Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.
Painaa juu, mutta kaikkea jännää siihen saa alumiinista.
Ja sit kaikki ylimääräiset apulaitteet pois ni saattaa massat riittää.
Tarttis ihan mielenkiinnosta pistää toi yksi tosta moottoripukista pumtarille
Miten se menee noissa moottorin vaihdoissa, kuinka paljon sitä vaihtomoottoria saa muuttaa?
Jos rautakannet vaihtaa alumiinisiin niin mitä inssi siihen tuumaa?
Vai meneekö se tuon uuden säännön mukaan että ei vaikuta tehoihin? Kannen vaihto taisi olla kuitenkin muutoskatsastuksen alainen toimi.
Onkohan sitä omavalmmiste moottoria olemassa...
Tuo omakin moottori on sellainen sekasikiö, ettei siinä ole muuttamatonta osaa muuta kuin vesipumppu...
- 74 Ford Taunus Coupe 2.5 XLi
-73 Ford Escort Sport
-11 Toyota Rav4 2.0 4wd
-17 Hyundai i30N performance
-79 Sprite 300
Nyt on sitten Taunus katsastettu 302 kasilla. Laatikkona yhä T9 Sierrasta, vaihdoin jo kun muutin 16:sta kaksilitraiseen. Vaihteiston tumpille piti sorvata holkki jotta Mustangin kytkinlaakeri ei lotaa, vanhasta kytkinkopasta sentin paksuinen siivu joka sorvailtuna keskittää T ysin Mustangin T vitosta varten olevaan alumiiniseen kytkinkoppaan. Vauhtipyörän silmälaakerille pieni loittokappale sorvissa väliadapterin vuoksi. Mustangin paineasetelma, ja Ford Rangerin kytkinlevy jossa T Ysin spoorit ja oikea halkaisija. Farmitaunuksen taka-akseli "isoilla jarruilla" (edellytys kun auto "1,6" alunperin), Bemarin syylari sähköflektillä kallistettuna jotta pick-upin vesipumppu klaaraa sen, hihnapyöriä kun ei oikein saa mitä haluaisi. Valusarjat käy, jää puolitoista senttiä rattiakseliin. Välikappaleista rakenneselvitys ,moottorinkannakkeet kun ovat alunperin kulmassa ja tarvitsee saada keskilinjan suuntaisiksi 302:n kannakkeita varten. Kytkimen automaattisäätökin toimii kuten ennen tarvitsee vain noin sentin loittoholkin tulipeltiin.Mustangin öljypohja on kuin tehty tuohon, pohjapanssarikin käy kuten ennenkin. Kallistuksenvakaaja pitää siirtää eteenpäin sen näköisesti kuin olisi tehtaalta ,noin kolmisen senttiä. Vähän dremeliä eturunkoon ja uudet jengat kumipuslien kannakkeille.Kutosmallin etujouset. Ja Fordin viidenkympin lupalappu kelpaa vain euroautojen osalta, muut ei.Riittää kyllä.
Rekisteriotteeseen "87 Kw"
Timo K kirjoitti: ↑29 Tammi 2023, 16:56
Nyt on sitten Taunus katsastettu 302 kasilla.
Onko tästä kuvia tjsp. missään esillä?
Mikäs vika oli Ford:in lupalapussa ei-eurooppa mallien osalta?
Oma projekti meni muutoskatsastuksella läpi, eikä ollut puhetta lapun osalta mistään ongelmista. Onko konttorikohtaista säätöä vai mikä on muuttunut.
Ei muutakuin huolettomia kilometrejä Taunukselle
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Katsuri varmisti Trafilta, ainoastaan tietyn markkina-alueen, eli Eurooppa, mallit käyvät esimerkkiautoiksi nykyään. Meni kuitenkin läpi kun manuaaliversio-302:n ilmoitettu teho on 122 heppaa, tomaatin 134. Eli meni kutosmoottorisen mukaan läpi varsinkin teho/painosuhteen osalta.
Samalla jäi pois lupapaperin edellyttämät jäähdytetyt etulevyt; jos lupalappu olisi pätenyt, ja menty Aussi- ja Eteläafrikkaversioiden avulla, etulevyt pitää olla jäähdytetyt. Jotka nyt odottaa jarrusatulan levennyspalikoiden kanssa varaosina... Kuvien lisääminen tänne ei näköjään ihan napista onnistu, pitää keksiä miten...