Sivu 2/2

Lähetetty: 15 Loka 2004, 23:26
Kirjoittaja Sodfor
Jeps....

Mites sit käytännössä homma onnsituu?
Kuis ne venttiilit pitää mitata, tai miten ne pitää mitata?
Se osuus joka tulee kannen ylä puolelle.... ? ja mistä kohtaa ottaa sen vartailun...
Nyt ei leikkaa... :roll:

Kiitos jo etukäteen jos valoitat hieman asiaa...

Kiitos!

Lähetetty: 16 Loka 2004, 17:42
Kirjoittaja Vieras
Kasataan kansi, ite oon tässä vaiheessa käyttäny 0 välystä. Laitetaan heittokello paikoilleen. Pyöräytetään nokkaa kunnes venttiili on täysin auki ja luetaan heittokellosta lukema. Jos venttiili on liian pitkä/liian syvällä on venttiili enemmän auki kuin pitäisi. Se tarkoittaa taas sitä, että nokka pyyhkii kiikkua väärästä kohdasta, joka taas sorvaa nokan/kiikun vituiks. No, jos näin on irroitetaan venttiili ja lyhenntään sitä esim. nauhahioma koneella. Ja sitten uusi mittaus. Tämä show toistetaan kaikille venttiileille, kunnes max. nosto on nokkakortin ilmoittama.
Kuten voi päätellä homma kestää eli ei kuulu ilmaseen palveluun koneistamossa.

Hommasta suoriutuu myös silmämääräisesti. Kasataan kiikut sylinteri kerrallaan,oikealla välyksellä, pyöräytetään nokkaa se kierros , irroitetaan kiikut, molempiin kiikkuihin jää hyvin öljyttyyn pintaan nokan puhdistama alue. Tämä alue pitäisi olla keskellä liukupitaa.
Tätä tyyliä kannattaa käyttää vain vakio nokilla ja venttiileillä.

Tossa heittokellon kanssa pelailessa on syytä käyttää magneetti jalkaa ja jos ei ole 15mm iskulla olevaa kelloa joutuu 10 millisen kanssa kikkaileen, mutta pärjää silläkin.

Lähetetty: 16 Loka 2004, 21:07
Kirjoittaja Sodfor
Do diin....

Kaikkee sitä oppii ku kuuntelee ja kattelee....
Eipä loppuen lopuksi kuulostanut vaikealta hommalta....mutta sitäkin työläämmältä....:roll: :wink:

Niin... onkos 'venttiilin nousu' just toi oikea mitta joka ilmoitetaan esim. huolto kirjassa...?
Esim. Imuventtiileille1.6 OHC:lle on arvo 9,503mm ja 2.0 OHC:lle 10,121.... ja pakoventtiileille 1.6 on 9,47mm ja 2.0 on 10,14
Eli tuon verranko se venttiili "saa avautua"?
Ja se heittokello laitetaan varmaan siihen venttiilin lautaselle...?
Ihan vaan varmistan, varmuuden välttämiseksi..... ;-)


KIITOS!

Lähetetty: 17 Loka 2004, 21:55
Kirjoittaja Vieras
Niin... onkos 'venttiilin nousu' just toi oikea mitta joka ilmoitetaan esim. huolto kirjassa...?
On

Esim. Imuventtiileille1.6 OHC:lle on arvo 9,503mm ja 2.0 OHC:lle 10,121.... ja pakoventtiileille 1.6 on 9,47mm ja 2.0 on 10,14
Eli tuon verranko se venttiili "saa avautua"?
Joo.

Ja se heittokello laitetaan varmaan siihen venttiilin lautaselle...?
Joo.



KIITOS!
Eipä kestä.

Lähetetty: 17 Loka 2004, 21:59
Kirjoittaja Sodfor
Kiitos kiitos....

Kyl mä pikkuhiljaa opin.... :wink:
Kuhan tarpeeks kokeilen juttuja kantapään kautta ja tarpeeks kyselen et mikäs meni vikaan..... :roll: :wink:

Lähetetty: 20 Loka 2004, 09:42
Kirjoittaja Sodfor
Sodfor kirjoitti: Mulla olis KentCamsin fr22 nokka siihen... mut yks nokka on basana.
Kannattaisko täyttää ? Tuleeko käyttökelpoinen?
Firmoja tiedossa PK-seudulla jotka tekevät moista hommaa?
Tulisko ton nokan (fr22) kanssa käyttää pitkä liuskaisia seuraajia ja jäykempiä jousia?
Tähän aiheeseen vielä palaisin.....
Onkos kellä kokemuksia? Tietoa?

Kiittipä kiitti.....

Lähetetty: 27 Loka 2004, 08:46
Kirjoittaja Sodfor
Eikös kellään oo kokemuksia ?

Lähetetty: 03 Marras 2004, 01:11
Kirjoittaja Sodfor
Kukkuu?

Eiks kellään oo kommenttii/tietoo tähän dilemmaan?

"Mulla olis KentCamsin fr22 nokka... mut yks nokka on basana.
Kannattaisko täyttää ? Tuleeko käyttökelpoinen?
Firmoja tiedossa PK-seudulla jotka tekevät moista hommaa?
Tulisko ton nokan (fr22) kanssa käyttää pitkä liuskaisia seuraajia ja jäykempiä jousia?"

Kiittää ja kumartaa... :wink:

Lähetetty: 03 Marras 2004, 09:09
Kirjoittaja Vieras
Kysy CRSC:llä, sieltähän saa neuvoja maksua vastaan.
Nyt tulee varmaan penaltti...

Lähetetty: 03 Marras 2004, 15:54
Kirjoittaja Vieras
Anonymous kirjoitti:Kysy CRSC:llä, sieltähän saa neuvoja maksua vastaan.
Nyt tulee varmaan penaltti...
Ei sielt kehtaa kysyy.... ku Tane ei oo Cossu....:wink:
Nyt taitaa tulla penaltia mulle.... :lol:

Lähetetty: 03 Marras 2004, 15:55
Kirjoittaja Sodfor
niin... ku eka kirjautuis ennen ku vastaa... eli toi edellinen on mun viesti... :wink:

Lähetetty: 03 Marras 2004, 17:28
Kirjoittaja Mois
Sodfor kirjoitti:Kukkuu?

Eiks kellään oo kommenttii/tietoo tähän dilemmaan?

"Mulla olis KentCamsin fr22 nokka... mut yks nokka on basana.
Kannattaisko täyttää ? Tuleeko käyttökelpoinen?
Firmoja tiedossa PK-seudulla jotka tekevät moista hommaa?
Tulisko ton nokan (fr22) kanssa käyttää pitkä liuskaisia seuraajia ja jäykempiä jousia?"

Kiittää ja kumartaa... :wink:
On näköjään aika "antiikkinen" nokka tuo FR22? Kent Camsin sivuilta löytyy kyllä tuon nokan tekniset tiedot. http://www.kentcams.com/index.htm
Eiköhän tuon nokan kanssa tulisi käyttää samoja seuraajia ja jousia kuin esim. FR32 nokan kanssa? Tuolle FR32 nokalle tarjotaan Kent Camsin luettelossa vakioprofiilisia seuraajia CF36 ja VS9 jousia.

Kaveri korjautti n. 15 vuotta sitten nokan jossain firmassa, mutta en enää muista missä? Jollain metallinruiskutussysteemillä se oli korjattu?