V6 K-Jetronic remonttia ja vinkkejä

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
Hessu
Viestit: 709
Liittynyt: 20 Loka 2004, 08:34
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Hiukan asian vierestä, mutta laitoin joskus Capriin Granadan 2.8i koneen. Granun korvista sai lyhentää sellaisen 5cm ja edelleen oli pari tuumaa palkin ja öljypohjan välissä.
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

No siis mulla pitäs olla Taunuksen korvakot Taunukseen...
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Mites muuten se lootan kannatinpalkki? Onks se myös mallia Taunus?
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Kaippa se on... ainakin Taunuksesta otettu :)

Eilen runnoin konetta alaspäin ja kyllähän se meni mutta jäi vieläkin nuo peltisarjat hiissaamaan koria vasten :(

Kierroksia ei myöskään tuntunut ottavan, 2000-3000rpm kohdalla niias vaikka mitä tehtiin. Bensapumppu pitää kamalaa ääntä, pitäs paineet mitata.

Seoksetkin pitäs kai säätää, onko tähän mitään kotikonstia? Meinaan että tällä hetkellä imuläppä kiinni tyhjäkäynti 1200rpm :) Seosruuvin kun vihdoin ja viimein sai näkyville ;) niin hieman saatiin alakierroksia paremmiksi ja meni kai rikkaammalle kun samalla tyhjäkäynti meni pienemmälle ?

Pitää ruveta asiaa tutkiin..buah.
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Jos saat käymään tyhjäkäyntiä vaikka 600 tietämille,
niin ruuvaa seosruuvia kiinni niin kauan että meinaa alkaa
tukehtuun,siitä sitten puoli kierrosta auki,ei pitäs olla kaukana.
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Nii, onks sulla Taco nyt sitten se ruisku siinä kiinni, vai kaasari???
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Ruiskuhan se siiis :wink:
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Sitä vähän ajattelinkin :D
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
MrBungle

Viesti Kirjoittaja MrBungle »

koeta laittaa sytytystä hieman myöhäisemmälle. Vanhemmat ruiskukoneethan saa kaiken tiedon jakajasta ja jos sulla on jakaja edes vähän pielessä niin pcm heti tulkitsee myös kampiakseln asennon väärin ja lopuksi se konee käyttäytyy aika hassusti (eli se käy suurilla kierroksilla ja sitten kun painat kaasua niin se voi sammua äkisti). Semmonen ajatus....
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Tässä K-Jetronicissa (=mekaaninen ruisku) ei tuolla sytytys ennakolla ole merkitystä ruiskun toimintaan. Meinaan että onhan siinä nyt kärjetön jakaja ja siinä boksi, muttei se ole missään yhteydessä ruiskun osiin... suurin piirtein samalla tavalla toimi kärjellisellä jakajalla.

Pitäs löytää jotku perussäädöt K-Jetronicille josta lähtä liikkeelle. Sytkät pitäis olla ajoituslampun perusteella OK.

Kuinka paljon esim. se bensanjakajassa oleva läppä "saa olla auki" koneen ei ollessa käynnissä?
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Tässä K-Jetronicissa (=mekaaninen ruisku) ei tuolla sytytysennakolla ole merkitystä ruiskun toimintaan. Meinaan että onhan siinä nyt kärjetönjakaja ja siinä boksi, muttei se ole missään yhteydessä ruiskun osiin... suurin piirtein samalla tavalla toimi kärjellisellä jakajalla.

Pitäs löytää jotku perussäädöt K-Jetronicille josta lähtä liikkeelle. Sytkät pitäis olla ajoituslampun perusteella OK....

Hitto, tästä ois paljon apua, kunhan ois englanniksi saati suomeksi. Pari kysymystä kuitenkin:

Mitä tällä säädetään?
Kuva
Kuva


Ja mitäs tässä tapahtuu?? Ja kuvan alla teksti:
Rysunek 51 - tarcza spiętrzająca
Wymiar A - max. 0,5 mm
B - tarcza spiętrzająca
C - sprężyna

Kuva

Ja bensapumpun voi ilmeisesti testata mittaamalla sille menevän virran, pitäisi olla 5-8A väliltä.
Mutta kuinka luotettavaa tämä on?
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
MrBungle

Viesti Kirjoittaja MrBungle »

niin onhan niitä k-jettejäkin fordeissa :oops: ... Mä jostain syystä heti ajattelin että olisit Efin laittanut. Oliskohan siinä ensimmäisessä kuvassa paineensäädin (paineensäätimen kireyttä säätämällä muuttuu linjapaine) ja toisessa kuvassa sen läpän nollaasetus..
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Kuvia lisätty ja muokattu :)
-> http://www.kapsi.fi/~taco/v6/

Kiitos Markukselle opuksesta! Vielä en ole tarkemmin kerennyt keskittyä mutta näytti hyvältä!
-> http://www.taunusfinland.com/tiedostot/ ... Jet_suomi/
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
cologne
Viestit: 202
Liittynyt: 26 Loka 2004, 15:20
Paikkakunta: Oulu, kiiminki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cologne »

siistejä kuvia !
Toi peltisarja hieman ihmetyttää kun kaikkien putkien pitäs olla yhtä pitkät on toi varmaan parempi kuin vakio.
Fix or Repair Daily
Ford Taunus 17m -66/67 2.3 V6 automatic
Ford Capri -75/77 2.3 V6
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

No peltisarjat tehtiin kun oli jo valmis 2" OHC putkisto jo alla. Auto nosturille ja roskista putkia tonkiin. Perusjuttu on kuitenkin kohdallaan, eli peltisarjat yhtyvät suuurin piirtein oikeassa kulmassa ;) Ja oha noi kivan näköset ainaki.

Pitäs kai ne tuplaputket joskus tehdä kuitenkin, mutta eipäs hätäillä jalostusprosessia :roll:
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Vastaa Viestiin