Sivu 1/3

Remmitetty V6

Lähetetty: 16 Elo 2005, 21:14
Kirjoittaja jonezy
Tuota, kunhan nyt tuli mieleeni, että saako onnellakaan alkup. 1.6 mk1 tanea leimaan remmiahdettuna 2.3:sena?

Lähetetty: 16 Elo 2005, 21:19
Kirjoittaja Viipo
toki. isoilla takajarruilla ja penkitettynä alle maksimipollejen.
taitaa vaan se penkityslappu + muutoskatsastukset olla siellä +300e

Konttorille kelpaavat penkithän löytyy ainakin Oulusta, Lappeenrannasta ja Pietarsaaresta. missäs muualla niitä olikaan?

Lähetetty: 17 Elo 2005, 00:19
Kirjoittaja astriel
Viipo kirjoitti:toki. isoilla takajarruilla ja penkitettynä alle maksimipollejen.
taitaa vaan se penkityslappu + muutoskatsastukset olla siellä +300e

Konttorille kelpaavat penkithän löytyy ainakin Oulusta, Lappeenrannasta ja Pietarsaaresta. missäs muualla niitä olikaan?
1.6 -> 2.3 muutoskatsastus oli 60e viikko sitten ellen nyt kännissä ihan väärin muista. yli 50e joka tapauksessa (ja alle 100e).




-vk-

Lähetetty: 17 Elo 2005, 00:29
Kirjoittaja Mois
astriel kirjoitti:
Viipo kirjoitti:toki. isoilla takajarruilla ja penkitettynä alle maksimipollejen.
taitaa vaan se penkityslappu + muutoskatsastukset olla siellä +300e

Konttorille kelpaavat penkithän löytyy ainakin Oulusta, Lappeenrannasta ja Pietarsaaresta. missäs muualla niitä olikaan?
1.6 -> 2.3 muutoskatsastus oli 60e viikko sitten ellen nyt kännissä ihan väärin muista. yli 50e joka tapauksessa (ja alle 100e).




-vk-
Pitikö olla Fordin liikkeestä puoltava lausunto moottorinvaihdolle?

Lähetetty: 17 Elo 2005, 02:35
Kirjoittaja taunusstyle
ei tarvi olla fordilta mitään puoltavia päätöksiä rekisteriote siitä autosta mistä tekniikka on otettu. ens viikolla jälki tarkastus itellä ku oli pakokaasu päästöt liian korkeet muuten oli auto ok ja paperit kans

Lähetetty: 17 Elo 2005, 02:44
Kirjoittaja Mois
Kyselen vaa siks, et sillon kun meikä viimmeks teki muutoskatsastuksen (-88), nii sillon piti olla Fordin lausunto/todistus, et kaikki tarvittavat muutokset oli tehty!)
Nyky säännöksistä kun ei oo meikäläisellä tietoo... Eikä paljo muillakkaan :D

Lähetetty: 17 Elo 2005, 08:59
Kirjoittaja Viipo
joop, tekniikan muutoskatsastus ainakin täälläpäin 70-85e(konttorista riippuen) , ja penkityslappujen hinnat vaihtelevat kuulemma 170e-250e riippuen keneltä kysyy. En oo jaksanu vielä suoraan soitella.

Lähetetty: 17 Elo 2005, 11:20
Kirjoittaja Vieras
mois13 kirjoitti:
astriel kirjoitti:
Viipo kirjoitti:toki. isoilla takajarruilla ja penkitettynä alle maksimipollejen.
taitaa vaan se penkityslappu + muutoskatsastukset olla siellä +300e

Konttorille kelpaavat penkithän löytyy ainakin Oulusta, Lappeenrannasta ja Pietarsaaresta. missäs muualla niitä olikaan?
1.6 -> 2.3 muutoskatsastus oli 60e viikko sitten ellen nyt kännissä ihan väärin muista. yli 50e joka tapauksessa (ja alle 100e).




-vk-
Pitikö olla Fordin liikkeestä puoltava lausunto moottorinvaihdolle?

Kysyin etukäteen tarviiko mitään papereita yms. niin sanoivat että tässä
tapauksessa ei tarvi koska heillä on paperit. Varaosa-autoa ei tarvinnut
selitellä ku kerroin että ostin koneen huuto.netistä.Joihinkin papereihin piti kuitenkin kirjottaa että kone on varaosa-autosta.

