Jos se jakajan alipaine pitäiskin ottaa siitä alipainemittarin paikasta? Kokeile laittaa siihen. Jos siihen vaikka tuleekin alipainetta siinä vaiheessa kun vähän raottaa kaasuläppiä, sillon se jakajan alipainesäätö toimis oikein, eikä se alipainesäätö vaikuttais mitään tyhjäkäynnin ajotukseen.veeqs kirjoitti:Töihin ajellessa tuli mieleen miksi edellisellä kerralla tuli säädettyä tyhjäkäynniin ruuvi siten miten se nyt oli
Alipaine jarrutehostimelle on ryöstetty Dellorton alipainemittarin paikoista, ja nyt sitä alipainetta ei ollut.
Pitää katsastukseen kokeilla ottaa virallisesta alipaine liittimestä tehostimelle ja unohtaa alipainejakaja.
Järjetön sytkä
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Re: Järjetön sytkä
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Re: Järjetön sytkä
Tuli selitettyä huonosti. Virallisesta alipainelähdöstä otetaan nyt virranjakajalle. Alipainemittaus paikoista ryöstetään jarrutehostajalle.Mois kirjoitti:Jos se jakajan alipaine pitäiskin ottaa siitä alipainemittarin paikasta? Kokeile laittaa siihen. Jos siihen vaikka tuleekin alipainetta siinä vaiheessa kun vähän raottaa kaasuläppiä, sillon se jakajan alipainesäätö toimis oikein, eikä se alipainesäätö vaikuttais mitään tyhjäkäynnin ajotukseen.veeqs kirjoitti:Töihin ajellessa tuli mieleen miksi edellisellä kerralla tuli säädettyä tyhjäkäynniin ruuvi siten miten se nyt oli
Alipaine jarrutehostimelle on ryöstetty Dellorton alipainemittarin paikoista, ja nyt sitä alipainetta ei ollut.
Pitää katsastukseen kokeilla ottaa virallisesta alipaine liittimestä tehostimelle ja unohtaa alipainejakaja.
Pitänee kokeilla Free Technics:in DGV säädöillä, miten vaikuttaa tyhjäkäyntiin.
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Re: Järjetön sytkä
Eiks webrun idf:n säädöt toimis tolla kaasarilla paremmin kun on saman tyyppinen.veeqs kirjoitti: Tuli selitettyä huonosti. Virallisesta alipainelähdöstä otetaan nyt virranjakajalle. Alipainemittaus paikoista ryöstetään jarrutehostajalle.
Pitänee kokeilla Free Technics:in DGV säädöillä, miten vaikuttaa tyhjäkäyntiin.
http://www.datsun2000.com/tech/weber_tu ... dology.htm
Re: Järjetön sytkä
Sovelsin http://thelatebay.com/index.php?threads ... dle.38905/96taunus kirjoitti: Eiks webrun idf:n säädöt toimis tolla kaasarilla paremmin kun on saman tyyppinen.
http://www.datsun2000.com/tech/weber_tu ... dology.htm
Parin tunnin säätelyn jälkeen lopputulema oli, että alipaine katoaa kaikista reijistä kun tyhjäkäynti on säädetty niin ettei alipainejakaja innostu. Samoten jarrutehostajan toiminta loppuu parin polkaisun jälkeen. Kierrosten myötä taas tulee tehostimelle alipainetta pariin polkaisuun.
Jossain vaiheessa ei tahtonut sytytys mennä millään alle 12 asteen perusennakkoon. Tämäkin sitten korjaantui itsekseen
Paikoilleen jäi säätö missä perusennakko on 6 astetta ja siihen alipainesäätimen 6, yhteensä 12 astetta tyhjäkäynnillä. Tyhjäkäynti nostettu apaut 800 rpm.
Katsotaan miten toimii.
