Sivu 3/3

Lähetetty: 27 Tammi 2012, 17:38
Kirjoittaja taunus 78
mulla on ainakin jarrutehostimen kohdalla piuhanipussa ennen etuvastusta musta pyöreä liitin johon tulee keltainen johto, siitä saa otettua virran ettei tarvi virtalukolta asti ottaa. Ja puolan vieressä etuvastuksen jälkeen vastaava liitin johon menee mustakeltanen johto. Itse kytkin sierran kärjettömän niihin.

Lähetetty: 27 Tammi 2012, 19:30
Kirjoittaja JeeSe
Ihan noin vaan vihjeenä, niin jos se vastuspiuha tosiaan on irtonaisena, niin et tule volttimittarilla sitä 9Volttia sieltä toisesta päästä löytämään ikinä.

Vastus kun on siitä vinkeä laitos, ettei se hävitä sitä jännitettä yhtään jos ei ole kuormitusta. Ja jännitemittarissa kuitenkin on sisällä senverta isompi vastus ettei se sen puolan etuvastuksen mielestä näytä johtavan sitä virtaa mihinkään, ainakaan niin paljon että siihen alkais jännitehäviötä syntymään.

Re:

Lähetetty: 10 Kesä 2016, 20:52
Kirjoittaja Sumu
taunus 78 kirjoitti:mulla on ainakin jarrutehostimen kohdalla piuhanipussa ennen etuvastusta musta pyöreä liitin johon tulee keltainen johto, siitä saa otettua virran ettei tarvi virtalukolta asti ottaa. Ja puolan vieressä etuvastuksen jälkeen vastaava liitin johon menee mustakeltanen johto. Itse kytkin sierran kärjettömän niihin.
Oliko Taunuksissa tuota optiota? Siis tuo etuvastuksen kiertämisliitospaikka jossain?
Vai katkotaanko piuhat suosista

http://s668.photobucket.com/user/IDT-57 ... 4.jpg.html

Re: Kärjetön sytytys V6:seen??

Lähetetty: 10 Kesä 2016, 21:17
Kirjoittaja Mois
Ei tarvi johtoi katkoo, etuvastuksen voi kyl repii pois, siinä on liittimet molemmis päissä.

Re: Kärjetön sytytys V6:seen??

Lähetetty: 11 Kesä 2016, 06:17
Kirjoittaja Sumu
Mois kirjoitti:Ei tarvi johtoi katkoo, etuvastuksen voi kyl repii pois, siinä on liittimet molemmis päissä.
Eikö sitä tarvita kärjettömän kanssa? Kuvissa on jätetty paikalleen.

Re: Kärjetön sytytys V6:seen??

Lähetetty: 11 Kesä 2016, 11:20
Kirjoittaja vtormane
Kysytäämpä tässä samassa. Puola on siellä missä normaalistikin neloskoneessa, nyt autossa kutoskone ja puolan sytytysjohto siis aika pitkä puolalta virranjakajalle. Onkohan tuosta käytännössä haittaa?

Re: Kärjetön sytytys V6:seen??

Lähetetty: 11 Kesä 2016, 13:52
Kirjoittaja Mois
Sumu kirjoitti:
Mois kirjoitti:Ei tarvi johtoi katkoo, etuvastuksen voi kyl repii pois, siinä on liittimet molemmis päissä.
Eikö sitä tarvita kärjettömän kanssa? Kuvissa on jätetty paikalleen.
Kyl mulla on Taunuksessa etuvastus paikoillaan kärjettömän sytytyksen kanssa. Riippuu minkälainen puola on.

Re: Kärjetön sytytys V6:seen??

Lähetetty: 27 Maalis 2017, 09:31
Kirjoittaja Sumu
Olikos virtalukon pohjassa valmiina johdot , starttitieto ja sytytysvirta? Niinkuin irrallisena liittimenä? Nyt ei itse pääse tarkastamaan.
Voiko toisaalta starttitiedon ottaa suoraan startilta?

Re: Kärjetön sytytys V6:seen??

Lähetetty: 27 Maalis 2017, 17:44
Kirjoittaja Mois
Sumu kirjoitti:Olikos virtalukon pohjassa valmiina johdot , starttitieto ja sytytysvirta? Niinkuin irrallisena liittimenä? Nyt ei itse pääse tarkastamaan.
Voiko toisaalta starttitiedon ottaa suoraan startilta?
En oo koskaan edes kytkenny sitä "starttitiedon" piuhaa. Se vaan muistaaksein säätää sytystä johonkin suuntaan käynnistyksen helpottamiseksi. Ei siel virtalukol oo mitään irtoliittimiä muuta ku radion virralle jos oikein muistan. Laittaisin releen väliin jos haluat sen starttipiuhan kytkeä eli startin herätteestä ohjaus releelle ja releen kautta suora virta sytkäboxille.

Re: Kärjetön sytytys V6:seen??

Lähetetty: 11 Heinä 2017, 18:14
Kirjoittaja TaunusXL
Lisään yhden hyvän vaihtoehdon colognen kärjettömään muunnokseen.

Hollantilainen firma 123Ignition valmistaa kärjettömiä ohjelmoitavia virranjakajia joko usb tai bluetooth -liitännällä. Pystyy säätämään läppäriltä/puhelimen kautta sytkäennakot, alipainekäyrät, kierrostenrajoittimen sun muut mieleisekseen.
Tuossa infoa Taunukseen sopivasta mallista http://www.123ignition.nl/product.phtml?id=285

Omaan Tanikkaan kyseisen laitteen asentelin keväällä ja on toiminut moitteetta. Automeca Seinäjoelta tuo maahan kyseisiä jakajia Citikoihin mutta tilaavat kyllä muihinkin. 425€ maksoin omastani.

Asennus on suht simppeli: jakajan 3 johtoa kiinni, 1. pytty yläkuolokohtaan, syttyvirta päälle ja käännellään jakajaa kunnes vihreä ledi syttyy. Valmis.