Löytyiskö tietämystä solexin eeit:n kiihdytyspumpun toiminnasta, lähinnä se toinen alipaineella tomiva. Jos säätöruuvia kääntää ulospäin alkaa heti tiputtaan kurkkuun ja sitten alkaa soutaan. Olisko jotain millin verran ulkona se ruuvi nyt niin ei tiputa.
Pitäiskö tän pumpun ruikkia lisää ainetta esim. Jyrkässä ylämäessä isommalla vaihteella ajettaessa, kun tuntuu että voima meinaa loppua. Moottorin kierrokset 2000-3500.
Solex eeit
Valvojat: Timppa, taunus 78, Pj
Re: Solex eeit
Löysin solexin, ohjeet ja kyllä sen pitäisi antaa soppaa lisää silloin kun tulee kuormitusta.
Täytyy koittaa vielä säätää.
Täytyy koittaa vielä säätää.
Re: Solex eeit
Saako ilmaa jostain? Itsellä ongelmana oli poistettu PCV venttiili ja ei meinannut saada käymään kunnolla tyhjäkäyntiä. Mainitsemasi toinen piiri kun oli kiinni niin kävi joten kuten tyhjäkäyntiä mutta heti kun ruuvia avasi niiin silloin alkoi tyhjäkäynti "humppaamaan". Kun asensi PCV venttiilin paikalle niin tyhjäkäynnit säätö onnistui ohjeiden mukaisesti.
Re: Solex eeit
Ei mielestäni ole ilmavuotoja. Hyvin käy tyhjäkäyntiä ja muutenkin paikallaan kaasutellen. Säädin ruuvia 2,5mm ulospäin niin vielä käy hyvin tyhjäkäyntiä mutta en ole vielä tien päällä koittanut.
Re: Solex eeit
By-bass piiri vaikuttaa power valven ja antistall piirin toimintaan. Onhan siitä humpaamisesta se hyväpuoli että liikennevaloissa jalankulkijat kiihdyttävät askeliaan
Riippuen kaasarin vuosimallista, sieltä löytyy pyöritettävä suutin tai tulppa reiällä. Tähän liittyvien kanavien putsaus monesti auttaa.

Riippuen kaasarin vuosimallista, sieltä löytyy pyöritettävä suutin tai tulppa reiällä. Tähän liittyvien kanavien putsaus monesti auttaa.
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on
