nyt sit "tekniikka" pälätystä

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

natuli
Viestit: 302
Liittynyt: 05 Loka 2004, 09:09
Paikkakunta: vantaa

nyt sit "tekniikka" pälätystä

Viesti Kirjoittaja natuli »

elikkä ku tässä on pitkä talvi edessä ja koulusta pitäis valmistua ja kaikkee ja sit autoo pitäis duunailla niin, ku pitäis niinku iskarit ja jouset vaihtaa. mitäs suosittelisitte?

ja miten saan jumissa olevat vetarit irti ku pitäs takapyöränlaakerit vaihtaa?

ja sitten puslista, niitä vois samalla vaihtaa nii ehkä uskaltaa ajaa taunuksella ainakin 50km/h.

sähköihinkin pitäisi kajota, mut sen homman annan jollekin kaverille.

noh ei tässä taas kummempia. meen syömään.
Sodfor
Viestit: 103
Liittynyt: 05 Elo 2004, 23:58
Paikkakunta: Ruuhka Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sodfor »

Jousista ja iskareista....

Jos haluut jäykempää alustaa ja hieman matalampaa, niin Spaxia on porukka mainostanut ostamisen arvoiseksi.
Siltä saa paketin jossa iskarit ja jouset on "tehty toisilleen". Rally Race kervalla ainakin noita toimittaa.

Noi vaki puslat on tosiaan hieman nopeasti väljistyvää roinaa....
Jos haluaa hyvää jämäkkää alustaa ja on valmis maksaa ni uretaani puslat ovat ehdottomat. Jos ei, ni eiku tarviketta kehiin... Kertokoot viisaammat enemmän...
Sportti Auto ainakin toimittaa U-puslasarjoja Tanareihin.

Oliko hyvää ruokaa?
:wink:
Taunus 2D 2.0L -75
- kukaan ei ole täydellinen -
taunus mkII
Viestit: 339
Liittynyt: 20 Heinä 2004, 21:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja taunus mkII »

samaa mieltä yläkerran kans jousista,iskareista ja puslista.
vetarin irrotukseen tein itte työkalun ulos-vetäjästä ja liukuvasarasta.jos on irtonainen lekan pää ja vaikka kaks kyntinen ulos-vetäjä niin hitsaa siihen u-v:n päähän tangon pätkän n.0,5metriä ja leka tankoon ja joku tangon päähän ettei leka tuu läpi. u-v vetarin laippaan kiinni ja eiku jyskimään. lähtee aika kivuttomasti.
#201
TaunusmkII


Ford Taunus-Suoritus Kykyä Ylitse Muiden-
-Raudassa Ei Oo Rahat Hukassa-
jesjes

Viesti Kirjoittaja jesjes »

noitahan mä oon ajatellu, siis sporttiauton puslia, koska mikään ei oo liian kallista mun autolle. =)

mut iskari+jousi vinkki tuli tarpeeseen, pitänee kysästä sieltä keravan puljusta

toi vetareille itsetehty työkaluhommeli ei oikeen onnaa ku ei oo välineitä. yritän saada koulusta "lainattua" ulosvetäjän.

ja ei ollu itseasiassa hyvää ruokaa =)
taunus mkII
Viestit: 339
Liittynyt: 20 Heinä 2004, 21:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja taunus mkII »

mul on se työkalu valmiina et voin kyl tulla nyppää ne vetarit pihalle kun asia ajankohtainen.jos auto on vaan p-k seudulla.
#201
TaunusmkII


Ford Taunus-Suoritus Kykyä Ylitse Muiden-
-Raudassa Ei Oo Rahat Hukassa-
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Re: nyt sit "tekniikka" pälätystä

Viesti Kirjoittaja Taco »

natuli kirjoitti:elikkä ku tässä on pitkä talvi edessä ja koulusta pitäis valmistua ja kaikkee ja sit autoo pitäis duunailla niin, ku pitäis niinku iskarit ja jouset vaihtaa. mitäs suosittelisitte?
Sachs:lla on kans hyviä iskareita. Mutta jos ei rahalla väliä niin Spax.
natuli kirjoitti: ja sitten puslista, niitä vois samalla vaihtaa nii ehkä uskaltaa ajaa taunuksella ainakin 50km/h.
Uretaanipuslat, älä edes harkitse tarvikepuslia, on nimittäin aivan turhaa hommaa. yhden kesän ajelet ja luulet että on muka jäykkä alusta. paskat se mitään oo ja kun talvi koittaa niin sama paskakiikku on alla :D Noi maksaa kyllä ja www.sporttiauto.com myy noita, mut ne pystyy tekemään itsekin, tai sellainen jolla on sorvi. Tietty puslien mitat pitää sitten saada jostain... ja kun ferrarin kanssa kisailet, kannattaa harkita myös jäykempiä kallistuksen vaimentimia.
natuli kirjoitti: sähköihinkin pitäisi kajota, mut sen homman annan jollekin kaverille.
Eihän siellä ole kui + ja - ? Toista se on verkkovirran kanssa :wink:
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Pj
FTC Puheenjohtaja
Viestit: 1258
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 17:06

Viesti Kirjoittaja Pj »

J.Niemi Sporttiautosta on luvannut kerholaisille hieman alennusta puslien hinnoista...kannattaa mainita tilatessa
Tero_s
Viestit: 282
Liittynyt: 02 Elo 2004, 20:37
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tero_s »

Pari vuotta sitten olis pitänyt saada reilut 30% että sportti-auto olis päässyt samaan hintaa rally&racen kanssa. Varsinkin etupään ylätukivarsien sisäpuslissa (4kpl) oli reilusti hinta eroa. Mikähän on tilanne tänään.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

mulla oli spaxit tanessa, en muista mallia,mutta sellaiset mitkä vaimentaa ulospäin enemmän kuin sisälle.. petyin pahasti.ampuivat mehut pihalle.. varmasti spaxilta löytyy hyviäkin iskareita,mutta nuo oli huonot. sitten ostin bilsteinit, olen ajanut niillä 3 vuotta,ja olen tyytyväinen. on jäykät ja kestävät!
Avatar
astriel
Viestit: 832
Liittynyt: 05 Marras 2004, 23:05
Paikkakunta: Mouhijärvi (Mouhis)

Re: nyt sit "tekniikka" pälätystä

Viesti Kirjoittaja astriel »

natuli kirjoitti:elikkä ku tässä on pitkä talvi edessä ja koulusta pitäis valmistua ja kaikkee ja sit autoo pitäis duunailla niin, ku pitäis niinku iskarit ja jouset vaihtaa. mitäs suosittelisitte?

ja miten saan jumissa olevat vetarit irti ku pitäs takapyöränlaakerit vaihtaa?

ja sitten puslista, niitä vois samalla vaihtaa nii ehkä uskaltaa ajaa taunuksella ainakin 50km/h.

sähköihinkin pitäisi kajota, mut sen homman annan jollekin kaverille.

noh ei tässä taas kummempia. meen syömään.
-----------------------------------------------------
Vetoakselit saa irti käyttämällä sopivankierteistä ruuvia ulostyöntäjänä.
Eli vetoakselin laipan (perän)kierteisiin 2 ruuvia tasauspyörästöstä päin kierteille ja vetoakseli työntyy irti.

Sorvautin joskus nylonista puslat ja ei kestäny kun pultti hakkas puslan keski reiän soikeeksi. Sitten sorvautin metalliset ja lesti ainakin sen auton
käyttöhistorian ajan. Ei välttämättä mikään hyvä ajatus laittaa em puslia mutta meni hermo vakiopuslien kanssa.

-vk-
Vastaa Viestiin