colognen lohko

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

96taunus
Viestit: 109
Liittynyt: 27 Syys 2016, 10:50

colognen lohko

Viesti Kirjoittaja 96taunus »

Muistaako kukaan mikä kierre on öljynpaine anturilla?
Onko kenelläkään tietoa mitä nää merkinnät on. S kirjain on 1 pytyn kohdalla ja noi muut on 4 pytyn kohdalla joista on ensin hiottu jotkin merkinnät pois ja sen jälkeen lyöty uudet. Kyseessä -77 2.0.
Kuva
Kuva
Kuva
Vermilion
Viestit: 1548
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: colognen lohko

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

96taunus kirjoitti:Muistaako kukaan mikä kierre on öljynpaine anturilla?
Onko kenelläkään tietoa mitä nää merkinnät on. S kirjain on 1 pytyn kohdalla ja noi muut on 4 pytyn kohdalla joista on ensin hiottu jotkin merkinnät pois ja sen jälkeen lyöty uudet. Kyseessä -77 2.0.
Kuva
Kuva
Kuva

Noh hitto just pari viikkoa sitten ruuvasin öljynpaineanturin kiinni. Jos ois ollu osat irti olisi voinut mitata kierrekammalla. Joku erikoisempi hieno kartio se on. Varmaan joku NPT.... olettaen että on sama kuin 2.8:ssa

Oisko tää?
http://www.burtonpower.com/oil-pressure ... ma011.html
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
96taunus
Viestit: 109
Liittynyt: 27 Syys 2016, 10:50

Re: colognen lohko

Viesti Kirjoittaja 96taunus »

Tänks! sehän on just eikä melkein toi 1/4 NPT :D
Avatar
Mois
Viestit: 7844
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Re: colognen lohko

Viesti Kirjoittaja Mois »

Muista merkeistä ei mitään havaintoa, mut toi NY merkkaa koneen kokoa, eli 2 litranen. Auto jossa kone on ollu kiinni, on tullu ulos tehtaalta Joulukuussa 1977. Olisko noi muut merkinnät jotain koneistamon omia merkintöjä?
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Re: colognen lohko

Viesti Kirjoittaja Samu »

ettei joku vanhaan hyvään aikaan olis vaihtanut isompaan koneeseen 2litrasen koodia? :lol:
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
96taunus
Viestit: 109
Liittynyt: 27 Syys 2016, 10:50

Re: colognen lohko

Viesti Kirjoittaja 96taunus »

Samu kirjoitti:ettei joku vanhaan hyvään aikaan olis vaihtanut isompaan koneeseen 2litrasen koodia? :lol:
No ei toikaan valitettavasti pidä paikkaansa kun on 84mm männillä :cry:
Aika ihmeesti on hiottu merkinnät pois ja sit lyöty uudet. Ja toi S kirjain vielä vaikuttaa oudolta.
Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Re: colognen lohko

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

S on todennäköisesti tuotantolinjan omia merkintöjä, mulla -83 2.0 lohkossa samassa kohtaa on W
Escort 1100 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Capri 3000 > 3600 V8 GTXL -70
Consul 2800 Turnier Automatic -73
Torino Brougham 435 + C6 -70
2 x Volvo PV -65
Avatar
Mois
Viestit: 7844
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Re: colognen lohko

Viesti Kirjoittaja Mois »

Noissa noin uusissa 2 litrasissa V6 koneissa on viissi ja ne isommilla venttiileillä ja isommilla imu- ja pakokanavilla olevat kannet? Vastaava juttu ku 2.3 koneissa uudemmat A9 kannet?
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
96taunus
Viestit: 109
Liittynyt: 27 Syys 2016, 10:50

Re: colognen lohko

Viesti Kirjoittaja 96taunus »

Mois kirjoitti:Noissa noin uusissa 2 litrasissa V6 koneissa on viissi ja ne isommilla venttiileillä ja isommilla imu- ja pakokanavilla olevat kannet? Vastaava juttu ku 2.3 koneissa uudemmat A9 kannet?
Juurikin näin on näissä mun -83 granadan c9 kansissa.
Vastaa Viestiin