Kutosen kaasari vaihtoehdot?
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Kutosen kaasari vaihtoehdot?
Minkäslaista kaasaria kannattais laittaa alkuperäsen solexin tilalle?
Tavotteena piristetty katu kone jota ei tarvis polkea kierroksilla.
Jos verrataan
1. alkuper. vs. vaakaimu: kuinka eroaa käytökseltään? Tuplana vai yhdellä.
2. alkuper. vs. pystyimu: haittapuolena korkeus.(tarvis jonkilaisen imutorven ja siihen putsarin)
3. alkuper. vs. jokin korvauskaasutin.
4. alkuper. vs. pari 1-kurkkusta.
5. alkuper. vs. prätkän kaasarit.
Onko kokemuksia noista weberin kiinan kopioista(FAJS).
Solexit näyttäis olevan mahdottomia varaosien suhteen.
En tiedä löytyiskö jenkki koneista jotain sopivaa kaasaria.
Kaikkiin vaihtoehtoihin joutuu rakentaan imusarjan uusiksi mutta se ei ole ongelma vaan mukava haaste.
Niin ja se budjetti on max. 300e.
Tavotteena piristetty katu kone jota ei tarvis polkea kierroksilla.
Jos verrataan
1. alkuper. vs. vaakaimu: kuinka eroaa käytökseltään? Tuplana vai yhdellä.
2. alkuper. vs. pystyimu: haittapuolena korkeus.(tarvis jonkilaisen imutorven ja siihen putsarin)
3. alkuper. vs. jokin korvauskaasutin.
4. alkuper. vs. pari 1-kurkkusta.
5. alkuper. vs. prätkän kaasarit.
Onko kokemuksia noista weberin kiinan kopioista(FAJS).
Solexit näyttäis olevan mahdottomia varaosien suhteen.
En tiedä löytyiskö jenkki koneista jotain sopivaa kaasaria.
Kaikkiin vaihtoehtoihin joutuu rakentaan imusarjan uusiksi mutta se ei ole ongelma vaan mukava haaste.
Niin ja se budjetti on max. 300e.
Re: Kutosen kaasari vaihtoehdot?
Ite kyl laittaisin ihan vaan 38 Weber DGAS tai DGMS kaasarin. Uusia taitaa saada alle 300€ ebaysta, ainakin manuaaliryypyllä.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Re: Kutosen kaasari vaihtoehdot?
No kyllä se järkevin ja helpoin vaihtoehto on tosiaankin tuo 38 Weber, käy suoraan paikalleen...itse ostin -97 uuden Capriini ja ei ole tarvinnut katua, Sierrassakin on mulla ja Escorttiin tulevaan V6:een laitan myös....Consulissani on vielä orkkis Pierupurkki, mutta se alkaa olla aika loppu ja saa olla jatkuvasti säätämässä, joten vaihto Weberiin on edessä.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Re: Kutosen kaasari vaihtoehdot?
Tekisköhän tällä mitään?
http://tt-motors.com/kauppa/product_inf ... cts_id/143
http://tt-motors.com/kauppa/product_inf ... cts_id/143
Re: Kutosen kaasari vaihtoehdot?
Sanoisin että kiinassa valmistetut kaasarit ovat halpoja koska niillä ei ole yhtä tarkat toleranssit valmistuksessa kuin Weberillä, mutta uskon että ei ne toleranssierot huomaa näissä moottoreissa kun kaikki muukin on vähintään yhtä väljää.. sitten tuo varaosapuoli, tiivisteet ym yhteensopivuudesta en tiedä.
Itsekkin ostaisin kiinan malleja, mutta ostaisin ebaysta: https://www.ebay.com/itm/Reproduction-W ... xx&vxp=mtr
Ja uuden weberin saa ebaysta alta 300€ rahteineen: https://www.ebay.com/itm/Weber-38-38-DG ... hj&vxp=mtr
Itsekkin ostaisin kiinan malleja, mutta ostaisin ebaysta: https://www.ebay.com/itm/Reproduction-W ... xx&vxp=mtr
Ja uuden weberin saa ebaysta alta 300€ rahteineen: https://www.ebay.com/itm/Weber-38-38-DG ... hj&vxp=mtr
ford taunus L 2d 1.6 (2.3 Dohc Y5A-projekti) automatic -73
Citroen DS3 1.6l -10
Entiset autot (tärkeimmät) :
ford scorpio 2.0l dohc 8v -94
ford scorpio ghia 2.9l 24V -95
ford scorpio ghia 2.9l 24V -91
ford granada 3.0l -83
ford mondeo 2,5l -00
Citroen DS3 1.6l -10
Entiset autot (tärkeimmät) :
ford scorpio 2.0l dohc 8v -94
ford scorpio ghia 2.9l 24V -95
ford scorpio ghia 2.9l 24V -91
ford granada 3.0l -83
ford mondeo 2,5l -00
Re: Kutosen kaasari vaihtoehdot?
Hyviä nuo Weberin kopio Fajssit ja kaikki Weber osat käy suoraan, niissä oli aiemmin susia seassa, mutta laatu parantunut viime vuosina...ja kun ostaa Suomesta niin takuusysteemitkin pelaa, hintakin kohdallaan.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Re: Kutosen kaasari vaihtoehdot?
Halpoja näkyy olevan ja siistinnäköistä jälkeä ovat Kiinalaiset tehneet.
