Kannen Laskemisesta?

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Tane75
Viestit: 8
Liittynyt: 13 Loka 2004, 11:43
Paikkakunta: Vantaa

Kannen Laskemisesta?

Viesti Kirjoittaja Tane75 »

Paljonko 1.6 ohc koneesta voisi ottaa kannesta pois että vielä pysyy puristukset niin alhaalla että ei nakuttaisi? Ajattelin kun on kansi irti ja mahdollisuus laskea niin miksipäs ei..
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Re: Kannen Laskemisesta?

Viesti Kirjoittaja Mois »

Tane75 kirjoitti:Paljonko 1.6 ohc koneesta voisi ottaa kannesta pois että vielä pysyy puristukset niin alhaalla että ei nakuttaisi? Ajattelin kun on kansi irti ja mahdollisuus laskea niin miksipäs ei..
Joo, puhuin paskaa! Serkkupojalla on se 1.6 kansi kiinni 2.0 OHC:ssä, eikä kantta oo laskettu yhtään! Lohkosta on kuulemma hieman silpaistu pois :D
Tane75
Viestit: 8
Liittynyt: 13 Loka 2004, 11:43
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tane75 »

ja paljos purisukset on sen 2mm jälkeen ?? anteeks nyt vaan muuta tuo oli vaan niinkuin "hatusta" heitetty :) tai siis siltä tuntui. olis van mukava olla aikas varma ennenku lähtee tiputtamaan
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Kannattaa harkita vielä toisenkin kerran ennenkuin sitä kanttaa alkaa reilummin höylätä, halkeaa helpommin tulpan kohdalta jos menee kovin ohueksi.
Tane75
Viestit: 8
Liittynyt: 13 Loka 2004, 11:43
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tane75 »

niin olis ihan hyvä kuulla joltain aika varmaa tietoa just ettei tuu tollasia ongelmia. :?
Antti
Viestit: 234
Liittynyt: 10 Elo 2004, 00:06
Paikkakunta: Kemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti »

Ja minä jättäisin siihen ainakin jonkinmoisen "pelivaran" JOS se joskus tarvii suoristaa niin pystyy vielä senkin tekemään eikä mene kansi samantien verkonpainoksi.. :wink:
Taunus on luonnollinen asia
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Mitenkäs nämä kupariset kannentiivisteet? Voiko ajatella että jos esim. käy "vahinko" ja silpaisee liikaa kannesta pois, niin asian voi "korjata" laittamalla esim. 2kpl noita? Yks tuttu on meinaan moista ajatellut...
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Sodfor
Viestit: 103
Liittynyt: 05 Elo 2004, 23:58
Paikkakunta: Ruuhka Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sodfor »

Taco kirjoitti:Mitenkäs nämä kupariset kannentiivisteet? Voiko ajatella että jos esim. käy "vahinko" ja silpaisee liikaa kannesta pois, niin asian voi "korjata" laittamalla esim. 2kpl noita? Yks tuttu on meinaan moista ajatellut...
Mä oon kanssa moista ajatellut....
Mistähän noita kuparisia tiisviteitä sais? Ite tekemällä?
Onko joku tehnyt?
Taunus 2D 2.0L -75
- kukaan ei ole täydellinen -
Tane75
Viestit: 8
Liittynyt: 13 Loka 2004, 11:43
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tane75 »

Anteeks nyt oon näin vaativa mut onkos kukaan siis ikinä laskenut 1.6 kantta? millasen määrän ottanut pois? millaset puristukset tuli??
Sodfor
Viestit: 103
Liittynyt: 05 Elo 2004, 23:58
Paikkakunta: Ruuhka Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sodfor »

En oo kyl laskenut. Pikemmin päin vastoin on tullut ja tulen tekemään.
Kun mulla on 2.0 litusen lohkon päällä 1.6 kansi ja pitäs kaivella palotiloja isommaksi, jotta puristukset ei olis niin hurjat.....
Taunus 2D 2.0L -75
- kukaan ei ole täydellinen -
Tane75
Viestit: 8
Liittynyt: 13 Loka 2004, 11:43
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tane75 »

juu no mutta sullahan on hiukkasen eri lohko siinä sen kannen allakin :) sellaset 9 puristukset on nyt mutta kiinnnostais joku 11 tai jotain sellasta.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Jos meinaat niin paljon kantta laskea, että saat 11 puristukset, niin varaudu myös hankkimaan säädettävä nokkapyörä, että nokan saa kohilleen.
Master
Viestit: 27
Liittynyt: 15 Marras 2004, 21:18

Viesti Kirjoittaja Master »

Niin no, täytyy nyt tulla urputtamaan tännekin. Eli mulla on ainakin itellä 2.0:ssa 1.6:sen kansi isoilla venttiileillä ja portattuna, eikä mulla ainakaan ole mitään ongelmia ollut puristusten kanssa. (Startilla pyöritettäessä 14,5) Ja vakio 2.0:n nokka ja nokkapyörä siellä pyörähtelee.
OHC Power
Vastaa Viestiin