Remmitetty V6

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

Eli toisin sanottuna, jos et valmiiksi jo edes tiedä mitä pitää hankkia ja tehdä tuollaisen projektin läpiviemiseksi, siten että se vieläpä toimii, niin kannattaa unohtaa koko homma alkuunsa....paitsi jos on niin paksu lompakko, että voi vieraalla teetättää koko homman, niin anna palaa vaan.

Tämä ohjeistus pätee kaikenlaiseen auton rakentamiseen.

Näitä on nähty niin paljon sellaisia projekteja, joissa on alun alkaen haukattu liian iso pala nieltäväksi ja sitten jää vehkeet seisomaan tai ne myydään keskeneräisenä pois kun ei siitä rakentamisesta sitten tullutkaan mitään.
Escort 1100 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Capri 3000 > 3600 V8 GTXL -70
Consul 2800 Turnier Automatic -73
Torino Brougham 435 + C6 -70
2 x Volvo PV -65
Vermilion
Viestit: 1545
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

isoatlas kirjoitti:Eli toisin sanottuna, jos et valmiiksi jo edes tiedä mitä pitää hankkia ja tehdä tuollaisen projektin läpiviemiseksi, siten että se vieläpä toimii, niin kannattaa unohtaa koko homma alkuunsa....paitsi jos on niin paksu lompakko, että voi vieraalla teetättää koko homman, niin anna palaa vaan.

Näitä on nähty niin paljon sellaisia projekteja, joissa on alun alkaen haukattu liian iso pala nieltäväksi ja sitten jää vehkeet seisomaan tai ne myydään keskeneräisenä pois kun ei siitä rakentamisesta sitten tullutkaan mitään.
Totta! Tietysti jos sulla on pukissa STD koossa valmiiksi sopivalla puristuksella oleva moottori
hyvillä kansilla niin voihan sen siihen tehdä. Mutta rahaa kannattaa varata jokunen tonni jollet
meinaa ostaa kaikki käytettynä, itse säätää ja kasata megaa.
Remmiahtimeen kannattaa jo varata joku 300-1000€.... "uutena" Käytettynä saa toki halvammalla
mutta sen melkein unohtaisin... Imusarjat ja sähköhilppeet maksaa sen 1000€....

Nokka-akseli on varmaan tässä tapauksessa tietää myös. Millaisella luonteella olevaa moottoria
haetaan ja onko polttoaineen kulutuksella mitään merkitystä?

Itsellä taisi palaa mekaanisen ruiskutuksen muuttamisesta sähköiseksi joku 2000-3000€ kaikkineen rahaa hommaan. Jouduin ostamaan imusarjan takia koko moottorin, joten se ehkä nosti vähän hintaa...
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Vermilion
Viestit: 1545
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Ihan vaan tiedoksi jos kiinnostaa niin järkevimmät remmiahtimet Eatonilta olisi joku M62 tai MP62.
Jossain jopa MP90 merkitty sopivaksi, mutta se remmiahdin on valmistajan mukaan 3.0 ja isompiin
moottoreihin.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Avatar
Kullanderi
Viestit: 671
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
Paikkakunta: Kesälahti

Viesti Kirjoittaja Kullanderi »

isoatlas kirjoitti:Eli toisin sanottuna, jos et valmiiksi jo edes tiedä mitä pitää hankkia ja tehdä tuollaisen projektin läpiviemiseksi, siten että se vieläpä toimii, niin kannattaa unohtaa koko homma alkuunsa....paitsi jos on niin paksu lompakko, että voi vieraalla teetättää koko homman, niin anna palaa vaan.

Tämä ohjeistus pätee kaikenlaiseen auton rakentamiseen.

