Taunuksen (ja myös Granadan) mittariston kierroslukumittarille tulee kolme signaalia. Muovikuvun takana näkyy valkoinen, ruskea ja musta piuha. Mikä kytketään mihinkin?
Yks puolan miinukselle, yks maihin ja yks jatkuvaan virtaanko kö hä? Mikä mihinkin? Sekin jo helpottaa hurjasti, jos jollain on heittää vaikkapa valokuvaa siitä mittariston kapeammasta liittimestä, josta näkis johtojen värikoodit...
Taunuksen kierroslukumittarin kytkennät
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Taunuksen kierroslukumittarin kytkennät
Taunus '73 2d sedan V6 2.8i
Laitoin entiseen taunukseen aikanaan tollasen granadan mittariston... Sen liittimen keskimmäiseen nastaan tulee puolalle menevä johto. Ruskea maajohto tulee sen viereen, nastojen puolelta ja takaa katsottuna vasemmalle. Oikealle puolella kytketään mustavihreä ja viimeinen johto on keltaharmaa (valot). Noiden johtojen värit voi hieman vaihdella, varo ettei kärähdä
Varmistus vielä, että mikä vasen on mikäkin vasen...sami83 kirjoitti:Laitoin entiseen taunukseen aikanaan tollasen granadan mittariston... Sen liittimen keskimmäiseen nastaan tulee puolalle menevä johto. Ruskea maajohto tulee sen viereen, nastojen puolelta ja takaa katsottuna vasemmalle. Oikealle puolella kytketään mustavihreä ja viimeinen johto on keltaharmaa (valot). Noiden johtojen värit voi hieman vaihdella, varo ettei kärähdä
Katsotko kuvan ja kerrot siihen suhteutettuna, kummalle puolelle tulee maa ja kummalle virta.
Taunus '73 2d sedan V6 2.8i
Eli maajohto (ruskea) kuuluu just tuohon missä se on kuvassakin. Keskelle se puolalle menevä johto ja sen viereen oikealle mustavihreä niinkuin näyttäis olevankin.Tuukka kirjoitti: Varmistus vielä, että mikä vasen on mikäkin vasen...
Katsotko kuvan ja kerrot siihen suhteutettuna, kummalle puolelle tulee maa ja kummalle virta.