2,9 erot ja muutokset.
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
-
- Viestit: 74
- Liittynyt: 10 Heinä 2009, 22:11
- Paikkakunta: mäntäsälä
2,9 erot ja muutokset.
Terve pitkästä aikaa.
Löytyykö tietoa, onko jenkki ja euro koneissa sama pulttijako ja startin kiinnitys?
Ideana laittaa zf-gs6 ja hommasin broncon kytkinkopan muutosta varten.
Ideoita, ehdotuksia mikä muu laatikko kestäisi ahdetun koneen perässä.nykyinen type9 alkoi ääntämään, eikä sen kunnostus tunnu järkevälle.
Mistähän kyselisi uusia keinuvipuja akseleineen?
Löytyykö tietoa, onko jenkki ja euro koneissa sama pulttijako ja startin kiinnitys?
Ideana laittaa zf-gs6 ja hommasin broncon kytkinkopan muutosta varten.
Ideoita, ehdotuksia mikä muu laatikko kestäisi ahdetun koneen perässä.nykyinen type9 alkoi ääntämään, eikä sen kunnostus tunnu järkevälle.
Mistähän kyselisi uusia keinuvipuja akseleineen?
Re: 2,9 erot ja muutokset.
Jos sulla on vakio 2.9V6 aivan varmasti riittää type 9 loota... Ite en saanu rikki Type 9 HD lootaa 500nm väännölläkään... ja siitähän on saavatana HD malliakin. MT-75 on kestävämpi.
Eikä ne diesel bmw lootatkaan uusia ole, vaikka kestäviä ovatkin.
Niissä on myös ihan älyttömät välitykset.....
Ruotsissa käyttäneet iso keijoa oisko se ollu getrag 260 tms. myös noissa turbo vehkeissä.
Toyotan V160 ja V161 on mahtavia laatikoita jos jostain sais sellaisen...
Eikä ne diesel bmw lootatkaan uusia ole, vaikka kestäviä ovatkin.
Niissä on myös ihan älyttömät välitykset.....
Ruotsissa käyttäneet iso keijoa oisko se ollu getrag 260 tms. myös noissa turbo vehkeissä.
Toyotan V160 ja V161 on mahtavia laatikoita jos jostain sais sellaisen...
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
-
- Viestit: 74
- Liittynyt: 10 Heinä 2009, 22:11
- Paikkakunta: mäntäsälä
Re: 2,9 erot ja muutokset.
No kuinka vakio on 2,9 jolle tarjotaan vähän reilun kilon ahtoja?
Nyt on dieselin type9 ja päätin juuri, että se rempataan ja mietitään lootanvaihtoa ensi talvena.
Menny kiitettävän paljon kapitaalia tälle talvelle.
Nythän on niin, mitä olen tutkinut, ettei vakio alakerta kestä enempää ahtoa.
Seuraava toimenpide koneen osalta on varmaan
Takomännät ahdinkäyttöön ja teräskiertokanget.
Vinkkejä hyvistä komboista kuunnellaan.
Samalla arp pultit joka paikkaan.
Mitä eroja on jenkkikoneessa?
Ostin nääs broncon moottorin, kun halvalla sain.siitä oli suunnitelma ryövätä ehjemmät keinuvivut akseleineen
Ja tehdä se kestävä alakerta valmiiksi odottamaan
Nyt on dieselin type9 ja päätin juuri, että se rempataan ja mietitään lootanvaihtoa ensi talvena.
Menny kiitettävän paljon kapitaalia tälle talvelle.
Nythän on niin, mitä olen tutkinut, ettei vakio alakerta kestä enempää ahtoa.
Seuraava toimenpide koneen osalta on varmaan
Takomännät ahdinkäyttöön ja teräskiertokanget.
Vinkkejä hyvistä komboista kuunnellaan.
Samalla arp pultit joka paikkaan.
Mitä eroja on jenkkikoneessa?
Ostin nääs broncon moottorin, kun halvalla sain.siitä oli suunnitelma ryövätä ehjemmät keinuvivut akseleineen
Ja tehdä se kestävä alakerta valmiiksi odottamaan
Re: 2,9 erot ja muutokset.
Olen kuullut että 2.9 jos sitä ei kierrätä yli 6500rpm ja siinä on jokapaikassa ARP pultit niin kyllä se tuon kestää jos ei nakuta. Männät on vähän kysymysmerkki niistä saattaa hävitä reunat....