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Re: Järjetön sytkä
Eli tommosella kaasarilla ei nähtävästi kuulu olla alipainesäätöstä jakajaa, ei ainakaan Fordin vakiojakajaa
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Re: Järjetön sytkä
Ei ole kaasarin ongelma, ford v6 on se alumiinihässäkkä kaasarin alla mihin tuleejarrutehostimen letku ja joku toinen. Alipainetta siinä riittää.Mois kirjoitti:Eli tommosella kaasarilla ei nähtävästi kuulu olla alipainesäätöstä jakajaa, ei ainakaan Fordin vakiojakajaa
Solex kaasarin kyljessä on virranjakajan lähtö. Tässäkään ei kuulu olla alipainetta tyhjäkäynnillä vakiona, vasta kun kaasuläppä aukeaa.
Edellisen kerran ko. Dellortoa kokeillessa ongelma oli sama, muistin mukaan. Ja tarpeellisen tavaran varastosta löytyi muutoslaippa missä on lähtö jarrutehostimelle. Tätä ei tullut koskaan kokeiltua kun piti saada muunnoslaippa hitsattua 90 asteen kulmaan orkkissarjaan kiinni, Tosin tästä versiosta puuttuu alipainelähtö.
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Re: Järjetön sytkä
Tarviiko boschin puola 0221 122 031 etuvastuksen induktiivi sytkällä jos autossa ei sitä ole.
Toi puola näyttäs olevan hyvin yleisesti käytössä.
Entäs sitten sierran 0221 122 349? Tämä ilmeisesti tarvii jos käyttää duraspark boksia.
Vai onko se kuitenkaan olla boksista riippuvainen.
Toi puola näyttäs olevan hyvin yleisesti käytössä.
Entäs sitten sierran 0221 122 349? Tämä ilmeisesti tarvii jos käyttää duraspark boksia.
Vai onko se kuitenkaan olla boksista riippuvainen.
Re: Järjetön sytkä
Lainataan tätä.
Mistä sierrasta kannattaa ottaa kärjetön sytytys taunuksen 2.0 ohc lohkoon, onko väliä sierran koneen koolla? Käsitin vanhoista keskusteluista että kunhan olis semmosesta missä on ei-sähkökaasari alunperin niin homma toimii. Tarviiko puolan etuvastus poistaa?
Mistä sierrasta kannattaa ottaa kärjetön sytytys taunuksen 2.0 ohc lohkoon, onko väliä sierran koneen koolla? Käsitin vanhoista keskusteluista että kunhan olis semmosesta missä on ei-sähkökaasari alunperin niin homma toimii. Tarviiko puolan etuvastus poistaa?
Re: Järjetön sytkä
Eipä ole väliä, mikä OHC on kyseessä. Jättää ne sähkökaasarilliset rauhaan. Ja etuvastuspiuha jätetään kä'yttämättä, se tiputtaa akkujännitteen noin 9 volttiin mikä sopii normipuolalle.
Kärjettömälle joutuu vetämään omat johdot mutta ei niitä montaa ole
Jos haluaa matalalla budjetilla mennä, niin orkkisjakajan sisään --> https://www.autoracing.fi/motorsport/sa ... on-sytytys
Kärjettömälle joutuu vetämään omat johdot mutta ei niitä montaa ole
Jos haluaa matalalla budjetilla mennä, niin orkkisjakajan sisään --> https://www.autoracing.fi/motorsport/sa ... on-sytytys
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Re: Järjetön sytkä
Kiitoksia. Ennemmin taidan hommata tuon sierran setin kun nykyiset osat on vähän mitä on, niin ei viitsi tollasta rakennussarjaa laittaa.
Re: Järjetön sytkä
Sierran setti hommattu eli alipainekelloinen jakaja jossa kolmion muotoinen liitin ja pieni motorcraftin sytkävahvistin. Muuten kytkennät selkeät mutta kysymys jakajan anturista, onko väliä mitenpäin nuo kaksi johtoa kytkee? Tulevat siis sytkävahvistimen 4. ja 5. napoihin. Ilmeisesti 4. on plussa ja 5. on miinus, jakajan johdoissa värit oranssi ja ruskea.
Re: Järjetön sytkä
Tuolla juttua --> http://www.taunusfinland.com/tiedostot/ ... nition.txt
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Re: Järjetön sytkä
Juurikin tuosta noi kaksi viimeistä, ilmeisesti ei sitten väliä kummin päin kytkee jakajan kahteen johtoon, kun ei ole eritelty.