Sivu 2/2

Re: Kutosen kaasari vaihtoehdot?

Lähetetty: 21 Tammi 2018, 21:34
Kirjoittaja isoatlas
Eihän siinä muuta kun laitat vaakaimun jos siltä tuntuu, kyllä se toimii kaikilla kierroksilla...koko moottoristahan se loppujen lopuksi on kiinni onko se kierros vai vääntökone, nokka-akseli eniten vaikuttaa ja tietysti se että kone on säädetty kunnolla penkissä tai laajakaista seosmittarin kanssa, eikä pelkästään korvakuulolta sinnepäin. Kahta on turha laittaa, 40 fajs riittää kyllä.

Re: Kutosen kaasari vaihtoehdot?

Lähetetty: 21 Tammi 2018, 22:48
Kirjoittaja 96taunus
Ok! Hyvä tietää että tollakin pelittää. Semmonen muistikuva olis että pidemmillä imukanavilla sais alavääntöä lisää vähän niinkuin pakosarjoissakin, oonkohan ihan mettässä/pihalla :seko:

Re: Kutosen kaasari vaihtoehdot?

Lähetetty: 21 Tammi 2018, 23:48
Kirjoittaja isoatlas
Pituudesta toki hyötyä, mutta ylimääräisistä mutkista taas haittaa ainakin huipputehoa ajatellen...ei se ainakaan sen paremmin potki 40 vaakaimulla kun 38 pystylläkään.

Re: Kutosen kaasari vaihtoehdot?

Lähetetty: 22 Tammi 2018, 00:00
Kirjoittaja Vermilion
Mitä pidemmät imukanavat/matka ilmallaa ns. kiihdyttää sitä parempi vääntö on, mutta yläpäässä häviät sitten tehoa. Hmmm mikäs auto se olikaan siinä oli muuttuva imusarjan pituus, pienillä kierroksilla imusarja oli huomattavasti pidempi kuin korkeammilla kierrokksill, jolloin saatii kaikki teho irti. Muistaakseni jossain oli käppyräänkin vaikutus oli 5-10% kokonaistehoon/vääntöön.

Re: Kutosen kaasari vaihtoehdot?

Lähetetty: 22 Tammi 2018, 07:39
Kirjoittaja musche
Vermilion kirjoitti:Mitä pidemmät imukanavat/matka ilmallaa ns. kiihdyttää sitä parempi vääntö on, mutta yläpäässä häviät sitten tehoa. Hmmm mikäs auto se olikaan siinä oli muuttuva imusarjan pituus, pienillä kierroksilla imusarja oli huomattavasti pidempi kuin korkeammilla kierrokksill, jolloin saatii kaikki teho irti. Muistaakseni jossain oli käppyräänkin vaikutus oli 5-10% kokonaistehoon/vääntöön.
Ainakin porsche on käyttänyt tuota tekniikkaa boxerikoneissa, en tiedä käyttääkö enää.

Re: Kutosen kaasari vaihtoehdot?

Lähetetty: 22 Tammi 2018, 19:41
Kirjoittaja perämetsä
Joskus tuhrasin ohc koneis noiden 2 kurkkusten kans, solex eeit 35/35 (alkup. v6) ja weber 38/38 dgms kaasareis muistaakseni sisäkurkuis ei ollu ku millin kokoero, jos sullon toimiva kutosen solexi niin paljon et siitä kostu jos ruuvaat weberin tilalle:) Mul on 2 noita solexeja jemmas, saa edullisesti jos joku tarvii.

Re: Kutosen kaasari vaihtoehdot?

Lähetetty: 06 Huhti 2019, 17:24
Kirjoittaja Sumu
Ennenkuin alan tuota kiinakopioweberiä tuohon laittamaan niin mistä noita ilmaputsarin adaptereita saa tuolle Solexin kaasarin ilmanputsarille?

Entä tarviiko hommata kaasarin alle vielä jotain välilaippaa erikseen?

Re: Kutosen kaasari vaihtoehdot?

Lähetetty: 07 Huhti 2019, 23:23
Kirjoittaja isoatlas
Ei kaasarin alle mitään tarvitse lisätä, mutta sen imusarjan oman solex välilaipan aukkoja joudut vinguttamaan.

Re: Kutosen kaasari vaihtoehdot?

Lähetetty: 08 Huhti 2019, 06:51
Kirjoittaja Sumu
isoatlas kirjoitti:Ei kaasarin alle mitään tarvitse lisätä, mutta sen imusarjan oman solex välilaipan aukkoja joudut vinguttamaan.
:peukku:

Re: Kutosen kaasari vaihtoehdot?

Lähetetty: 21 Huhti 2019, 19:52
Kirjoittaja pynski-89
Kyllä v6 koneen kanssa ainut ja oikea kaasutin vaihtoehto on mielestäni weberin dgms tai kopio. Tai sitten kolme pystyä, vaatii jo koneelta enemmän.

Re: Kutosen kaasari vaihtoehdot?

Lähetetty: 06 Elo 2021, 20:04
Kirjoittaja Sumu
isoatlas kirjoitti: 07 Huhti 2019, 23:23 Ei kaasarin alle mitään tarvitse lisätä, mutta sen imusarjan oman solex välilaipan aukkoja joudut vinguttamaan.
Mitäs sieltä pitää vinguttaa? Unohdin koko asian ja löin kaasarin kiinni. Toimii kyllä jotenkin, mutta ei ihan optimi ole.

Re: Kutosen kaasari vaihtoehdot?

Lähetetty: 06 Elo 2021, 21:12
Kirjoittaja kankkis
Weberin kurkut leveemmällä kuin solexin/imusarjassa