Colognen imusarja

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

96taunus
Viestit: 124
Liittynyt: 27 Syys 2016, 10:50

Colognen imusarja

Viesti Kirjoittaja 96taunus »

Onko tietoa paljonko vaikuttaa suorituskykyyn jos imusarjasta poistaa kaasarin aukosta sen väliseinän. Meniskö Solexin toiminta sekaisin. Olis ajatuksena laittaa kaasariks dgv.
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: Colognen imusarja

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

96taunus kirjoitti: 27 Huhti 2023, 14:14 Onko tietoa paljonko vaikuttaa suorituskykyyn jos imusarjasta poistaa kaasarin aukosta sen väliseinän. Meniskö Solexin toiminta sekaisin. Olis ajatuksena laittaa kaasariks dgv.
Jos minulta kysyy nämä on enemmän hengenasioita, jossain dynossa jos menee muokkaa imusarjaa saattaa yläkierrokksilla tuli pari heppaa lisää ja moottorin kierrosherkkyys parantua, mutta persetuntumalla sitä ei huomaa. Mutta alakierros väännössä saattaa olla eroa enemmänkin. Joskus saattaa tulla yllättäviä muutoksia, esim auton käynnistettävyyteen kylmänä.

Summa summarum jos haluat eri kaasarin just go for it. Sitten sulla on eri kaasari, tuskin se auto nyt ajokelvoton on kuitenkaan, kuhan et kaiva sitä imusarjaa puhki ja kaasari pysyy tukevasti kiinni.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Vastaa Viestiin