Näitä on nähty niin paljon sellaisia projekteja, joissa on alun alkaen haukattu liian iso pala nieltäväksi ja sitten jää vehkeet seisomaan tai ne myydään keskeneräisenä pois kun ei siitä rakentamisesta sitten tullutkaan mitään.
Olenko jossain vaiheessa sanonu että aion tämmösen rakentaa? Mistäs sinä tosiaan tiedät onko minulla rahaa varattuna vaikka 10000e tämmöseen projektiin ja ajattelen hommata osat valmiiksi itse ja teetättää jollain muulla? Pitääkö sun aina avautua jos joku kysyy neuvo johonki tai ei tiedä jotain? Et varmaan sinäkään ole kaikkea tienny kun olet autoharrastuksen alottanu... Toiset sentään neuvoo asiallisesti
Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

Kullanderi kirjoitti:
isoatlas kirjoitti:Eli toisin sanottuna, jos et valmiiksi jo edes tiedä mitä pitää hankkia ja tehdä tuollaisen projektin läpiviemiseksi, siten että se vieläpä toimii, niin kannattaa unohtaa koko homma alkuunsa....paitsi jos on niin paksu lompakko, että voi vieraalla teetättää koko homman, niin anna palaa vaan.

Tämä ohjeistus pätee kaikenlaiseen auton rakentamiseen.

Näitä on nähty niin paljon sellaisia projekteja, joissa on alun alkaen haukattu liian iso pala nieltäväksi ja sitten jää vehkeet seisomaan tai ne myydään keskeneräisenä pois kun ei siitä rakentamisesta sitten tullutkaan mitään.
Olenko jossain vaiheessa sanonu että aion tämmösen rakentaa? Mistäs sinä tosiaan tiedät onko minulla rahaa varattuna vaikka 10000e tämmöseen projektiin ja ajattelen hommata osat valmiiksi itse ja teetättää jollain muulla? Pitääkö sun aina avautua jos joku kysyy neuvo johonki tai ei tiedä jotain? Et varmaan sinäkään ole kaikkea tienny kun olet autoharrastuksen alottanu... Toiset sentään neuvoo asiallisesti

Onko luetun ymmärtämisessä jotakin vikaa?....selvästi kirjoitin, että jos on paksu lompakko niin, anna palaa....Suomessa on sananvapaus.
Escort 1100 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Capri 3000 > 3600 V8 GTXL -70
Consul 2800 Turnier Automatic -73
Torino Brougham 435 + C6 -70
2 x Volvo PV -65
Avatar
Kullanderi
Viestit: 671
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
Paikkakunta: Kesälahti

Viesti Kirjoittaja Kullanderi »

Kerkesin minä lukee sen aikasemmanki kommenttis....
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

Ihan hyvä olis tietää että mihin koneeseen se remmi olis tarkotus laittaa, ainakaan minä en tiä mitä varakoneita kelläkin on.
Ruiskuunhan se helpoin on tehä ja saada jotenki toimimaan. Jos ite alkasin tekemään pienellä budjetilla niin hommaisin käytetyn M45:sen purku mersusta siivapyörineen ja putkineen + ahto-ohjattu lisärikastuspiiri.
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
Avatar
Kullanderi
Viestit: 671
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
Paikkakunta: Kesälahti

Viesti Kirjoittaja Kullanderi »

2,6 Cologne ja tosiaan jos toi oli puolikas heitto että semmosta olisin rakentamassa saatika laittamassa mihinkään mutta mielenkiinnosta rupesin kyselemään onko mahdollista toteuttaa
Vermilion
Viestit: 1545
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Kullanderi kirjoitti:2,6 Cologne ja tosiaan jos toi oli puolikas heitto että semmosta olisin rakentamassa saatika laittamassa mihinkään mutta mielenkiinnosta rupesin kyselemään onko mahdollista toteuttaa
2.9 Boa/Bob ja 2.8 olen törmännyt remmiahdettuna. Samoin 3.0 Essex remmiahdettuna...

http://www.suomencaprit.fi/foorumi/gara ... age_id=199
http://www.suomencaprit.fi/foorumi/gara ... age_id=135
http://www.suomencaprit.fi/foorumi/gara ... age_id=180
2.8:sta ei ole kuvia, mutta muistaakseni remmi oli otettu 3.8 litraisesta jenkistä jotain vuosimallia -90.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Avatar
SporttiJanne
Viestit: 100
Liittynyt: 27 Heinä 2004, 08:34
Paikkakunta: Kyrö, Pöytyä (Turun lähellä)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SporttiJanne »

