Vielä kerran 5v. laatikot
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Vielä kerran 5v. laatikot
Niin, eli tämä asiahan on käyty täällä läpi jo useampaan kymmeneen otteeseen eri yhteyksissä, mutta jos vielä (ainakin) kerran otettais..
Elikkä Tanarissa on 2,6 kone ja nyt aion laittaa 5-v lootan siihen. Eli millä varustuksella pääsen vähimmällä vaivalla ja vältän ylimääräiset kötöstykset? Mistä vehkeestä laatikko? Kannattimet? Pitääkö kytkinkoppaa vaihtaa? Ja mitä kardaani vaatii?
Kori on '71 GT Coupe
Elikkä Tanarissa on 2,6 kone ja nyt aion laittaa 5-v lootan siihen. Eli millä varustuksella pääsen vähimmällä vaivalla ja vältän ylimääräiset kötöstykset? Mistä vehkeestä laatikko? Kannattimet? Pitääkö kytkinkoppaa vaihtaa? Ja mitä kardaani vaatii?
Kori on '71 GT Coupe
Taunus on luonnollinen asia
Meniskö suunnilleen näin, kun on suunnilleen tuoreessa muistissa:
-Laatikko mieluiten XR-4 sieraimesta, scorpionkin käy mutta vaijerikäyttöinen nopeusmittari ei tule toimimaan
-Kytkinkoppaa ei tarvi vaihtaa
-Kardaania ei tarvii vaihtaa (kunhan se on V6:sen kardaani)
-Tukirauta automaattitanesta (tai muokkaamalla vaikka scorpion vastaavasta)
-Kytkinakselin pää saattaa olla isompi kuin mitä kampuran silmälaakeri, eli joko isompi laakeri kampuraan tai akselin pään pienennys
-Kardaanitunnelin vaihdekepin reikää voi joutua vähän isontamaan, ettei lootan pää ota siihen kiinni
Korjatkaa muut kun kumminkin jotain jäi...
-Laatikko mieluiten XR-4 sieraimesta, scorpionkin käy mutta vaijerikäyttöinen nopeusmittari ei tule toimimaan
-Kytkinkoppaa ei tarvi vaihtaa
-Kardaania ei tarvii vaihtaa (kunhan se on V6:sen kardaani)
-Tukirauta automaattitanesta (tai muokkaamalla vaikka scorpion vastaavasta)
-Kytkinakselin pää saattaa olla isompi kuin mitä kampuran silmälaakeri, eli joko isompi laakeri kampuraan tai akselin pään pienennys
-Kardaanitunnelin vaihdekepin reikää voi joutua vähän isontamaan, ettei lootan pää ota siihen kiinni
Korjatkaa muut kun kumminkin jotain jäi...
-71 Coupe GT
Granadan 2.8 koneessahan tuo laakeri on pienempi kuin Sierran, minkäs kokoinen näissä 2.0-2.6 koneissa tuo laakeri?Jukkis kirjoitti: -Kytkinakselin pää saattaa olla isompi kuin mitä kampuran silmälaakeri, eli joko isompi laakeri kampuraan tai akselin pään pienennys
Onko ns. pienempi?
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Saman kokonen...Taco kirjoitti:Granadan 2.8 koneessahan tuo laakeri on pienempi kuin Sierran, minkäs kokoinen näissä 2.0-2.6 koneissa tuo laakeri?Jukkis kirjoitti: -Kytkinakselin pää saattaa olla isompi kuin mitä kampuran silmälaakeri, eli joko isompi laakeri kampuraan tai akselin pään pienennys
Onko ns. pienempi?
Niin siis saman kokonen kuin 2.8:ssa eli pienempi kuin sierrassa, näinkö? Ainakin mun 2.3:sessa.mois13 kirjoitti:Saman kokonen...Taco kirjoitti:Granadan 2.8 koneessahan tuo laakeri on pienempi kuin Sierran, minkäs kokoinen näissä 2.0-2.6 koneissa tuo laakeri?Jukkis kirjoitti: -Kytkinakselin pää saattaa olla isompi kuin mitä kampuran silmälaakeri, eli joko isompi laakeri kampuraan tai akselin pään pienennys
Onko ns. pienempi?
-71 Coupe GT
Kyllä ne on samanpitusia jos on manuaalilootallisesta molemmat! Automaattilootallisessa on pidempi ku manuaalissa. Automaattilootallisestakin kyllä käy kardaani 4-lovisen lootan perään, mut 5-lovisen perään se on minusta liian pitkä. Vaikka onhan sitä joku käyttänny 5-lovisenkin perässä...janzamar kirjoitti:olikos ohc:n ja v-6:n kardaanit samanpituset?
pitäishän tuo jo tähän ikään muistaa..mutta kun en nyt vaan muista
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98