Po-metalli tekee kanget, jotka kestää jos koneessa riittää voitelu ja ei nakuta....
https://www.burtonpower.com/accralite-f ... 01-94.html
Tuosta männät jos tarvii ylikokoa. Burtonilla saattaa olla muitakin sopivia jos jaksaa ettiä.
Yksi vaihtoehto kangille on
https://www.ebay.co.uk/itm/Ford-v6-2-8- ... XQaBtQ9wns
Tietysti saat mittatilauksena vaikka pidemmät kanget ja matalamman männän jos haluat mutta hommaa suunnittelussa. CP-carillo, Eagle, yms. tekee noita.
Mitä tulee type 9 lootaa isoin ongelma, että laatikko kuumenee hitosti. Itsellä kerran alkoi öljyt kiehumaan. Öljyjen kiehumisesta yleensä seuraa laakeri ongelmia joka rikkoo laatikon. Sintteri kytkin myös rasittaa paljon enemmän laatikkoa vrt massakytkin.
MT-75 runko kun on rivotettua alumiinia pysyy sen vuoksi viilempänä. Type 9 tais olla jotain 72 mm rataskoolta aja kun nimi kertoon MT-75 on 75mm. Jos lompakossa on pätäkkää on olemassa yksi vanhoihin autoihin tarkotettu, tosin en ole aivan varma saako mahtumaan vaihdelaatikko tunneliin miten hyvin. Välitykset olisi huomattavasti järkevämmät kuin ZF lootassa ja vaihdekepin paikkaakin pystyy duunaamaan. Löytyy variaatiota nopeusmittarin vaijerilla joten saa originaali mittarinkin toimimaan, tosin oikeellisuus on vähän niin ja näin. Mutta jos seuraa vain hintaa ja karu ulkoasu, nopeusmittarin toimimattomuus, vaihdevivun sijainti ja välityksillä ei ole väliä niin kieltämättä ne ZF: on siinä tapauksessa oikea valinta.
Po-metalli tekee kanget, jotka kestää jos koneessa riittää voitelu ja ei nakuta....
https://www.burtonpower.com/accralite-f ... 01-94.html
Tuosta männät jos tarvii ylikokoa. Burtonilla saattaa olla muitakin sopivia jos jaksaa ettiä.
Yksi vaihtoehto kangille on
https://www.ebay.co.uk/itm/Ford-v6-2-8- ... XQaBtQ9wns
Tietysti saat mittatilauksena vaikka pidemmät kanget ja matalamman männän jos haluat mutta hommaa suunnittelussa. CP-carillo, Eagle, yms. tekee noita.
Mitä tulee type 9 lootaa isoin ongelma, että laatikko kuumenee hitosti. Itsellä kerran alkoi öljyt kiehumaan. Öljyjen kiehumisesta yleensä seuraa laakeri ongelmia joka rikkoo laatikon. Sintteri kytkin myös rasittaa paljon enemmän laatikkoa vrt massakytkin.
MT-75 runko kun on rivotettua alumiinia pysyy sen vuoksi viilempänä. Type 9 tais olla jotain 72 mm rataskoolta aja kun nimi kertoon MT-75 on 75mm. Jos lompakossa on pätäkkää on olemassa yksi vanhoihin autoihin tarkotettu, tosin en ole aivan varma saako mahtumaan vaihdelaatikko tunneliin miten hyvin. Välitykset olisi huomattavasti järkevämmät kuin ZF lootassa ja vaihdekepin paikkaakin pystyy duunaamaan. Löytyy variaatiota nopeusmittarin vaijerilla joten saa originaali mittarinkin toimimaan, tosin oikeellisuus on vähän niin ja näin. Mutta jos seuraa vain hintaa ja karu ulkoasu, nopeusmittarin toimimattomuus, vaihdevivun sijainti ja välityksillä ei ole väliä niin kieltämättä ne ZF: on siinä tapauksessa oikea valinta.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
-
- Viestit: 74
- Liittynyt: 10 Heinä 2009, 22:11
- Paikkakunta: mäntäsälä
Re: 2,9 erot ja muutokset.
Omat kokemukset typeysistä on juuri nuo että se ei räjähdä kerrasta mutta laakerointi pettää ennemmin tai myöhemmin.
Siksi joku parempi aski mielessä.alkaa nyt tuntumaan ettei se zf ole järkevä valinta.itse asiassa laittaisin tuohon c4 automaatin vahvistettuna, jos olisin ainut omistaja.
