1.6 ohc sammuilee

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Micker
Viestit: 23
Liittynyt: 16 Kesä 2005, 20:44
Paikkakunta: Espoo/Salo

1.6 ohc sammuilee

Viesti Kirjoittaja Micker »

Uutena Taunus ihmisenä olen törmännyt mieltä askarruttavaan käyntiongelmaan.

Ongelma ilmenee siten, että tyhjäkäynnillä noin minuutissa moottori sammuu. Kierrokset on ensin noin 900-1000 ja siitä ne alkaa hetken käytyään laskea. Ihan kuin kone tukehtuisi tai jotain. Bensa ei kuitenkaan haise eli ei vissiin tulvi kaasari. Kumma juttu on se, että jos vaan ehtii, niin kaasulla pysyy käynnissä vaikka rundit käy jo alle 500 :shock:

Tämä sammuminen ei riipu ajotavasta. Vaikka käyttäisi koneen lämpimäksi paikallaan, niin silti meinaa sammua. Kenkääkin on annettu mutta ei tuota tulosta :cry: Ärsyttävää kun jarruttaa liikennevaloihin, niin kone ehtii sammua jo siinä!

Kaasari on 2-kurkkuinen webru ja jakaja perus kärjellinen..
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

tyhjäkäynti suutin tukossa..
tyhjäkäynti liian pienellä..

kaasarissa ei varmaan ole mitään
sähkö heebeleitä.. :?:
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Avatar
Makkepuu
Viestit: 49
Liittynyt: 20 Loka 2004, 11:13
Paikkakunta: Virrat

Viesti Kirjoittaja Makkepuu »

mulla oli sama ongelma 1.6 ohocissa ja katkojankärkien kärkiväli oli aivan olematon,olivat melkein kiinni kokoajan,laitoin silmämääräisesti jotain 0,5mm niin avot! jo käy tyhjäkäyntiä ja vetää pirusti paremmin :D
Micker
Viestit: 23
Liittynyt: 16 Kesä 2005, 20:44
Paikkakunta: Espoo/Salo

Viesti Kirjoittaja Micker »

Tyhjäkäynti on ihan jees 900, kunnes alkaa vaeltamaan ja sammuu. Vois ton suuttimen kyllä tsekata. Periaatteessa vois purkaa ja putsata koko kaasarin, kunhan ehtii.. Ja ei ole sähköheebeleitä, onneksi.

Hmm toi kärkiväli pitääkin tarkistaa. Ei tullu mieleen, kun muuten motti on ihan eloisa ja vetoa piisaa.
Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Lämpimän ilman esiotto kaasariin,
toimiiko?
Niinkuin täällä jo todettua,kaasari
jäätää pahimmin 0-+10 asteisella kelillä.
Oireet voivat olla tuon kaltaiset.
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

ainii.. kärkiväli..
mikä se on.. :shock: :shock: :shock:
ei mulla mitään kärkiä.. :lol: :lol:
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Ne kärjet on hyvä säätää luottokortilla :) Jos ei oo sellasta niin pankkikortilla. Jos taas ei oo sellastakaan, niin seteleitä nippuun sopiva määrä ja sitten :lol:
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Micker
Viestit: 23
Liittynyt: 16 Kesä 2005, 20:44
Paikkakunta: Espoo/Salo

Viesti Kirjoittaja Micker »

Niin sopivalla kortilla tai nipulla käteistä vois ostaa kärjettömän :wink: Harmi vaan, että
ei nyt ole "ajankohtaista"..

Lämpimän ilman esiotosta kaasarille sen verta, että ei ole
moista, kun putsarina on tuollanen pipercross.
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

mekaaninen vai sähköinen pumppu?
onko mitään eroa täydellä ja tyhjällä tankilla?
ja onkos suodatin millon viimeksi vaihdettu?
Taunus Maximus =)
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Ja siellä pumpullakin on suodatin/sihti... tarkasta sekin.
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Antti
Viestit: 234
Liittynyt: 10 Elo 2004, 00:06
Paikkakunta: Kemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti »

Taco kirjoitti:Ne kärjet on hyvä säätää luottokortilla :) Jos ei oo sellasta niin pankkikortilla. Jos taas ei oo sellastakaan, niin seteleitä nippuun sopiva määrä ja sitten :lol:
Hyvä käytännön vinkki! :lol: :lol:
Taunus on luonnollinen asia
Miikka
Viestit: 284
Liittynyt: 20 Heinä 2004, 21:28
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Miikka »

Itselläni esiintyi prikulleen samanlainen oire aikanaan 1.6 OHC:ssa, kaasarina 32/36 DGAV Weber. Esiintyi myös kesäkuumalla, eli tuo Herkon mainitsema jäätämisongelma ei ollut silloin perussyynä.

En vaan voi valitettavasti auttaa: auton tekniikka meni vaihtoon ennenkun ko. ongelmaa ehdittiin ratkoa.

Olisin kyllä erittäin kiinnostunut kuulemaan, mikä temppuilun aiheuttaa! Missäs meidän palstan special-asiantuntijat piileksii??
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

tuo on tuo hämärä juttu,muutamassa omassa auttoi kun vaihtoi startin herätteelle menevän johdon..
vaikka sen ei tosiaan pitäisi vaikuttaa sitten mitenkään...
en tiedä mihin oon siinä touhutessa sitten osunut.. :lol:
Taunus Maximus =)
Avatar
20m
Viestit: 249
Liittynyt: 24 Huhti 2005, 15:13
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 20m »

Heitetäänpä arvaus kehiin.
Kaasuttimen neulaventtiili vuotaa pikkaisen. Tyhjäkäynnillä bensantarve pieni, jolloin kohokammio hiljalleen ylitäyttyy ja tulvii. Kaasuttaessa bensan tarve on suurempi, jolloin pieni vuoto ei haittaa.

Tuossa oli tosin maininta ettei tulvi eikä haise, mutta kuitenkin...

Jos bensan suodatin tai sihti olis tukossa, niin eikö se ahistaisi eniten kiihdytyksissä?

Sitten voi tietysti olla jotain alipaine ilmavuotoja, kaasari löysällä, tyhjäkäyntisuutin löysällä tms.
Taunus 1965

Ford Taunus - The car you always promised to fix yourself.
Avatar
voorti
Viestit: 58
Liittynyt: 12 Maalis 2005, 11:38
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja voorti »

Sama vika joku aika sitte. viewtopic.php?t=1597&highlight=
Jestapa jepulis!
Vastaa Viestiin