Välijäähyt putket tuli tehtyä mustasta raudasta silikoni letkulla vahvistettuna.
- sierra_väl3.jpg (176.64 KiB) Katsottu 9941 kertaa
Vakiopensapumppu toimitti polttoaineen sisäänajon aikana, vähäisellä kaasun polkemisella seosmittari näytti vihreää. Tosin kun vein auton dynoon, eka kiihdytys paljasti koneen menevän laihalle. Eli takaisin ja vaihtamaan pensapumppu ruiskun vastaavaan. Onneksi tankissa oli ruisku optio valmiina.
Toisella kertaa homma toimi katsastuslappua ottaessa hyvin
- sierra_teho.jpg (159.71 KiB) Katsottu 9941 kertaa
Vähäinen teho aiheutti ihmettelyä ja syylliseksi paljastui alipainekello. Jos tuollaisen muuttaa niin kalvo on ihan liian iso paine puolelle ja läppä on täysin auki jo 0.1 bar ahdoilla
Tämän selvityttyä dynovastaava kysyi leikillään "katsotaanko mitä siitä oikeasti lähtee". Minä siihen että mikä ettei, arveli hulluksi kun oli eka joka siihen suostui
Eikun lisäjousen lisäjousta kellon kylkeen. Tämä johti sitten kansi pahvin antautumiseen ekalla vedolla kun syylärin tuulettimesta oli johto poikki. Teho oli kohtuullisessa kasvussa ennenkuin kansipahvi löysäsi.
Dynottaminen loppui siihen. Pahvi tuli vaihdettua toiseen halpismalliin. Tämä on halvin sulake moisessa stokman kopiossa
Konttorilta tuli leima jo toisella kertaa, eka kaatui pakokaasupäästöihin. Toinen kerta oliki jo 30min kuluttua ekasta, kävin lähimmässä korjaamossa säädättämässä kaasarin ja hakemassa päästölapun.
Talvikäytössä tuli otettua välijäähy pois käytöstä.
- sierra_väl4.jpg (245.81 KiB) Katsottu 9941 kertaa
Hivenen jäätyy kaasari talvella jos välijäähy on käytössä.
Tämä oli kohtuu onnistunut viritys omasta mielestä, pieni turbo oli tehostamassa menoa jo 1200 rpm jälkeen. Ihankuin olisi kutosella ajanut