V6 K-Jetronic remonttia ja vinkkejä
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Kaippa se on... ainakin Taunuksesta otettu
Eilen runnoin konetta alaspäin ja kyllähän se meni mutta jäi vieläkin nuo peltisarjat hiissaamaan koria vasten
Kierroksia ei myöskään tuntunut ottavan, 2000-3000rpm kohdalla niias vaikka mitä tehtiin. Bensapumppu pitää kamalaa ääntä, pitäs paineet mitata.
Seoksetkin pitäs kai säätää, onko tähän mitään kotikonstia? Meinaan että tällä hetkellä imuläppä kiinni tyhjäkäynti 1200rpm Seosruuvin kun vihdoin ja viimein sai näkyville niin hieman saatiin alakierroksia paremmiksi ja meni kai rikkaammalle kun samalla tyhjäkäynti meni pienemmälle ?
Pitää ruveta asiaa tutkiin..buah.
Eilen runnoin konetta alaspäin ja kyllähän se meni mutta jäi vieläkin nuo peltisarjat hiissaamaan koria vasten
Kierroksia ei myöskään tuntunut ottavan, 2000-3000rpm kohdalla niias vaikka mitä tehtiin. Bensapumppu pitää kamalaa ääntä, pitäs paineet mitata.
Seoksetkin pitäs kai säätää, onko tähän mitään kotikonstia? Meinaan että tällä hetkellä imuläppä kiinni tyhjäkäynti 1200rpm Seosruuvin kun vihdoin ja viimein sai näkyville niin hieman saatiin alakierroksia paremmiksi ja meni kai rikkaammalle kun samalla tyhjäkäynti meni pienemmälle ?
Pitää ruveta asiaa tutkiin..buah.
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
koeta laittaa sytytystä hieman myöhäisemmälle. Vanhemmat ruiskukoneethan saa kaiken tiedon jakajasta ja jos sulla on jakaja edes vähän pielessä niin pcm heti tulkitsee myös kampiakseln asennon väärin ja lopuksi se konee käyttäytyy aika hassusti (eli se käy suurilla kierroksilla ja sitten kun painat kaasua niin se voi sammua äkisti). Semmonen ajatus....
Tässä K-Jetronicissa (=mekaaninen ruisku) ei tuolla sytytys ennakolla ole merkitystä ruiskun toimintaan. Meinaan että onhan siinä nyt kärjetön jakaja ja siinä boksi, muttei se ole missään yhteydessä ruiskun osiin... suurin piirtein samalla tavalla toimi kärjellisellä jakajalla.
Pitäs löytää jotku perussäädöt K-Jetronicille josta lähtä liikkeelle. Sytkät pitäis olla ajoituslampun perusteella OK.
Kuinka paljon esim. se bensanjakajassa oleva läppä "saa olla auki" koneen ei ollessa käynnissä?
Pitäs löytää jotku perussäädöt K-Jetronicille josta lähtä liikkeelle. Sytkät pitäis olla ajoituslampun perusteella OK.
Kuinka paljon esim. se bensanjakajassa oleva läppä "saa olla auki" koneen ei ollessa käynnissä?
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Tässä K-Jetronicissa (=mekaaninen ruisku) ei tuolla sytytysennakolla ole merkitystä ruiskun toimintaan. Meinaan että onhan siinä nyt kärjetönjakaja ja siinä boksi, muttei se ole missään yhteydessä ruiskun osiin... suurin piirtein samalla tavalla toimi kärjellisellä jakajalla.
Pitäs löytää jotku perussäädöt K-Jetronicille josta lähtä liikkeelle. Sytkät pitäis olla ajoituslampun perusteella OK....
Hitto, tästä ois paljon apua, kunhan ois englanniksi saati suomeksi. Pari kysymystä kuitenkin:
Mitä tällä säädetään?
Ja mitäs tässä tapahtuu?? Ja kuvan alla teksti:
Rysunek 51 - tarcza spiętrzająca
Wymiar A - max. 0,5 mm
B - tarcza spiętrzająca
C - sprężyna
Ja bensapumpun voi ilmeisesti testata mittaamalla sille menevän virran, pitäisi olla 5-8A väliltä.
Mutta kuinka luotettavaa tämä on?
Pitäs löytää jotku perussäädöt K-Jetronicille josta lähtä liikkeelle. Sytkät pitäis olla ajoituslampun perusteella OK....
Hitto, tästä ois paljon apua, kunhan ois englanniksi saati suomeksi. Pari kysymystä kuitenkin:
Mitä tällä säädetään?
Ja mitäs tässä tapahtuu?? Ja kuvan alla teksti:
Rysunek 51 - tarcza spiętrzająca
Wymiar A - max. 0,5 mm
B - tarcza spiętrzająca
C - sprężyna
Ja bensapumpun voi ilmeisesti testata mittaamalla sille menevän virran, pitäisi olla 5-8A väliltä.
Mutta kuinka luotettavaa tämä on?
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Kuvia lisätty ja muokattu
-> http://www.kapsi.fi/~taco/v6/
Kiitos Markukselle opuksesta! Vielä en ole tarkemmin kerennyt keskittyä mutta näytti hyvältä!
-> http://www.taunusfinland.com/tiedostot/ ... Jet_suomi/
-> http://www.kapsi.fi/~taco/v6/
Kiitos Markukselle opuksesta! Vielä en ole tarkemmin kerennyt keskittyä mutta näytti hyvältä!
-> http://www.taunusfinland.com/tiedostot/ ... Jet_suomi/
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
No peltisarjat tehtiin kun oli jo valmis 2" OHC putkisto jo alla. Auto nosturille ja roskista putkia tonkiin. Perusjuttu on kuitenkin kohdallaan, eli peltisarjat yhtyvät suuurin piirtein oikeassa kulmassa Ja oha noi kivan näköset ainaki.
Pitäs kai ne tuplaputket joskus tehdä kuitenkin, mutta eipäs hätäillä jalostusprosessia
Pitäs kai ne tuplaputket joskus tehdä kuitenkin, mutta eipäs hätäillä jalostusprosessia
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.