Ammeriikan V6 osat

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Vieras

Ammeriikan V6 osat

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Mitenkä USA mallin kutvosen kaasari (Holley) sopii/toimii Kölniläisen kanssa?

Entä 2.9 V6 USA kannet 2.8:siin, kuvan perusteella näyttäis ihan samalta, paitti pakoaukkoja on kolme, vai onko niissä venttiilien järjestys eri?

Entä imusarja, kuvaa ei ole mutta sille annetaan tommosia tietoja:
Make FORD
Engine Type V6
Engine Size 2.8L/171
Liter 2.8
CID 171
Beginning Year 1974
Ending Year 1979
Engine Family Ford V6
Carburetor Mounting 4-barrel square bore
Cylinder Head Style (application) Stock configuration
Application Notes: Some vehicles, such as Bronco II and Ranger, must use 1983 or earlier stock distributor with vacuum advance, or equivalent. Manifolds use 3-bolt Ford water neck.
Avatar
Viipo
Viestit: 808
Liittynyt: 28 Loka 2004, 09:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Viipo »

kolmella pakokanavalla epäilisin, että viimosissa pako ja imu vaihtaa paikkaa. saattas istua, jos jenkkimallin nokkakin käy.
Pontiac Astre -77
Toyota LandCruiser -81
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Ei käy 2.9 hilut 2.8:siin. Jennkeissä on kyllä ollut 2.8:sia 3-reikä kansilla, samoin joissain alkupään Granadoissa käsittääkseni.
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Avatar
Jari H
Viestit: 790
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H »

Toi kuvattu imusarja ei käy täkäläiseen 2.8:n kansiin, koska usa 2.8 kansissa imukanavat ovat epäsymmetrisesti. 2.6 sarjan pitäis käydä.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Millätavalla ne on epäsymmetriset? Paha kun ei tosiaan näytä olevan muita sarjoja tarjolla kuin tuo 2.8:n satsi. Mistä tommosia 2.6:n sarjoja vois kattella? Niin, se 2.8:n imusarja on: Offenhauser OFY-6097DP. Jos siitä on jotain apua...
Avatar
Jari H
Viestit: 790
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H »

Tai siis kanavien sijoitus on epäsymmetrinen.
Näissä eurooppalaisissa kansissa 2 ja 5 pytyn kanavat on keskellä. Usa kansissa ko. kanavia on siirretty sivuun EGR kanavien tieltä.

Pitää tonkia vanhasta PAW:in katalookista numero sille 2.6 Offylle.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
V6
Viestit: 143
Liittynyt: 07 Syys 2004, 17:28
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Muistini mukaan 2,6 V6 moottoria oli amerikassa tarjolla vain kahtena vuotena: -72 ja -73.
Vuonna 74 tuli 2,8 ja siinä on 3 pakoaukkoa.

Voi olla että kun kysyntä on ilmeisesti aika pientä, 2,6 imusarjan valmistus loppunut?
2,8 imusarja näyttäs maksavan http://www.racerwalsh.com 350$
Avatar
Jari H
Viestit: 790
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H »

Paljon mahdollista, eipä siinä PAW:in katalookissakaan ollu se toinen numero kuin 2bbl 2.8 imusarjalle.
Mikäs sarja siinä V6:den kilpavaunussa on?
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
V6
Viestit: 143
Liittynyt: 07 Syys 2004, 17:28
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Mullahan on se 2,6 imusarja kiinni tossa 2,3 moottorissa ja se siis käy kaikkiin 2,0-2,8 V6 Taunus moottoreihin.Niinkuin täällä jo todettiin se 2,8 Offenhauserin imusarja käy vain Amerikan 2,8 moottoriin.
Kaasarina mulla on 390 cfm vakuumi Holley.
capripower
Viestit: 15
Liittynyt: 19 Joulu 2004, 17:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja capripower »

Taco kirjoitti:Ei käy 2.9 hilut 2.8:siin. Jennkeissä on kyllä ollut 2.8:sia 3-reikä kansilla, samoin joissain alkupään Granadoissa käsittääkseni.
Mä laitan viikonloppuna linkin omiin kuviin jos saan kompuutterin pelittämään, ku multa löytyy tollanen 2.8i setti kansineen, imusarjoineen ja K-Jet-ruiskulla. Ja sehän on alunperin mk1 Granusta.
jouni
Viestit: 39
Liittynyt: 05 Elo 2004, 12:48
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni »

Capri 2.9i TT-projekti
Sierra RS Cosworth 4x4 -92
capripower
Viestit: 15
Liittynyt: 19 Joulu 2004, 17:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja capripower »

Vastaa Viestiin