Sivu 1/2

Kutosen kaasari vaihtoehdot?

Lähetetty: 17 Tammi 2018, 11:47
Kirjoittaja 96taunus
Minkäslaista kaasaria kannattais laittaa alkuperäsen solexin tilalle?
Tavotteena piristetty katu kone jota ei tarvis polkea kierroksilla.
Jos verrataan
1. alkuper. vs. vaakaimu: kuinka eroaa käytökseltään? Tuplana vai yhdellä.
2. alkuper. vs. pystyimu: haittapuolena korkeus.(tarvis jonkilaisen imutorven ja siihen putsarin)
3. alkuper. vs. jokin korvauskaasutin.
4. alkuper. vs. pari 1-kurkkusta.
5. alkuper. vs. prätkän kaasarit.
Onko kokemuksia noista weberin kiinan kopioista(FAJS).
Solexit näyttäis olevan mahdottomia varaosien suhteen.
En tiedä löytyiskö jenkki koneista jotain sopivaa kaasaria.
Kaikkiin vaihtoehtoihin joutuu rakentaan imusarjan uusiksi mutta se ei ole ongelma vaan mukava haaste.
Niin ja se budjetti on max. 300e.

Re: Kutosen kaasari vaihtoehdot?

Lähetetty: 17 Tammi 2018, 13:18
Kirjoittaja Mois
Ite kyl laittaisin ihan vaan 38 Weber DGAS tai DGMS kaasarin. Uusia taitaa saada alle 300€ ebaysta, ainakin manuaaliryypyllä.

Re: Kutosen kaasari vaihtoehdot?

Lähetetty: 17 Tammi 2018, 16:01
Kirjoittaja isoatlas
No kyllä se järkevin ja helpoin vaihtoehto on tosiaankin tuo 38 Weber, käy suoraan paikalleen...itse ostin -97 uuden Capriini ja ei ole tarvinnut katua, Sierrassakin on mulla ja Escorttiin tulevaan V6:een laitan myös....Consulissani on vielä orkkis Pierupurkki, mutta se alkaa olla aika loppu ja saa olla jatkuvasti säätämässä, joten vaihto Weberiin on edessä.

Re: Kutosen kaasari vaihtoehdot?

Lähetetty: 18 Tammi 2018, 00:34
Kirjoittaja 96taunus

Re: Kutosen kaasari vaihtoehdot?

Lähetetty: 18 Tammi 2018, 08:53
Kirjoittaja musche
Sanoisin että kiinassa valmistetut kaasarit ovat halpoja koska niillä ei ole yhtä tarkat toleranssit valmistuksessa kuin Weberillä, mutta uskon että ei ne toleranssierot huomaa näissä moottoreissa kun kaikki muukin on vähintään yhtä väljää.. sitten tuo varaosapuoli, tiivisteet ym yhteensopivuudesta en tiedä.

Itsekkin ostaisin kiinan malleja, mutta ostaisin ebaysta: https://www.ebay.com/itm/Reproduction-W ... xx&vxp=mtr

Ja uuden weberin saa ebaysta alta 300€ rahteineen: https://www.ebay.com/itm/Weber-38-38-DG ... hj&vxp=mtr

Re: Kutosen kaasari vaihtoehdot?

Lähetetty: 18 Tammi 2018, 10:31
Kirjoittaja isoatlas
Hyviä nuo Weberin kopio Fajssit ja kaikki Weber osat käy suoraan, niissä oli aiemmin susia seassa, mutta laatu parantunut viime vuosina...ja kun ostaa Suomesta niin takuusysteemitkin pelaa, hintakin kohdallaan.

Re: Kutosen kaasari vaihtoehdot?

Lähetetty: 18 Tammi 2018, 21:49
Kirjoittaja Mois
Halpoja näkyy olevan ja siistinnäköistä jälkeä ovat Kiinalaiset tehneet.
Weber automaattiryypyllä noin 330€: http://www.ebay.co.uk/itm/WEBER-GENUINE ... =599874332

Toi melkeen saman hintanen: https://www.ebay.co.uk/itm/New-Genuine- ... 1101117039

Manuaaliryypyllä noin 270€: http://www.ebay.co.uk/itm/FORD-V6-3-0-V ... 1226351882

Toi Kiinan kopio näyttäis olevan siistimpää jälkeä ku noi Espanjassa tehdyt Weberit.

