Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.
Eli mulle on sattunut ne huonommat.
Tiivistesarjan mukana tulleita. Yksi haettu erikseen motonetista. Taisi toinen tiivistesarjakin olla motonetista.
Oranssin värinen nyt paikallaan. Ruskea taisi olla joskus. Valmistajista ei tietoa.
Katoin noi rock auton stefat. Vitonia ja kumia tarjotaan, hinta haitari melkoinen. Mistä noistakin tietää mikä toimii. Ilmeisesti kaikissa ei ole vasemman käden "kierrettä".
Omissa romuissa olen suosinut Viton versiota, jos vain on ollut saatavilla.
Jos vain on mennyt ehjänä tiiviste paikoillaan on öljyt pysyneet siitä kohti sisällä. Laitan vaseliinia sisäjousen koloon vaikka olisi työkalu asennukseen, ja jos joutuu naputtelemaan tiivisteen, niin vaseliini estää jousen pois lähtemisen kolosta.
Joskun on asennuskämmien johdosta uudet tiivisteet loppuneet niin käyttänyt vanhaa. Tässä tapauksessa kiristin sisäjousta. Tämä tapahtuu kiertämällä jousta tumman kohdan kahtapuolen, normikierre. Laskin kierrokset, lyhensin pari milliä naaraspuolelta ja kiersin takaisin kasaan. Tämä viritys kesti seuraavaan remonttiin
Mutta nykyään tahtoo olla aikalailla kaikki vanhempien vehkeiden tiivisteet ja osat kuraa sekä osa uudempia myös. Vanhat laatumerkit ulkoistavat osien teon ulkopuolisille ja laatuvaihteluita löytyy
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
96taunus kirjoitti: ↑16 Touko 2024, 09:01
Eli mulle on sattunut ne huonommat.
Tiivistesarjan mukana tulleita. Yksi haettu erikseen motonetista. Taisi toinen tiivistesarjakin olla motonetista.
Oranssin värinen nyt paikallaan. Ruskea taisi olla joskus. Valmistajista ei tietoa.
Katoin noi rock auton stefat. Vitonia ja kumia tarjotaan, hinta haitari melkoinen. Mistä noistakin tietää mikä toimii. Ilmeisesti kaikissa ei ole vasemman käden "kierrettä".
Ymmärtäkseni toi PTFE on myös ok materiaalia viton lisäksi. Ei voi minkään. Itse joutunnu stefan yhteydessä käyttämään vähän moottoritiivistettäkin, mutta mullahan ei olekkaan ihan normaali noi...
Ostin elringin stefan. Siinä on isompi reikä kuin vanhassa ja pölysuojakaan ei ota akselia vasten. Mitä hemmettiä???
Olisko antaa akselin halkasijaa kun alkaa epäilyttää onko toi akseli joskus hiottu pienemmäksi.
Ymmärtääkseni kaikissa cologne moottoreissa on samat takapään stefat.
Mitalla sain n. 60.3mm.
96taunus kirjoitti: ↑09 Heinä 2024, 14:16
Ostin elringin stefan. Siinä on isompi reikä kuin vanhassa ja pölysuojakaan ei ota akselia vasten. Mitä hemmettiä???
Olisko antaa akselin halkasijaa kun alkaa epäilyttää onko toi akseli joskus hiottu pienemmäksi.
Ymmärtääkseni kaikissa cologne moottoreissa on samat takapään stefat.
Mitalla sain n. 60.3mm.
Jos tiedät mitä pitäisi olla niin tilaa Etrasta tai muusta vastaavasta, veikkaan että sieltä saa myös, jos vakio stefat on väljiä.