Remmitetty V6

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
jonezy
Viestit: 110
Liittynyt: 20 Tammi 2005, 00:38
Paikkakunta: Pori/Espoo
Viesti:

Remmitetty V6

Viesti Kirjoittaja jonezy »

Tuota, kunhan nyt tuli mieleeni, että saako onnellakaan alkup. 1.6 mk1 tanea leimaan remmiahdettuna 2.3:sena?
Voisko joku tyhmää opettaa??
Oma galleria[Last update-15.8-05]
Avatar
Viipo
Viestit: 808
Liittynyt: 28 Loka 2004, 09:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Viipo »

toki. isoilla takajarruilla ja penkitettynä alle maksimipollejen.
taitaa vaan se penkityslappu + muutoskatsastukset olla siellä +300e

Konttorille kelpaavat penkithän löytyy ainakin Oulusta, Lappeenrannasta ja Pietarsaaresta. missäs muualla niitä olikaan?
Pontiac Astre -77
Toyota LandCruiser -81
Avatar
astriel
Viestit: 832
Liittynyt: 05 Marras 2004, 23:05
Paikkakunta: Mouhijärvi (Mouhis)

Viesti Kirjoittaja astriel »

Viipo kirjoitti:toki. isoilla takajarruilla ja penkitettynä alle maksimipollejen.
taitaa vaan se penkityslappu + muutoskatsastukset olla siellä +300e

Konttorille kelpaavat penkithän löytyy ainakin Oulusta, Lappeenrannasta ja Pietarsaaresta. missäs muualla niitä olikaan?
1.6 -> 2.3 muutoskatsastus oli 60e viikko sitten ellen nyt kännissä ihan väärin muista. yli 50e joka tapauksessa (ja alle 100e).




-vk-
Avatar
Mois
Viestit: 7844
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

astriel kirjoitti:
Viipo kirjoitti:toki. isoilla takajarruilla ja penkitettynä alle maksimipollejen.
taitaa vaan se penkityslappu + muutoskatsastukset olla siellä +300e

Konttorille kelpaavat penkithän löytyy ainakin Oulusta, Lappeenrannasta ja Pietarsaaresta. missäs muualla niitä olikaan?
1.6 -> 2.3 muutoskatsastus oli 60e viikko sitten ellen nyt kännissä ihan väärin muista. yli 50e joka tapauksessa (ja alle 100e).




-vk-
Pitikö olla Fordin liikkeestä puoltava lausunto moottorinvaihdolle?
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
taunusstyle
Viestit: 1425
Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja taunusstyle »

ei tarvi olla fordilta mitään puoltavia päätöksiä rekisteriote siitä autosta mistä tekniikka on otettu. ens viikolla jälki tarkastus itellä ku oli pakokaasu päästöt liian korkeet muuten oli auto ok ja paperit kans
Avatar
Mois
Viestit: 7844
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Kyselen vaa siks, et sillon kun meikä viimmeks teki muutoskatsastuksen (-88), nii sillon piti olla Fordin lausunto/todistus, et kaikki tarvittavat muutokset oli tehty!)
Nyky säännöksistä kun ei oo meikäläisellä tietoo... Eikä paljo muillakkaan :D
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Viipo
Viestit: 808
Liittynyt: 28 Loka 2004, 09:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Viipo »

joop, tekniikan muutoskatsastus ainakin täälläpäin 70-85e(konttorista riippuen) , ja penkityslappujen hinnat vaihtelevat kuulemma 170e-250e riippuen keneltä kysyy. En oo jaksanu vielä suoraan soitella.
Pontiac Astre -77
Toyota LandCruiser -81
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

mois13 kirjoitti:
astriel kirjoitti:
Viipo kirjoitti:toki. isoilla takajarruilla ja penkitettynä alle maksimipollejen.
taitaa vaan se penkityslappu + muutoskatsastukset olla siellä +300e

Konttorille kelpaavat penkithän löytyy ainakin Oulusta, Lappeenrannasta ja Pietarsaaresta. missäs muualla niitä olikaan?
1.6 -> 2.3 muutoskatsastus oli 60e viikko sitten ellen nyt kännissä ihan väärin muista. yli 50e joka tapauksessa (ja alle 100e).




-vk-
Pitikö olla Fordin liikkeestä puoltava lausunto moottorinvaihdolle?

