Sivu 3/3

Re: 2,9 erot ja muutokset.

Lähetetty: 08 Joulu 2021, 22:28
Kirjoittaja tane
https://www.ebay.co.uk/itm/333758278703 ... SwNxxfjDQB

Tuossa olisi jos ei tarvitse nokan asentotietoa

Re: 2,9 erot ja muutokset.

Lähetetty: 08 Joulu 2021, 22:32
Kirjoittaja tane

Re: 2,9 erot ja muutokset.

Lähetetty: 09 Joulu 2021, 21:50
Kirjoittaja automaattiseppä
Kiitokset.nämä oli hyviä neuvoja.

Re: 2,9 erot ja muutokset.

Lähetetty: 09 Joulu 2021, 21:54
Kirjoittaja automaattiseppä
Tässä tulee vielä kiire että saa koslan takas nippuu ennen maaliskuuta.
Samalla teen sivuprojektina sierraa kilpiin.
Turbo ohc pelaa jo ihan ok.etujarrumuutos on hyvin suoraviivainen.
Saattaa muuten mennä taunukseenkin aika kivuttomasti st170 focus levyt.
Se voi olla että metriseenkin laitan mondeon 278 takalevyt.

Re: 2,9 erot ja muutokset.

Lähetetty: 27 Helmi 2022, 12:14
Kirjoittaja automaattiseppä
Laitetaas taas itselle muistiin...
Eteen saatiin muutettua tolpat kynäjousille ja volvo iskaripatruunoille.
Zf laatikko istui paikoillern kun lattiaa korotti laatikon kohdilta.
Leveyden puolesta ei ole ahdasta.kone nipussa liekkirenkailla ja käy hyvin.4,0 tunnistin sopi jakajan tilalle.
Vielä on jäljellä kardaanin asennus, se on pajalla työn alla ja kytkimen pääsylinterin asennus.

Re: 2,9 erot ja muutokset.

Lähetetty: 10 Huhti 2022, 20:05
Kirjoittaja automaattiseppä
Tuuttashan tuo 600nm koneen perästä vääntöä.

Re: 2,9 erot ja muutokset.

Lähetetty: 13 Huhti 2022, 13:15
Kirjoittaja ylimark
Oliskos käppyrää näytille? Hyvin on ainakin vääntöä :)

Re: 2,9 erot ja muutokset.

Lähetetty: 13 Huhti 2022, 20:13
Kirjoittaja Vermilion
automaattiseppä kirjoitti: 10 Huhti 2022, 20:05 Tuuttashan tuo 600nm koneen perästä vääntöä.
Niihän ne tuppaa ahdettuna, 500nm melkein minimi ja sieltä saa sen 700nm lukemankin jos haluaa.
Harmi vaan itselle ei käy tuo 4.0, kun on 2.8 eikä 2.9. Akseli on erilainen. Ei meinaan käy.

Re: 2,9 erot ja muutokset.

Lähetetty: 16 Huhti 2022, 11:48
Kirjoittaja automaattiseppä
700 olis tietty kiva luku mutta alkaa olee kytkimen pito sitten jo rajoilla eikä tee mieli sintteriä.
Vääntö käyrä nousee tappiin jo 3500 ja laskee tasaisesti.
Mikä taas aiheuttaa sen että teho pysyy melko samana parin tonnin skaalalla.
Epäilen että hyvin kesy nokka tekee tuon.
Kyllä himottais kokeilla virimallia mutta ajetaan nyt kun on saatu paketti kasaan ja pysymään nipussa.kyllä se noinkin sutii viis ekaa pykälää.

Re: 2,9 erot ja muutokset.

Lähetetty: 16 Huhti 2022, 12:35
Kirjoittaja Vermilion
-765 sovitettuna hyvällä yhdellä massalevyllä kestää 800nm asti.
Tämä tieto saatu PO-metallin Pasi Ojennukselta.

Re: 2,9 erot ja muutokset.

Lähetetty: 20 Touko 2022, 00:42
Kirjoittaja Mois
Mul on 2 kpl uusia -765 paineasetelmia, 250€/kpl

Re: 2,9 erot ja muutokset.

Lähetetty: 23 Loka 2022, 10:17
Kirjoittaja automaattiseppä
Kerros vermillion, kun taidat tietää, että millä ahdoilla sen 700 saavuttaa?
Ja mahtaako toi to3/4 enää riittää?
Meinaan et nyt on kuitenkin vääntökäyrä laskeva hyvin tasaisesti loppupäästä.
Mietin että nokka akseli on tässä nyt se rajoittava juttu.ranger/bronco vakio akseli....
Tässä meni jo kertaalleen toinen kansi poikki.venakopan reunasta tulpanreikään.
Jos hylsy ei mee kaupaksi tälle syksyä niin kai se on etsittävä lisää tehoa ensi kesäksi.

Re: 2,9 erot ja muutokset.

Lähetetty: 24 Loka 2022, 07:08
Kirjoittaja Vermilion
automaattiseppä kirjoitti: 23 Loka 2022, 10:17 Kerros vermillion, kun taidat tietää, että millä ahdoilla sen 700 saavuttaa?
Ja mahtaako toi to3/4 enää riittää?
Meinaan et nyt on kuitenkin vääntökäyrä laskeva hyvin tasaisesti loppupäästä.
Mietin että nokka akseli on tässä nyt se rajoittava juttu.ranger/bronco vakio akseli....
Tässä meni jo kertaalleen toinen kansi poikki.venakopan reunasta tulpanreikään.
Jos hylsy ei mee kaupaksi tälle syksyä niin kai se on etsittävä lisää tehoa ensi kesäksi.
700?
Se on aika paljon.
Tällä sen voisi teoriassa saada...
https://www.garrettmotion.com/racing-an ... s-g30-900/
2 bar ei kyllä taida edes riittää vaikka olisi kovempaakin nokkaa tai siinä ja siinä. Veikkaus 2-2.5 bar ja joku 7500rpm kiertävä nokka.
2.9 12V koneesta Skogenracing sai vähän yli 500hv jollain tms. 1.7 bar ahdoilla kun kone kiersi noin 7000rpm ja teho tolla alueella.
https://skogenracing.editboard.com/t125 ... hp-6699wnm
Kato mitä tuossa on.

Re: 2,9 erot ja muutokset.

Lähetetty: 29 Loka 2022, 20:57
Kirjoittaja automaattiseppä
Sori, olin epäselvä.
Tarkoitin 700nm vääntöä.

Re: 2,9 erot ja muutokset.

Lähetetty: 29 Loka 2022, 20:59
Kirjoittaja automaattiseppä
Nii toihan on korkeapiristeversio eli brc 9,5 ilmoitettu p suhde.
Sinne ei välttämättä voi 1,5 baaria laittaa vaikka kuinka on e85.