Nyt mennään kahden rakentajan rahoituksella niin manuaali pysyy.
T5 ollut myös harkinnassa.
Siksi joku parempi aski mielessä.alkaa nyt tuntumaan ettei se zf ole järkevä valinta.itse asiassa laittaisin tuohon c4 automaatin vahvistettuna, jos olisin ainut omistaja.
Nyt mennään kahden rakentajan rahoituksella niin manuaali pysyy.
T5 ollut myös harkinnassa.
-
- Viestit: 74
- Liittynyt: 10 Heinä 2009, 22:11
- Paikkakunta: mäntäsälä
Re: 2,9 erot ja muutokset.
Saksasta sais suoraan sopivaa rossin mäntää.
Re: 2,9 erot ja muutokset.
Unohda T5, ei ole hyvä.... yli hehkutettu.
https://www.grannasracing.com/products/ ... first-gear
Tuossa ois hyvä loota... 950nm/7800 rpm tehonkestoa
Ite kuolannut tuollaista. 3.44 välitys voisi olla ihanteellinen tuollaisen vaihdelaatikon kanssa.
https://www.grannasracing.com/products/ ... first-gear
Tuossa ois hyvä loota... 950nm/7800 rpm tehonkestoa
Ite kuolannut tuollaista. 3.44 välitys voisi olla ihanteellinen tuollaisen vaihdelaatikon kanssa.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Re: 2,9 erot ja muutokset.
37 tai 53 bemarin loota vaan, MS-koneistuksen kautta kopan hitsaus siihen. Mikalla myös laatikoita valmiina, ilmeisesti muutama bz (bensan loota) jossa ykkönen hieman järkevämpi. En ole 100% varma oliko mikalla jigi lohkoa olemassa v6:selle?
Itellä oli 2.8twinturbon perässä 53dz ja paras vakiolaatikko tähän mennessä jota olen kadulla ajanut. Tälle kaveriksi kunnon timakka vaihdekeppi koriin.
T5 voi unohtaa heti jos haluaa vaihteita joskus vaihtaa ja ovat ylihintaisia läjiä.
Itellä oli 2.8twinturbon perässä 53dz ja paras vakiolaatikko tähän mennessä jota olen kadulla ajanut. Tälle kaveriksi kunnon timakka vaihdekeppi koriin.
T5 voi unohtaa heti jos haluaa vaihteita joskus vaihtaa ja ovat ylihintaisia läjiä.
-
- Viestit: 74
- Liittynyt: 10 Heinä 2009, 22:11
- Paikkakunta: mäntäsälä
Re: 2,9 erot ja muutokset.
Mikäs lukko tuonne isoon atlakseen kannattaa laittaa?
Keravan mies tarjosi kitkalukkoa kuuteensataan.
Keravan mies tarjosi kitkalukkoa kuuteensataan.
Re: 2,9 erot ja muutokset.
Käytännössä 4 vaihtoehtoaautomaattiseppä kirjoitti:Mikäs lukko tuonne isoon atlakseen kannattaa laittaa?
Keravan mies tarjosi kitkalukkoa kuuteensataan.
-ZF levylukko, ratakäyttöön tarkoitettu, vaatii lisäaineistuksen ja levyt pitää aina välillä vaihtaa. (minulla oli ZF S75 lukko mutta kadulle sopimattomuuden takia myin pois)
- Blackline ATB tyyppinen lukko (halvin, uusi, ei omaa kokemusta mutta kait toimii?)
-Quaife ATB 16 tai 18 boorinen, itsellä nyt tämä 18 boorinen malli tästä. Ei valittamista, tosin oli merkkejä hitsautumisesta mutta ei haitannu toimintaa.... pitäisi olla ikuinen takuu mutta ei ole.... (jos avaa ja katsoo sisälle).
-P100:sta löytyy peltikuorinen 25% lukko, ei omaa kokemusta, uusia ei kait saa mutta käytettyinä löytyy mutta nämä eivät kuulemma oikein kestä tehoakaan...., kuoria kuulemma hajonnut.
En muista oliko Blackline/Quaifellakin levylukot tais olla?
Quaifen osalta kannattaa tilata melkein osat Race.fi takuu ja hinta kilpailukykyinen... RallyRace keravalta vaihtelevia kokemuksia.... itse yrittänny pariin otteeseen soitella mutta en oo saanu kiinni yhden asian osalta....
