Sivu 3/3

Re: Taunus 0hc/v6 --> v8 pähkäilyt

Lähetetty: 28 Tammi 2021, 14:41
Kirjoittaja Mois
Hokki_74 kirjoitti:Jos oikein sitä teho/painosuhdetta laskin niin omapainon ollessa 1030 kg voi Taunukseen laittaa 199 hv moottorin.
Rekisteriotteessa olevat painot vaihtelee aika paljon. Mulla MK2 Taunuksessa 1050kg, toisissa jopa 1090kg ja joissain 970kg :lol:

Re: Taunus 0hc/v6 --> v8 pähkäilyt

Lähetetty: 28 Tammi 2021, 16:32
Kirjoittaja Hokki_74
Jos auto painaa 1050 kg niin voi laittaa 2wd cossun tekniikan laillisesti 8)

Re: Taunus 0hc/v6 --> v8 pähkäilyt

Lähetetty: 28 Tammi 2021, 16:43
Kirjoittaja kankkis
Taikka 2.5T moottorin esim kugasta missä tasan 200hv tehot
1150kg:hen jos nostaa omapainon niin saa jo 230hv pistää

Re: Taunus 0hc/v6 --> v8 pähkäilyt

Lähetetty: 29 Tammi 2021, 22:31
Kirjoittaja automaattiseppä
Jos nyt suunnilleen oikein laskin, niin m-foordiin vois laittaa oldsmobilen 455 isolohkon...

Re: Taunus 0hc/v6 --> v8 pähkäilyt

Lähetetty: 30 Tammi 2021, 11:35
Kirjoittaja Sultzi
Rajoittava tekiä tottakai auton omamassa ja akselimassat, ne ei tietenkään saa ylittyä.

Tuollainen oldsi saattaa hieman painaa? :lol:

Re: Taunus 0hc/v6 --> v8 pähkäilyt

Lähetetty: 30 Tammi 2021, 17:17
Kirjoittaja automaattiseppä
Painaa juu, mutta kaikkea jännää siihen saa alumiinista.
Ja sit kaikki ylimääräiset apulaitteet pois ni saattaa massat riittää.
Tarttis ihan mielenkiinnosta pistää toi yksi tosta moottoripukista pumtarille

Re: Taunus 0hc/v6 --> v8 pähkäilyt

Lähetetty: 30 Tammi 2021, 20:14
Kirjoittaja Hokki_74
Miten se menee noissa moottorin vaihdoissa, kuinka paljon sitä vaihtomoottoria saa muuttaa?
Jos rautakannet vaihtaa alumiinisiin niin mitä inssi siihen tuumaa?
Vai meneekö se tuon uuden säännön mukaan että ei vaikuta tehoihin? Kannen vaihto taisi olla kuitenkin muutoskatsastuksen alainen toimi.

Onkohan sitä omavalmmiste moottoria olemassa...
Tuo omakin moottori on sellainen sekasikiö, ettei siinä ole muuttamatonta osaa muuta kuin vesipumppu...

Re: Taunus 0hc/v6 --> v8 pähkäilyt

Lähetetty: 30 Tammi 2021, 21:00
Kirjoittaja Sultzi
Niin, siellähän oli maininta:
3) jos moottoriin on tehty alkuperäistä tehoa ilmeisesti lisääviä muutoksia, on muutetun moottorin tehosta esitettävä tehonmittaustodistus.
Sekä
Muutetun ajoneuvon omamassa tarkastetaan muutoskatsastuksen yhteydessä punnitsemalla ja muutetusta mootto-rista tulee esittää tehomittaustodistus;
Että miten kukin sitten tulkitsee koska on tehty ilmeisesti lisääviä muutoksia :soo:

Re: Taunus 0hc/v6 --> v8 pähkäilyt

Lähetetty: 30 Tammi 2021, 23:13
Kirjoittaja Vermilion
Sultzi kirjoitti:Niin, siellähän oli maininta:
3) jos moottoriin on tehty alkuperäistä tehoa ilmeisesti lisääviä muutoksia, on muutetun moottorin tehosta esitettävä tehonmittaustodistus.
Sekä
Muutetun ajoneuvon omamassa tarkastetaan muutoskatsastuksen yhteydessä punnitsemalla ja muutetusta mootto-rista tulee esittää tehomittaustodistus;
Että miten kukin sitten tulkitsee koska on tehty ilmeisesti lisääviä muutoksia :soo:
Tämä mahdollistaa sen sun Escortin kilpiin sillä audin 2.2 vitoskoneella?

