toiminta on ehkä helpointa kokeilla vaihtamalla palikka toimivasta k-jetronicista ja jos ongelma häviää, on vika säätimessä...

-Jani P-
Vastaa Viestiin