Ammeriikan V6 osat
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Ammeriikan V6 osat
Mitenkä USA mallin kutvosen kaasari (Holley) sopii/toimii Kölniläisen kanssa?
Entä 2.9 V6 USA kannet 2.8:siin, kuvan perusteella näyttäis ihan samalta, paitti pakoaukkoja on kolme, vai onko niissä venttiilien järjestys eri?
Entä imusarja, kuvaa ei ole mutta sille annetaan tommosia tietoja:
Make FORD
Engine Type V6
Engine Size 2.8L/171
Liter 2.8
CID 171
Beginning Year 1974
Ending Year 1979
Engine Family Ford V6
Carburetor Mounting 4-barrel square bore
Cylinder Head Style (application) Stock configuration
Application Notes: Some vehicles, such as Bronco II and Ranger, must use 1983 or earlier stock distributor with vacuum advance, or equivalent. Manifolds use 3-bolt Ford water neck.
Entä 2.9 V6 USA kannet 2.8:siin, kuvan perusteella näyttäis ihan samalta, paitti pakoaukkoja on kolme, vai onko niissä venttiilien järjestys eri?
Entä imusarja, kuvaa ei ole mutta sille annetaan tommosia tietoja:
Make FORD
Engine Type V6
Engine Size 2.8L/171
Liter 2.8
CID 171
Beginning Year 1974
Ending Year 1979
Engine Family Ford V6
Carburetor Mounting 4-barrel square bore
Cylinder Head Style (application) Stock configuration
Application Notes: Some vehicles, such as Bronco II and Ranger, must use 1983 or earlier stock distributor with vacuum advance, or equivalent. Manifolds use 3-bolt Ford water neck.
Tai siis kanavien sijoitus on epäsymmetrinen.
Näissä eurooppalaisissa kansissa 2 ja 5 pytyn kanavat on keskellä. Usa kansissa ko. kanavia on siirretty sivuun EGR kanavien tieltä.
Pitää tonkia vanhasta PAW:in katalookista numero sille 2.6 Offylle.
Näissä eurooppalaisissa kansissa 2 ja 5 pytyn kanavat on keskellä. Usa kansissa ko. kanavia on siirretty sivuun EGR kanavien tieltä.
Pitää tonkia vanhasta PAW:in katalookista numero sille 2.6 Offylle.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Muistini mukaan 2,6 V6 moottoria oli amerikassa tarjolla vain kahtena vuotena: -72 ja -73.
Vuonna 74 tuli 2,8 ja siinä on 3 pakoaukkoa.
Voi olla että kun kysyntä on ilmeisesti aika pientä, 2,6 imusarjan valmistus loppunut?
2,8 imusarja näyttäs maksavan http://www.racerwalsh.com 350$
Vuonna 74 tuli 2,8 ja siinä on 3 pakoaukkoa.
Voi olla että kun kysyntä on ilmeisesti aika pientä, 2,6 imusarjan valmistus loppunut?
2,8 imusarja näyttäs maksavan http://www.racerwalsh.com 350$
-
- Viestit: 15
- Liittynyt: 19 Joulu 2004, 17:02
- Paikkakunta: Tampere
Mä laitan viikonloppuna linkin omiin kuviin jos saan kompuutterin pelittämään, ku multa löytyy tollanen 2.8i setti kansineen, imusarjoineen ja K-Jet-ruiskulla. Ja sehän on alunperin mk1 Granusta.Taco kirjoitti:Ei käy 2.9 hilut 2.8:siin. Jennkeissä on kyllä ollut 2.8:sia 3-reikä kansilla, samoin joissain alkupään Granadoissa käsittääkseni.
Tuommoiset hilppeethän ne on:
http://img.photobucket.com/albums/v510/ ... a8c8fc.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v510/jouni/kansi2.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v510/ ... sarja1.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v510/ ... a8c8fc.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v510/jouni/kansi2.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v510/ ... sarja1.jpg
Capri 2.9i TT-projekti
Sierra RS Cosworth 4x4 -92
Sierra RS Cosworth 4x4 -92
-
- Viestit: 15
- Liittynyt: 19 Joulu 2004, 17:02
- Paikkakunta: Tampere
Okei Jouni mulla on vaan "päivitetyt" kuvatjouni kirjoitti:Tuommoiset hilppeethän ne on:
http://img.photobucket.com/albums/v510/ ... a8c8fc.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v510/jouni/kansi2.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v510/ ... sarja1.jpg