Tyhjäkäynti
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Tyhjäkäynti
Elikkä on alkanu risoon kun ajan jonku aikaa ja löysään tyhjäkäynnille auton tyhjäkäynti katoaa melkein kokonaan joskus jopa sammuu sitte kuiteski palaa normaaliin.ei auta ilmaruuvin ruuvaus mikähän siinä on se oikea säätö?välystä on kaasuläpässä jonku verran vaikkutaako se kaasarina weber dgav moottorina 1.6 :?
Jestapa jepulis!
ne tyhjäkäyntiventtiilit on kaasuläpän alla molemmin puolin..
seosruuvilla ei ole oikeastaan mitään kummempaa tekemistä tyhjäkäynnin kanssa.
ja se säätöruuvi tietenkin sitten erikseen,joka painaa kaasua vähän..
eli oikeastaan se pitäis hakea ensin laskemalla kaasu kokonaan pois ja tyhjäkäynti aivan vapaalle,ja sitten
niitä venttiilejä auki kunnes käynti on sen 750-900..
ja sitten vasta muut säädöt.
seosruuvilla ei ole oikeastaan mitään kummempaa tekemistä tyhjäkäynnin kanssa.
ja se säätöruuvi tietenkin sitten erikseen,joka painaa kaasua vähän..
eli oikeastaan se pitäis hakea ensin laskemalla kaasu kokonaan pois ja tyhjäkäynti aivan vapaalle,ja sitten
niitä venttiilejä auki kunnes käynti on sen 750-900..
ja sitten vasta muut säädöt.
Taunus Maximus =)
Tiedän kyllä läpän säädön mutta tyhjäkäynti venttiilit sama kuin tyhjäkäynti suuttimet?janzamar kirjoitti:ne tyhjäkäyntiventtiilit on kaasuläpän alla molemmin puolin..
seosruuvilla ei ole oikeastaan mitään kummempaa tekemistä tyhjäkäynnin kanssa.
ja se säätöruuvi tietenkin sitten erikseen,joka painaa kaasua vähän..
eli oikeastaan se pitäis hakea ensin laskemalla kaasu kokonaan pois ja tyhjäkäynti aivan vapaalle,ja sitten
niitä venttiilejä auki kunnes käynti on sen 750-900..
ja sitten vasta muut säädöt.
Jestapa jepulis!
niin joo suuttimet kai ne on..
siinä jalustassa joka pultataan imusarjaan kiinni.molemmin puolin..
http://www.piercemanifolds.com/products.htm
kai toi oli jo tuttu sivu?
siinä jalustassa joka pultataan imusarjaan kiinni.molemmin puolin..
http://www.piercemanifolds.com/products.htm
kai toi oli jo tuttu sivu?
Taunus Maximus =)
Täältäki löytyy ohjeita http://www.freetechnics.fi/ kumma että se käy ihan hyvin mutta kun ajaa jonku aikaa ja löysää tyhjäkännille se melkein sammuu ja sitte palaa normaaliksi,pitää tässä tutkia.janzamar kirjoitti:niin joo suuttimet kai ne on..
siinä jalustassa joka pultataan imusarjaan kiinni.molemmin puolin..
http://www.piercemanifolds.com/products.htm
kai toi oli jo tuttu sivu?
Jestapa jepulis!
Säädin katkojan kärkivälin se oli liian pieni kärjet oli melkein yhdessä niin tyhjäkäynti nousi heti 400 kierrosta,sitten käytin tyhjäkäyntisuuttimet irti ja puhalsin paineilmalla läpi ja ilmaruuvin säädin auki noin 3 ja puoli kierrosta nyt tuntuu käyvän kyllä ihan hyvin eikä sammu kun tulee risteykseen.Pistä ennakko kohdalleen kampiakselin merkiltä ja tarkasta ajoituslampulla millon kärjet aukee silloinhan näät onko sytytys pielessä.Miksi ryyppy on kaapissa omaa ei kyllä kylmänä saa kulkemaan ilman imua ja sehän nykiiki ja sammuu kylmänä jos ei ole imua jos kaasarin suuttimet on oikeat jos taas kulkee hyvin ilman imua niin kyllä suuttimet on väärät mulla 1.6 suutimet weberissä 125 ja 140 jos nyt en väärin muista.janzamar kirjoitti:no nyt oon huomannu että tyhjäkäynti kulkee
"sykäyksittäin"..oliskohan janzamarin coupen sytkä vielä hampaan pielessä..?
Jäi kirjautumatta äsken pr...le.Anonymous kirjoitti:Säädin katkojan kärkivälin se oli liian pieni kärjet oli melkein yhdessä niin tyhjäkäynti nousi heti 400 kierrosta,sitten käytin tyhjäkäyntisuuttimet irti ja puhalsin paineilmalla läpi ja ilmaruuvin säädin auki noin 3 ja puoli kierrosta nyt tuntuu käyvän kyllä ihan hyvin eikä sammu kun tulee risteykseen.Pistä ennakko kohdalleen kampiakselin merkiltä ja tarkasta ajoituslampulla millon kärjet aukee silloinhan näät onko sytytys pielessä.Miksi ryyppy on kaapissa omaa ei kyllä kylmänä saa kulkemaan ilman imua ja sehän nykiiki ja sammuu kylmänä jos ei ole imua jos kaasarin suuttimet on oikeat jos taas kulkee hyvin ilman imua niin kyllä suuttimet on väärät mulla 1.6 suutimet weberissä 125 ja 140 jos nyt en väärin muista.janzamar kirjoitti:no nyt oon huomannu että tyhjäkäynti kulkee
"sykäyksittäin"..oliskohan janzamarin coupen sytkä vielä hampaan pielessä..?
Jestapa jepulis!
Hehehee joo,olen kyllä harrastanu itekkin sitä vasemman jalan jarrutusta,kyllä sitä helpommalla pääsee kun on ryyppy paikoillaan siinähan on säätö kun vääntää keulaan päin niin se lähtee helpommin pois päältä eli jousi painaa imua vähemmän päälle ja kun toiselle päin niin päin vastoin,helevetisti pitää lipsutella kaasua jos käynnistää ilman imua kylmänä.janzamar kirjoitti:pitäis tarkistaa kyllä kaikki,ryyppy on kaapissa kun oon opetellu
jarruttamaan vasemmalla jalalla
en tiedä onko kulutuksessa eroa kylmänä ajon suhteen..mutta käy se näinkin.
Jestapa jepulis!