2,9 erot ja muutokset.

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, taunus 78, Pj

tane
Viestit: 36
Liittynyt: 14 Tammi 2005, 19:01

Re: 2,9 erot ja muutokset.

Viesti Kirjoittaja tane »

https://www.ebay.co.uk/itm/333758278703 ... SwNxxfjDQB

Tuossa olisi jos ei tarvitse nokan asentotietoa
tane
Viestit: 36
Liittynyt: 14 Tammi 2005, 19:01

Re: 2,9 erot ja muutokset.

Viesti Kirjoittaja tane »

automaattiseppä
Viestit: 70
Liittynyt: 10 Heinä 2009, 22:11
Paikkakunta: mäntäsälä

Re: 2,9 erot ja muutokset.

Viesti Kirjoittaja automaattiseppä »

Kiitokset.nämä oli hyviä neuvoja.
automaattiseppä
Viestit: 70
Liittynyt: 10 Heinä 2009, 22:11
Paikkakunta: mäntäsälä

Re: 2,9 erot ja muutokset.

Viesti Kirjoittaja automaattiseppä »

Tässä tulee vielä kiire että saa koslan takas nippuu ennen maaliskuuta.
Samalla teen sivuprojektina sierraa kilpiin.
Turbo ohc pelaa jo ihan ok.etujarrumuutos on hyvin suoraviivainen.
Saattaa muuten mennä taunukseenkin aika kivuttomasti st170 focus levyt.
Se voi olla että metriseenkin laitan mondeon 278 takalevyt.
automaattiseppä
Viestit: 70
Liittynyt: 10 Heinä 2009, 22:11
Paikkakunta: mäntäsälä

Re: 2,9 erot ja muutokset.

Viesti Kirjoittaja automaattiseppä »

Laitetaas taas itselle muistiin...
Eteen saatiin muutettua tolpat kynäjousille ja volvo iskaripatruunoille.
Zf laatikko istui paikoillern kun lattiaa korotti laatikon kohdilta.
Leveyden puolesta ei ole ahdasta.kone nipussa liekkirenkailla ja käy hyvin.4,0 tunnistin sopi jakajan tilalle.
Vielä on jäljellä kardaanin asennus, se on pajalla työn alla ja kytkimen pääsylinterin asennus.
automaattiseppä
Viestit: 70
Liittynyt: 10 Heinä 2009, 22:11
Paikkakunta: mäntäsälä

Re: 2,9 erot ja muutokset.

Viesti Kirjoittaja automaattiseppä »

Tuuttashan tuo 600nm koneen perästä vääntöä.
ylimark
Viestit: 56
Liittynyt: 13 Heinä 2005, 11:36

Re: 2,9 erot ja muutokset.

Viesti Kirjoittaja ylimark »

Oliskos käppyrää näytille? Hyvin on ainakin vääntöä :)
Vermilion
Viestit: 1589
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: 2,9 erot ja muutokset.

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

automaattiseppä kirjoitti: 10 Huhti 2022, 20:05 Tuuttashan tuo 600nm koneen perästä vääntöä.
Niihän ne tuppaa ahdettuna, 500nm melkein minimi ja sieltä saa sen 700nm lukemankin jos haluaa.
Harmi vaan itselle ei käy tuo 4.0, kun on 2.8 eikä 2.9. Akseli on erilainen. Ei meinaan käy.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
automaattiseppä
Viestit: 70
Liittynyt: 10 Heinä 2009, 22:11
Paikkakunta: mäntäsälä

Re: 2,9 erot ja muutokset.

Viesti Kirjoittaja automaattiseppä »

700 olis tietty kiva luku mutta alkaa olee kytkimen pito sitten jo rajoilla eikä tee mieli sintteriä.
Vääntö käyrä nousee tappiin jo 3500 ja laskee tasaisesti.
Mikä taas aiheuttaa sen että teho pysyy melko samana parin tonnin skaalalla.
Epäilen että hyvin kesy nokka tekee tuon.
Kyllä himottais kokeilla virimallia mutta ajetaan nyt kun on saatu paketti kasaan ja pysymään nipussa.kyllä se noinkin sutii viis ekaa pykälää.
Vermilion
Viestit: 1589
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: 2,9 erot ja muutokset.

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

-765 sovitettuna hyvällä yhdellä massalevyllä kestää 800nm asti.
Tämä tieto saatu PO-metallin Pasi Ojennukselta.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Avatar
Mois
Viestit: 7861
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Re: 2,9 erot ja muutokset.

Viesti Kirjoittaja Mois »

Mul on 2 kpl uusia -765 paineasetelmia, 250€/kpl
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Vastaa Viestiin