se on se kaasutin..:)

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
tane16
Viestit: 188
Liittynyt: 09 Loka 2004, 10:31
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

se on se kaasutin..:)

Viesti Kirjoittaja tane16 »

sellasta tuossa oon ihmetellyt kun laitoin vuosi sitten sen webrun kiinni...nyt on tullut sitten ajeltua ja ihmeteltyä että minkä takia sen kaasarin päälle kertyy sellanen paska kerros? :) normaalisti sen pitäisi olla kuiva ja puhas mutta tää on kuin vähä bensaa jostain hikoilis... onko se tulvimisen merkki? vai miten se sitten tulvii? oon ihmetellyt kun välillä joskus tulee semmoinen bensan kätky..vissiinkin startatessa..ei kesken ajon kylläkään..ehkä... konehuoneesta se tuntuisi tulevan..mutta sieläkään ei näy mitään havaittavaa vuotoa
sitäkin oon ihmetellyt että tarviiko se webru bensan paluulinjan? oon vain tukinnut sen...jos se sen takia työntää sieltä kaasuttimen ala ja ylä rungon välistä vähä paskaa tai bensaa joskus tartatessa??? en mää tiedä mistään mitään...ihmettelen vain.. :) eikös siitä ole ollut jotain juttua että weberi eitarvis niin paljoo bensa painetta ku tuo muuttuva kurkku?
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

onko ilmanputsari tiivis?
ja letkut siinä kiinni..mun 38/38 on ainakin auki siitä kannesta,oon ihmetelly että mikähän järki siinäkin. uimurikammion kohdalla on pieni reikä,ja mikään tiiviste ei oo sitä sulkemassa.
Taunus Maximus =)
Avatar
tane16
Viestit: 188
Liittynyt: 09 Loka 2004, 10:31
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tane16 »

meinaakko imanputsarin kotelo...se on kyllä kiinni ja ei se niin ylhäältä tule...siittä puolivälistä kaasarin runkoa...voisko se kaasarin tiiviste vuotaa..eikös sen sillon pitäisi vaikuttaa käyntiinkin... jos se ilmaa pääsis vuotaa..
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

jaa siitä,varmaan se tivari sitten vuotaa.
ei oo mitään liimaa laittaa kaveriksi sille ?
Taunus Maximus =)
Avatar
tane16
Viestit: 188
Liittynyt: 09 Loka 2004, 10:31
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tane16 »

mutta eikö siitä sitten tule sinne ilmaa sitä kautta se käynti olisi sitten todella kehnoa?voiko kaasariin pistää liimaa tiivisteeksi..joskus joku sanonut että ei kantsii...
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

ei se kun on painetta sisäpuolella,ei tahdo ilma mennä sisään kovin helposti,ulospäin sitten vuotaa niistä paikoista.
eikä se liima pahaa tee kunhan ei laita niin että reunoilta valuu,ihan ohuesti vaan tivarin molemmin puolin.
Taunus Maximus =)
Avatar
Sämski
Viestit: 117
Liittynyt: 05 Maalis 2005, 22:13
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Sämski »

Mulla on suurin osa tiivisteistä korvattu jollaa punasella tökötillä... jokapuolella... :shock:

Lainaan tätä lirpaketta... kuuluuko putsarin kotelon alapuolella, kuitenki putsarin ulkopuolella, olevaan reikään mitä vai kuuluuko koko reiän olla siinä? Tukkoon? Jotenki sellanen kutina että käy laihalla / saa liikaa ilmaa tms vuotaa jostaan... vähän kun pitää ryyppyä päällä ni persdynossa tulee heti pari heppaa lisää ja auto tuntuu pirteemmältä alakierroksillakin...

kokoajan on parempaan suuntaan menossa auton kulku mutta aina sitä keksii jotain mikä parantaa menoa..
Ford Taunus 1.6 -79
Audi 80 2.0E -91 b4
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

huohotinletkun paikka varmaan..
ja jos on vääntöä hukassa niin jos se on aavistuksen laihalla,helppo kattoa tulpan väristä jos vaalea.
Taunus Maximus =)
Avatar
tane16
Viestit: 188
Liittynyt: 09 Loka 2004, 10:31
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tane16 »

täytyypä kokeilla viikonloppuna jos vähä liimaa laittas.. mutta miten on onko sillä paluulinjalla mitään virkaa? tai haittaa ku sitä ei ole vaan on tulpattuna?
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

eipä tuo vaikuta..
paineentasaaja vois auttaa mutta ei kai noissa ole niin paljoa että tarvii sellaista. elikkä sillä tuskin olis loppujen lopuksi mitään vaikutusta sittenkään...
Taunus Maximus =)
Avatar
tane16
Viestit: 188
Liittynyt: 09 Loka 2004, 10:31
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tane16 »

jaaa...aattelin vain.... mutta mitenkä nuo jotka noita on vaihdelleet niin onko ne vain tulpannnut sen paluun? mietin että olisi tehnyt sellasen paluun mutta taitaa olla aikas turhaa hyötyynsä nähden...ehkä :)
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

ite ainakin vaan tulppasin.
sen uimurin kohon ja siellä kammiossa olevan neulaventtiilin pitäis kunnossa ollessaan pystyä hoitelemaan loput..
ja jos ei jaksa noita paineita niin sitten se paineentasaaja tulee kysymykseen.
mutta jos sulla on kiinni mekaaninen tai joku halpa perusmallin sähköpumppu niin kyllä sen pitäis toimia sellaisenaan kun tulppaa vaan.
Taunus Maximus =)
Avatar
tane16
Viestit: 188
Liittynyt: 09 Loka 2004, 10:31
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tane16 »

joo ihan mekaaninen pumppu...
Vastaa Viestiin