-vk- (astriel)

Lähetetty: 18 Elo 2005, 22:39
Kirjoittaja Vieras
missä on oulussa penkityspaikka?

Lähetetty: 19 Elo 2005, 08:48
Kirjoittaja Taco
Jäälin-autosäätö. Ja oisko Oulun AMK:lla myös?

Lähetetty: 19 Elo 2005, 09:00
Kirjoittaja Jallu
Käytännössä kuka tahansa tehodynamometrin omistaja voi kirjoittaa teholapun.

Lähetetty: 19 Elo 2005, 16:55
Kirjoittaja Viipo
Jallu kirjoitti:Käytännössä kuka tahansa tehodynamometrin omistaja voi kirjoittaa teholapun.
niin, ja kuka tahansa tietokoneen omistaja tulostaa suoraan koneelta sopivan näkösen käppyrän...

Lähetetty: 06 Marras 2014, 22:16
Kirjoittaja Kullanderi
Jatketaan tähän: tuli tuossa mieleen villi ajatus tuon ylimääräsen koneen remmiahtamisesta, kyseeseen tulis vaan pienet 0,3-0,4 paineet. Mitä tartteis hankkia tai tehdä?

Lähetetty: 07 Marras 2014, 13:39
Kirjoittaja Muurahainen
Kullanderi kirjoitti:Jatketaan tähän: tuli tuossa mieleen villi ajatus tuon ylimääräsen koneen remmiahtamisesta, kyseeseen tulis vaan pienet 0,3-0,4 paineet. Mitä tartteis hankkia tai tehdä?
No varmaan se ahdin, imusarja, ruisku ja suuttimet / kaasari? vetolaitteet ahtimelle.
Näitähän ei valmiina kasva ihan puissa kyseisiin koneisiin. :(

Teettää jonkin verran kuitenkin askaretta ja kaikkea pääsee itsekkin tuottamaan.

Lähetetty: 07 Marras 2014, 13:52
Kirjoittaja Vermilion
Muurahainen kirjoitti:
Kullanderi kirjoitti:Jatketaan tähän: tuli tuossa mieleen villi ajatus tuon ylimääräsen koneen remmiahtamisesta, kyseeseen tulis vaan pienet 0,3-0,4 paineet. Mitä tartteis hankkia tai tehdä?
No varmaan se ahdin, imusarja, ruisku ja suuttimet / kaasari? vetolaitteet ahtimelle.

Näitähän ei valmiina kasva ihan puissa kyseisiin koneisiin. :(

Multa löytyy 12 kpl vakio 2.8 Efin suuttimia jos kiinnostaa siitä aloittaa.
Näissähän on hieman ylimääräistä varaa ja osahan on näitä suuttimia
poraillu suuremmaksi. En kyllä sen tarkemmin suuttimen porailusta tiedä
mitään.

Kannattaa tasapainottaa myös remmin kanssa se moottori... tuppaa
tulemaan ylimääräistä kuormaa kampparille. Sporttiautohan tekee
näitä tasapainoituksia. Varmaan sieltä saisi apuja sopiva remmin
hankkimisessa.

Säädettävä ruisku tietenkin.... jos pienellä budjetilla ja osaamista on
niin MegaSquirt. Mutta jos ei oo osaamista kannattaa ottaa joki selvempi
esim. KMS, Vipec, Autronic, Hestec, jne...

Polttoaineen paineensäätimellä saat myös nostettua vähän suuttimien tuottoa
2.5 bar on normaalisti tuo polttoaineen paineensäädin. Pystyy nostamaan ilman ongelmia
tuohon 3.0 bar jos polttoainepumpussa riittää potku. Mulla olis ylimääräisenä 2.8 K-Jetin
polttoainepumppu (Korkeapaine pumppu). Se on tarkoitettu 5 bar paineeseen.
Muistaaksen aivan max paine oli jotain 6 bar. Itsellä kaksi tälläistä autossa kiinni rinnan
4.4-4.8 bar on nyt itsellä ollut painetta parhaillaan käytössä ja aine ei ole kyllä loppunnu.