Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.
Moi. Mites muut on linjannu weberin kurkut colognen imusarjan kanssa, eli kaasuttimen kurkuthan ovat levemmällä jaolla kuin colognen imusarjan. Itsellä nyt tulossa 2.8 imusarja ja alipaine välilaippa missä 40mm reiät ja tuon kaasuttimen kurkut ovat noin 1,5-2mm levemmällä per puoli mitä tuossa välilaipassa ja 1mm per puoli mitä imusarjassa. Oletteko sovittanut välilaipan sekä imusarjan reikiä leventämällä vai toimisikohan tuo jos välilaipan reiät kairais ulkoreunoilta hieman viistosti sopimaan kaasuttimen kurkkuihin eikä imusarjasta tällöin joutuis kairaan reikiä leveemmäksi.
Melko epäselvä sepustus mut toivottavasti joku saa ajatuksesta kiinni
Kyllähän sieltä tossa tapauksessa joutuu kairaan kaikki rappuset pois, tai sitten teet vielä yhden korotuslaipan jolla saat sovitettua jaot sillain ettei tarvi imusarjaa kairata.
Onko tosiaan näin että tähän ei ole muut kiinnittänyt huomioo? Kaasitintahan myydään että sopii suoraan ja voi korvata vanhan solexin ym ym ym, joo sopiihan se pulttijakoon mutta esim 2.3 imusarjaan ei kurkut kohtaa likimainkaan tai ovat sen 4mm kapeemmalla ulkoreunasta ja keskellä sitten taas vastaavasti kaasuttimessa 4mm leveempi kurkkujen väli mitä imusarjassa. 2.8 imusarjassa niin isot lävet että siitä ei tarvitse ulkoreunoista ottaa kuin 1mm/puoli pois mutta tuosta alipaine laipasta joutuu tosiaan ottamaan 2mm/puoli pois ja siihen jää todella kapea tiivistys reuna enään