Re: Taunus 0hc/v6 --> v8 pähkäilyt

Lähetetty: 31 Tammi 2021, 12:17
Kirjoittaja Sultzi
Joo, se pitäisi nyt onnistua mukavasti myös :peukku:

Tarkoituksena sitä alkaa ehkä ens kesällä pikkasen aloittelemaan taas..

Re: Taunus 0hc/v6 --> v8 pähkäilyt

Lähetetty: 29 Tammi 2023, 16:56
Kirjoittaja Timo K
Nyt on sitten Taunus katsastettu 302 kasilla. Laatikkona yhä T9 Sierrasta, vaihdoin jo kun muutin 16:sta kaksilitraiseen. Vaihteiston tumpille piti sorvata holkki jotta Mustangin kytkinlaakeri ei lotaa, vanhasta kytkinkopasta sentin paksuinen siivu joka sorvailtuna keskittää T ysin Mustangin T vitosta varten olevaan alumiiniseen kytkinkoppaan. Vauhtipyörän silmälaakerille pieni loittokappale sorvissa väliadapterin vuoksi. Mustangin paineasetelma, ja Ford Rangerin kytkinlevy jossa T Ysin spoorit ja oikea halkaisija. Farmitaunuksen taka-akseli "isoilla jarruilla" (edellytys kun auto "1,6" alunperin), Bemarin syylari sähköflektillä kallistettuna jotta pick-upin vesipumppu klaaraa sen, hihnapyöriä kun ei oikein saa mitä haluaisi. Valusarjat käy, jää puolitoista senttiä rattiakseliin. Välikappaleista rakenneselvitys ,moottorinkannakkeet kun ovat alunperin kulmassa ja tarvitsee saada keskilinjan suuntaisiksi 302:n kannakkeita varten. Kytkimen automaattisäätökin toimii kuten ennen tarvitsee vain noin sentin loittoholkin tulipeltiin.Mustangin öljypohja on kuin tehty tuohon, pohjapanssarikin käy kuten ennenkin. Kallistuksenvakaaja pitää siirtää eteenpäin sen näköisesti kuin olisi tehtaalta ,noin kolmisen senttiä. Vähän dremeliä eturunkoon ja uudet jengat kumipuslien kannakkeille.Kutosmallin etujouset. Ja Fordin viidenkympin lupalappu kelpaa vain euroautojen osalta, muut ei.Riittää kyllä.
Rekisteriotteeseen "87 Kw" :D

Timo K

Re: Taunus 0hc/v6 --> v8 pähkäilyt

Lähetetty: 01 Helmi 2023, 22:02
Kirjoittaja veeqs
Timo K kirjoitti: 29 Tammi 2023, 16:56 Nyt on sitten Taunus katsastettu 302 kasilla.
Onko tästä kuvia tjsp. missään esillä?

Mikäs vika oli Ford:in lupalapussa ei-eurooppa mallien osalta?
Oma projekti meni muutoskatsastuksella läpi, eikä ollut puhetta lapun osalta mistään ongelmista. Onko konttorikohtaista säätöä vai mikä on muuttunut.

Ei muutakuin huolettomia kilometrejä Taunukselle :D

Re: Taunus 0hc/v6 --> v8 pähkäilyt

Lähetetty: 05 Helmi 2023, 17:26
Kirjoittaja Timo K
Katsuri varmisti Trafilta, ainoastaan tietyn markkina-alueen, eli Eurooppa, mallit käyvät esimerkkiautoiksi nykyään. Meni kuitenkin läpi kun manuaaliversio-302:n ilmoitettu teho on 122 heppaa, tomaatin 134. Eli meni kutosmoottorisen mukaan läpi varsinkin teho/painosuhteen osalta.
Samalla jäi pois lupapaperin edellyttämät jäähdytetyt etulevyt; jos lupalappu olisi pätenyt, ja menty Aussi- ja Eteläafrikkaversioiden avulla, etulevyt pitää olla jäähdytetyt. Jotka nyt odottaa jarrusatulan levennyspalikoiden kanssa varaosina... Kuvien lisääminen tänne ei näköjään ihan napista onnistu, pitää keksiä miten...

Timo K

Re: Taunus 0hc/v6 --> v8 pähkäilyt

Lähetetty: 05 Helmi 2023, 17:50
Kirjoittaja Timo K
No nyt on albumi Timo K, siellä kolme kuvaa Dyynyksestä

Timo K