Re: Kutosen kaasari vaihtoehdot?

Lähetetty: 18 Tammi 2018, 22:32
Kirjoittaja 96taunus
96taunus kirjoitti:Tekisköhän tällä mitään?
http://tt-motors.com/kauppa/product_inf ... cts_id/143
Näyttäs olevan sähköryypyllä. Mistäs tolle ryypylle otetaan sähkö, ilmeisesti joltain lämpöanturilta?

Re: Kutosen kaasari vaihtoehdot?

Lähetetty: 18 Tammi 2018, 22:37
Kirjoittaja isoatlas
Ei se mitään anturia tarvitse, katkaisijan kautta vaan suora virta, niin saa napsauttaa halutessaan päälle...kesällähän sitä ei juurikaan tarvitse...Capriin kun laitoin sen uuden Weberin niin otin koko automaattiryyppyhässäkän läppineen kokonaan pois, eikä ole ollut tarvetta ryypylle 20vuoteen kesäajossa.

Re: Kutosen kaasari vaihtoehdot?

Lähetetty: 19 Tammi 2018, 21:37
Kirjoittaja Mois
Weberin sähköryypystä ei tietoa, mut ainakin vanhoissa Japskiautoissa on ryyppy koko ajan päällä jos ei se saa sähköä. Esim. Mazdassa tulee laturilta omasta liittimestä joku alle 12 voltin jännite ryypylle.
Joku oli laittannu tommosen etuvastuksen ryypylle menevään virtaskajohtoon: http://www.motonet.fi/fi/tuote/101013/E ... yleismalli

Ryypynhän saa kyllä säädettyä siten ettei mene ollenkaan päälle. Löysää vaan noi 3 ruuvia ja kääntää tota sähkömötikkää niin paljon et läpät on kokoajan auki.

Re: Kutosen kaasari vaihtoehdot?

Lähetetty: 20 Tammi 2018, 12:21
Kirjoittaja TimoH
Mulla oli joskus aikanaan 2.8 v6:ssa nelikurkkuinen holley. Se adapteri ja 2.3:sen imusarja löytys vielä varastojen kätköistä.

Re: Kutosen kaasari vaihtoehdot?

Lähetetty: 20 Tammi 2018, 13:19
Kirjoittaja isoatlas
Välipalikalla vakioimusarjaan vaan sen 4-kurkkuisen kaasarin paras hyöty tukehtuu siihen vakiokaasarin kahteen kanavaan. Offenhauserin 2-taso imusarja 4-kurkkuiselle olis hyvä, mutta vähän tarjolla maailmallakin ja hinnat sen mukaiset.

Re: Kutosen kaasari vaihtoehdot?

Lähetetty: 20 Tammi 2018, 14:54
Kirjoittaja Mois
Tommonen paketti uudella Holleyllä oli Imatralla myynnissä hintaan 650€ pari vuotta sitten. Viimmeks kun kyselin oli jo menny.
http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... user_2.JPG

Itel on samanlainen paketti vanhalla Holleyllä.

Re: Kutosen kaasari vaihtoehdot?

Lähetetty: 20 Tammi 2018, 18:42
Kirjoittaja Pj
Mois kirjoitti:Weberin sähköryypystä ei tietoa, mut ainakin vanhoissa Japskiautoissa on ryyppy koko ajan päällä jos ei se saa sähköä. Esim. Mazdassa tulee laturilta omasta liittimestä joku alle 12 voltin jännite ryypylle.
Joku oli laittannu tommosen etuvastuksen ryypylle menevään virtaskajohtoon: http://www.motonet.fi/fi/tuote/101013/E ... yleismalli

Ryypynhän saa kyllä säädettyä siten ettei mene ollenkaan päälle. Löysää vaan noi 3 ruuvia ja kääntää tota sähkömötikkää niin paljon et läpät on kokoajan auki.
Mulla coupessa on jus tuollainen, laturilta tulee sähkö ryypylle

Re: Kutosen kaasari vaihtoehdot?

Lähetetty: 21 Tammi 2018, 11:04
Kirjoittaja 96taunus
Osaisko joku vastata tohon 1. vaihtoehdon kohtaan?
Tulis yksi sojottaan eteenpäin. Tomiiko vasta kierroksilla? Onko jotain erityistä haittaa jos vertaa 38/38 DGAS:n