Olen muutaman ahdetun Colognenkin tehnyt ja tuossa huono kuva yhdestä Sporttiauton FB:ssa:
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... e=551DA8AA
Esittelyvideo: Klikkaa!
Säädöt ja mittaukset 4-vetodynolla, moottorinohjainlaitteet, moottorien tasapainotukset ja muut alan osat ja palvelut: Sporttiauto.fi
Avatar
Polara1970
Viestit: 47
Liittynyt: 22 Tammi 2009, 04:51

Viesti Kirjoittaja Polara1970 »

Vermilion kirjoitti:
2.9 Boa/Bob ja 2.8 olen törmännyt remmiahdettuna. Samoin 3.0 Essex remmiahdettuna...

http://www.suomencaprit.fi/foorumi/gara ... age_id=199
http://www.suomencaprit.fi/foorumi/gara ... age_id=135
http://www.suomencaprit.fi/foorumi/gara ... age_id=180
2.8:sta ei ole kuvia, mutta muistaakseni remmi oli otettu 3.8 litraisesta jenkistä jotain vuosimallia -90.
Tuossa ylimmän linkin kuvassa on Eatonin M90 rootsi. Tämä kirja sanoo (tai ainakin tuon vanhempi painos joka mulla on) http://www.alfamer.fi/complete-guide-st ... 20989.html että sitä olisi käytetty 1989-93 3.8 v6 Thunderbird Super Coupessa ja Coucar XR7:ssa, ja vuosina 1992-95 on käytetty uudempaa kulmikkaalla imuaukolla olevaa, jossa hivenen parempi hyötysuhde. Eli tällainen http://www.capa.com.au/pics/eaton_M90_drawing.gif
Joten veikkaisin että mainitsemassasi 2.8 koneessa, josta ei ollut kuvaa, on sama ahdin kuin tuossa ylimmän linkin kuvassa.
Kirjan mukaan myös Buickin 3.8 v6 moottorissa on käytetty M62:sta vuosina 1992-95 ja joskus myöhemmin M90:stä, mutta noissa Buickin Eatoneissa on läppärunko samaa valua ahtimen kuoren kanssa (ainakin kirjan kuvan mukaan), joten ovat selvästi pitempiä.
Vermilion
Viestit: 1545
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Noitahan on usemamassa moottorissa enemmänkin kyse siitä, että millaisia tehoja meinaa saada ulos...
ja millä alueella haluaa tehon olevan. Tietenkin jos ei polttoaineen kulutuksella ole mitään merkitystä.
Mutta oikein tehtynä se teho tulee heti ilman viivettä.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Avatar
Walttu
Viestit: 328
Liittynyt: 12 Joulu 2008, 23:22
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja Walttu »

Tällä foorumilla saa tottua siihen et ihan sama mitä kysyt niin kohta joku repii turpaansa. Yleensä se on isoatlas taikka
Mois.....
Ford Granada 2.3 v6
Ford Taunus 1.6L farkku
Ford Taunus 1600 4d '74
Virhe ostokset:
Fiat Tipo 1,6 95"
Ford orion 1.6 88"
Avatar
Mois
Viestit: 7844
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Walttu kirjoitti:Tällä foorumilla saa tottua siihen et ihan sama mitä kysyt niin kohta joku repii turpaansa. Yleensä se on isoatlas taikka
Mois.....
No nyt Mua syytetään ihan turhaan, nostan kunnianloukkaussyytteen :D Ite kirjoittelen aina asiallisesti, joskin promillet joskus sotkee ajatuksen juoksun :D
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Vermilion
Viestit: 1545
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Itseasissa ihan sama mitä kukakin kirjoittaa kunhan ei kommentoi ns. loukkaavasti tai pilaa toisten myynti-ilmoituksia huutelulla.

Tähän juttuun liittyen, mitenkäs tollanen Daimler-Mercedes-Benz tyyppinen remmiahdin? Varmaan ihan sopiva olisi
kooltaan.

1.8, 2.0 tai 3.2 remmiahdin niistä varmaan noita kompressori mersuja löytyy suomesta melko helpolla?
~200/350 heppaa noista kahdesta saa noin.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Vastaa Viestiin