v6 kampura

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

96taunus
Viestit: 109
Liittynyt: 27 Syys 2016, 10:50

v6 kampura

Viesti Kirjoittaja 96taunus »

Mitä eroa on 2.0 ja 2.3 kutosen kampuroilla? Voiko käyttää 2.3:en kampuraa 2 litrasessa?
Vermilion
Viestit: 1548
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: v6 kampura

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Muistelisin että joku oli laittannu ainakin 2.8 kampuran 2.3:seen siitä tulee joku 2.6 tms tilavuudeksi. Sillä oli kyllä mittatilaus kanget ja männät en tiedä sitten mitä oikeasti oli.

Luulen että ei ongelmaa, tarvit vaan lyhyemmät kanget, joku PO-metalli varmaan tekee kyl. Laakerit on kyllä samat. Efin imusarjat saa reilulla kädellä sovittamalla sopimaan 2.8 ja 2.3 välillä. Mutta 2.0 tais olla liian pieni siihen hommaan ei saanu sovitettua kunnolla.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Avatar
Mois
Viestit: 7844
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Re: v6 kampura

Viesti Kirjoittaja Mois »

Sama kampiakseli, 2.0 ja 2.3. Iskunpituus molemmissa noin 60mm jos en ihan väärin muista...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
96taunus
Viestit: 109
Liittynyt: 27 Syys 2016, 10:50

Re: v6 kampura

Viesti Kirjoittaja 96taunus »

Mois kirjoitti:Sama kampiakseli, 2.0 ja 2.3. Iskunpituus molemmissa noin 60mm jos en ihan väärin muista...
Iskunpituus on sama ja ilmeisesti kaulatkin on samat, mutta painossa taitaa olla eroa? Ei kai niitä muuten olis merkattu erilailla. 2 litrasessahan on kevyemmät/pienemmät männät. Eli jos laittaa 2.3:n kampuran niin onko vähän sama kuin olis painavampi vauhtipyörä?
kankkis
Viestit: 80
Liittynyt: 07 Tammi 2007, 21:44
Paikkakunta: Humppila

Re: v6 kampura

Viesti Kirjoittaja kankkis »

Ei varmaan kovin suurta merkitystä 2.0 v6 että onko kampura hiukan painavempi, tarttishan ne kuiteski painottaa rönttänä kun kampura vaihtuu toiseen jos oikein hyvän haluu ja vähänkin enempi meinaa kierroksia tarjoilla
Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Re: v6 kampura

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

Sama akseli se on molemmissa, kuten Mois jo sanoi.
Escort 1100 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Capri 3000 > 3600 V8 GTXL -70
Consul 2800 Turnier Automatic -73
Torino Brougham 435 + C6 -70
2 x Volvo PV -65
96taunus
Viestit: 109
Liittynyt: 27 Syys 2016, 10:50

Re: v6 kampura

Viesti Kirjoittaja 96taunus »

Lähinnä toi painoero, onko sitä?
Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Re: v6 kampura

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

Sama akseli, niin ei silloin eroja ole :shock:
Escort 1100 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Capri 3000 > 3600 V8 GTXL -70
Consul 2800 Turnier Automatic -73
Torino Brougham 435 + C6 -70
2 x Volvo PV -65
Vastaa Viestiin