Kysyin etukäteen tarviiko mitään papereita yms. niin sanoivat että tässä
tapauksessa ei tarvi koska heillä on paperit. Varaosa-autoa ei tarvinnut
selitellä ku kerroin että ostin koneen huuto.netistä.Joihinkin papereihin piti kuitenkin kirjottaa että kone on varaosa-autosta.

-vk- (astriel)
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

missä on oulussa penkityspaikka?
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Jäälin-autosäätö. Ja oisko Oulun AMK:lla myös?
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Avatar
Jallu
Viestit: 121
Liittynyt: 02 Elo 2004, 09:18
Paikkakunta: Snadi

Viesti Kirjoittaja Jallu »

Käytännössä kuka tahansa tehodynamometrin omistaja voi kirjoittaa teholapun.
Jokkismoottoritaunus
Avatar
Viipo
Viestit: 808
Liittynyt: 28 Loka 2004, 09:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Viipo »

Jallu kirjoitti:Käytännössä kuka tahansa tehodynamometrin omistaja voi kirjoittaa teholapun.
niin, ja kuka tahansa tietokoneen omistaja tulostaa suoraan koneelta sopivan näkösen käppyrän...
Pontiac Astre -77
Toyota LandCruiser -81
Avatar
Kullanderi
Viestit: 671
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
Paikkakunta: Kesälahti

Viesti Kirjoittaja Kullanderi »

Jatketaan tähän: tuli tuossa mieleen villi ajatus tuon ylimääräsen koneen remmiahtamisesta, kyseeseen tulis vaan pienet 0,3-0,4 paineet. Mitä tartteis hankkia tai tehdä?
Muurahainen
Viestit: 484
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 01:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Muurahainen »

Kullanderi kirjoitti:Jatketaan tähän: tuli tuossa mieleen villi ajatus tuon ylimääräsen koneen remmiahtamisesta, kyseeseen tulis vaan pienet 0,3-0,4 paineet. Mitä tartteis hankkia tai tehdä?
No varmaan se ahdin, imusarja, ruisku ja suuttimet / kaasari? vetolaitteet ahtimelle.
Näitähän ei valmiina kasva ihan puissa kyseisiin koneisiin. :(

Teettää jonkin verran kuitenkin askaretta ja kaikkea pääsee itsekkin tuottamaan.
Vermilion
Viestit: 1545
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Muurahainen kirjoitti:
Kullanderi kirjoitti:Jatketaan tähän: tuli tuossa mieleen villi ajatus tuon ylimääräsen koneen remmiahtamisesta, kyseeseen tulis vaan pienet 0,3-0,4 paineet. Mitä tartteis hankkia tai tehdä?
No varmaan se ahdin, imusarja, ruisku ja suuttimet / kaasari? vetolaitteet ahtimelle.

Näitähän ei valmiina kasva ihan puissa kyseisiin koneisiin. :(

Multa löytyy 12 kpl vakio 2.8 Efin suuttimia jos kiinnostaa siitä aloittaa.
Näissähän on hieman ylimääräistä varaa ja osahan on näitä suuttimia
poraillu suuremmaksi. En kyllä sen tarkemmin suuttimen porailusta tiedä
mitään.

Kannattaa tasapainottaa myös remmin kanssa se moottori... tuppaa
tulemaan ylimääräistä kuormaa kampparille. Sporttiautohan tekee
näitä tasapainoituksia. Varmaan sieltä saisi apuja sopiva remmin
hankkimisessa.

Säädettävä ruisku tietenkin.... jos pienellä budjetilla ja osaamista on
niin MegaSquirt. Mutta jos ei oo osaamista kannattaa ottaa joki selvempi
esim. KMS, Vipec, Autronic, Hestec, jne...

Polttoaineen paineensäätimellä saat myös nostettua vähän suuttimien tuottoa
2.5 bar on normaalisti tuo polttoaineen paineensäädin. Pystyy nostamaan ilman ongelmia
tuohon 3.0 bar jos polttoainepumpussa riittää potku. Mulla olis ylimääräisenä 2.8 K-Jetin
polttoainepumppu (Korkeapaine pumppu). Se on tarkoitettu 5 bar paineeseen.
Muistaaksen aivan max paine oli jotain 6 bar. Itsellä kaksi tälläistä autossa kiinni rinnan
4.4-4.8 bar on nyt itsellä ollut painetta parhaillaan käytössä ja aine ei ole kyllä loppunnu.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Vastaa Viestiin