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
-
- Viestit: 74
- Liittynyt: 10 Heinä 2009, 22:11
- Paikkakunta: mäntäsälä
Re: 2,9 erot ja muutokset.
Mistähän sellaisen orkkis kuutoskoneen typeysin löytäisi?
Tämänhetken budjetilla se vaikuttaisi hyvälle ratkaisukle ensikesän ajaksi.vaihdossa joutaisi tuo dieselin aski ja yksi ohc koneisen....
Yhtenä vaihtoehtona mietin 05-10 4.0v6 mussen t5 askia...niitä luulisi löytyvän kohtuurahaan.kardaanitunnelia pitäisi tosiasiassa isontaa jo tuolle type9 lootalle.
Koppahan on m-ford.
Kun saa tuon askiasian kondikseen niin vehe onkin oikeastaan uusia bensalinjoja vaille valmis, tällä erää.
Tämänhetken budjetilla se vaikuttaisi hyvälle ratkaisukle ensikesän ajaksi.vaihdossa joutaisi tuo dieselin aski ja yksi ohc koneisen....
Yhtenä vaihtoehtona mietin 05-10 4.0v6 mussen t5 askia...niitä luulisi löytyvän kohtuurahaan.kardaanitunnelia pitäisi tosiasiassa isontaa jo tuolle type9 lootalle.
Koppahan on m-ford.
Kun saa tuon askiasian kondikseen niin vehe onkin oikeastaan uusia bensalinjoja vaille valmis, tällä erää.
Re: 2,9 erot ja muutokset.
automaattiseppä kirjoitti:Mistähän sellaisen orkkis kuutoskoneen typeysin löytäisi?
Tämänhetken budjetilla se vaikuttaisi hyvälle ratkaisukle ensikesän ajaksi.vaihdossa joutaisi tuo dieselin aski ja yksi ohc koneisen....
Yhtenä vaihtoehtona mietin 05-10 4.0v6 mussen t5 askia...niitä luulisi löytyvän kohtuurahaan.kardaanitunnelia pitäisi tosiasiassa isontaa jo tuolle type9 lootalle.
Koppahan on m-ford.
Kun saa tuon askiasian kondikseen niin vehe onkin oikeastaan uusia bensalinjoja vaille valmis, tällä erää.
Ite myin omat 2kpl type 9 V6 lootia pois joku vuos kun ostin tilalle kasan MT75 V6 lootia. Itellä ei ole myydä.
T5 ei muka mahdu vaihdelaatikko tunneliin? MT-75 mahtu ainakin kenkälusikalla sovittamalla vakio tunneliin Capriin. Pari vuotta sitten Burtonilta sai vielä ainakin Type9 loottaa. Oisko ollu remontoitu loota jotain 650£, jos sinne lähetti vanhan. (pantti maksu lisää jos ei ollu vanhaa jotain xxxx)
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
-
- Viestit: 74
- Liittynyt: 10 Heinä 2009, 22:11
- Paikkakunta: mäntäsälä
Re: 2,9 erot ja muutokset.
Löytyykö mt75 sitten paremmin?
Mites muuten noi keinuvivut?
Onko jotkut laakeroidut järkevä ostos?
Mites muuten noi keinuvivut?
Onko jotkut laakeroidut järkevä ostos?
Re: 2,9 erot ja muutokset.
MT-75 V6 lootat on kiven alla eikä mt75 oo juurikaan kestävämpi ehkä hieman, mutta jäähtyy paremmin. Pakki on syncronoitu toisin kuin type 9:ssä. Mun tarvi maksaa 500€ lootasta ja vaihtaa siihen laakerit ja syncrot vielä, joten ei enää ihan ilmaisia. Uudemmissa on vielä tuplasyncrot ja kytkinkoppa on kiinteä sitä ei pysty vaihtamaan. Vaihdekeppi on aivan erilainen kuin type9:ssä.automaattiseppä kirjoitti:Löytyykö mt75 sitten paremmin?
Mites muuten noi keinuvivut?
Onko jotkut laakeroidut järkevä ostos?
Keinuvivuista en osaa sanoa juurikaan mitään. Kuhan ne ne kosketuspinnat on hyvät niin en tiedä onko muuta ongelmaa?
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Re: 2,9 erot ja muutokset.
2.8 Granadasta saa sen Type 9 lootan. Tai 2.8 Sierrasta tai Scorpiosta... Itellä on 2.8 4-veto Scorpion HD loota, mut siihen pitäis ainakin lootan häntä vaihtaa että käy takavetoon
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98