Weber automaattiryypyllä noin 330€: http://www.ebay.co.uk/itm/WEBER-GENUINE ... =599874332
Toi melkeen saman hintanen: https://www.ebay.co.uk/itm/New-Genuine- ... 1101117039
Manuaaliryypyllä noin 270€: http://www.ebay.co.uk/itm/FORD-V6-3-0-V ... 1226351882
Toi Kiinan kopio näyttäis olevan siistimpää jälkeä ku noi Espanjassa tehdyt Weberit.
Weber automaattiryypyllä noin 330€: http://www.ebay.co.uk/itm/WEBER-GENUINE ... =599874332
Toi melkeen saman hintanen: https://www.ebay.co.uk/itm/New-Genuine- ... 1101117039
Manuaaliryypyllä noin 270€: http://www.ebay.co.uk/itm/FORD-V6-3-0-V ... 1226351882
Toi Kiinan kopio näyttäis olevan siistimpää jälkeä ku noi Espanjassa tehdyt Weberit.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Re: Kutosen kaasari vaihtoehdot?
Näyttäs olevan sähköryypyllä. Mistäs tolle ryypylle otetaan sähkö, ilmeisesti joltain lämpöanturilta?96taunus kirjoitti:Tekisköhän tällä mitään?
http://tt-motors.com/kauppa/product_inf ... cts_id/143
Re: Kutosen kaasari vaihtoehdot?
Ei se mitään anturia tarvitse, katkaisijan kautta vaan suora virta, niin saa napsauttaa halutessaan päälle...kesällähän sitä ei juurikaan tarvitse...Capriin kun laitoin sen uuden Weberin niin otin koko automaattiryyppyhässäkän läppineen kokonaan pois, eikä ole ollut tarvetta ryypylle 20vuoteen kesäajossa.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Re: Kutosen kaasari vaihtoehdot?
Weberin sähköryypystä ei tietoa, mut ainakin vanhoissa Japskiautoissa on ryyppy koko ajan päällä jos ei se saa sähköä. Esim. Mazdassa tulee laturilta omasta liittimestä joku alle 12 voltin jännite ryypylle.
Joku oli laittannu tommosen etuvastuksen ryypylle menevään virtaskajohtoon: http://www.motonet.fi/fi/tuote/101013/E ... yleismalli
Ryypynhän saa kyllä säädettyä siten ettei mene ollenkaan päälle. Löysää vaan noi 3 ruuvia ja kääntää tota sähkömötikkää niin paljon et läpät on kokoajan auki.
Joku oli laittannu tommosen etuvastuksen ryypylle menevään virtaskajohtoon: http://www.motonet.fi/fi/tuote/101013/E ... yleismalli
Ryypynhän saa kyllä säädettyä siten ettei mene ollenkaan päälle. Löysää vaan noi 3 ruuvia ja kääntää tota sähkömötikkää niin paljon et läpät on kokoajan auki.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Re: Kutosen kaasari vaihtoehdot?
Mulla oli joskus aikanaan 2.8 v6:ssa nelikurkkuinen holley. Se adapteri ja 2.3:sen imusarja löytys vielä varastojen kätköistä.
Re: Kutosen kaasari vaihtoehdot?
Välipalikalla vakioimusarjaan vaan sen 4-kurkkuisen kaasarin paras hyöty tukehtuu siihen vakiokaasarin kahteen kanavaan. Offenhauserin 2-taso imusarja 4-kurkkuiselle olis hyvä, mutta vähän tarjolla maailmallakin ja hinnat sen mukaiset.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Re: Kutosen kaasari vaihtoehdot?
Tommonen paketti uudella Holleyllä oli Imatralla myynnissä hintaan 650€ pari vuotta sitten. Viimmeks kun kyselin oli jo menny.
http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... user_2.JPG
Itel on samanlainen paketti vanhalla Holleyllä.
http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... user_2.JPG
Itel on samanlainen paketti vanhalla Holleyllä.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Re: Kutosen kaasari vaihtoehdot?
Mulla coupessa on jus tuollainen, laturilta tulee sähkö ryypylleMois kirjoitti:Weberin sähköryypystä ei tietoa, mut ainakin vanhoissa Japskiautoissa on ryyppy koko ajan päällä jos ei se saa sähköä. Esim. Mazdassa tulee laturilta omasta liittimestä joku alle 12 voltin jännite ryypylle.
Joku oli laittannu tommosen etuvastuksen ryypylle menevään virtaskajohtoon: http://www.motonet.fi/fi/tuote/101013/E ... yleismalli
Ryypynhän saa kyllä säädettyä siten ettei mene ollenkaan päälle. Löysää vaan noi 3 ruuvia ja kääntää tota sähkömötikkää niin paljon et läpät on kokoajan auki.
#1
Taunus CoupeGT 2.8 '72
Taunus 4d 1.6GX '81 museo
Taunus 4d 2.0GX '82
AC Cobra V6
Tunturi super Sport `76
Pappa Tunturi `75
Taunus CoupeGT 2.8 '72
Taunus 4d 1.6GX '81 museo
Taunus 4d 2.0GX '82
AC Cobra V6
Tunturi super Sport `76
Pappa Tunturi `75
Re: Kutosen kaasari vaihtoehdot?
Osaisko joku vastata tohon 1. vaihtoehdon kohtaan?
Tulis yksi sojottaan eteenpäin. Tomiiko vasta kierroksilla? Onko jotain erityistä haittaa jos vertaa 38/38 DGAS:n
Tulis yksi sojottaan eteenpäin. Tomiiko vasta kierroksilla? Onko jotain erityistä haittaa jos vertaa 38/38 DGAS:n