Kutosen kaasari vaihtoehdot?

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

96taunus
Viestit: 111
Liittynyt: 27 Syys 2016, 10:50

Kutosen kaasari vaihtoehdot?

Viesti Kirjoittaja 96taunus »

Minkäslaista kaasaria kannattais laittaa alkuperäsen solexin tilalle?
Tavotteena piristetty katu kone jota ei tarvis polkea kierroksilla.
Jos verrataan
1. alkuper. vs. vaakaimu: kuinka eroaa käytökseltään? Tuplana vai yhdellä.
2. alkuper. vs. pystyimu: haittapuolena korkeus.(tarvis jonkilaisen imutorven ja siihen putsarin)
3. alkuper. vs. jokin korvauskaasutin.
4. alkuper. vs. pari 1-kurkkusta.
5. alkuper. vs. prätkän kaasarit.
Onko kokemuksia noista weberin kiinan kopioista(FAJS).
Solexit näyttäis olevan mahdottomia varaosien suhteen.
En tiedä löytyiskö jenkki koneista jotain sopivaa kaasaria.
Kaikkiin vaihtoehtoihin joutuu rakentaan imusarjan uusiksi mutta se ei ole ongelma vaan mukava haaste.
Niin ja se budjetti on max. 300e.
Avatar
Mois
Viestit: 7845
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Re: Kutosen kaasari vaihtoehdot?

Viesti Kirjoittaja Mois »

Ite kyl laittaisin ihan vaan 38 Weber DGAS tai DGMS kaasarin. Uusia taitaa saada alle 300€ ebaysta, ainakin manuaaliryypyllä.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Re: Kutosen kaasari vaihtoehdot?

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

No kyllä se järkevin ja helpoin vaihtoehto on tosiaankin tuo 38 Weber, käy suoraan paikalleen...itse ostin -97 uuden Capriini ja ei ole tarvinnut katua, Sierrassakin on mulla ja Escorttiin tulevaan V6:een laitan myös....Consulissani on vielä orkkis Pierupurkki, mutta se alkaa olla aika loppu ja saa olla jatkuvasti säätämässä, joten vaihto Weberiin on edessä.
Escort 1100 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Capri 3000 > 3600 V8 GTXL -70
Consul 2800 Turnier Automatic -73
Torino Brougham 435 + C6 -70
2 x Volvo PV -65
96taunus
Viestit: 111
Liittynyt: 27 Syys 2016, 10:50

Re: Kutosen kaasari vaihtoehdot?

Viesti Kirjoittaja 96taunus »

Avatar
musche
Viestit: 191
Liittynyt: 21 Joulu 2007, 20:50
Paikkakunta: Kouvola

Re: Kutosen kaasari vaihtoehdot?

Viesti Kirjoittaja musche »

Sanoisin että kiinassa valmistetut kaasarit ovat halpoja koska niillä ei ole yhtä tarkat toleranssit valmistuksessa kuin Weberillä, mutta uskon että ei ne toleranssierot huomaa näissä moottoreissa kun kaikki muukin on vähintään yhtä väljää.. sitten tuo varaosapuoli, tiivisteet ym yhteensopivuudesta en tiedä.

Itsekkin ostaisin kiinan malleja, mutta ostaisin ebaysta: https://www.ebay.com/itm/Reproduction-W ... xx&vxp=mtr

Ja uuden weberin saa ebaysta alta 300€ rahteineen: https://www.ebay.com/itm/Weber-38-38-DG ... hj&vxp=mtr
ford taunus L 2d 1.6 (2.3 Dohc Y5A-projekti) automatic -73
Citroen DS3 1.6l -10

Entiset autot (tärkeimmät) :
ford scorpio 2.0l dohc 8v -94
ford scorpio ghia 2.9l 24V -95
ford scorpio ghia 2.9l 24V -91
ford granada 3.0l -83
ford mondeo 2,5l -00
Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Re: Kutosen kaasari vaihtoehdot?

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

Hyviä nuo Weberin kopio Fajssit ja kaikki Weber osat käy suoraan, niissä oli aiemmin susia seassa, mutta laatu parantunut viime vuosina...ja kun ostaa Suomesta niin takuusysteemitkin pelaa, hintakin kohdallaan.
Escort 1100 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Capri 3000 > 3600 V8 GTXL -70
Consul 2800 Turnier Automatic -73
Torino Brougham 435 + C6 -70
2 x Volvo PV -65
Avatar
Mois
Viestit: 7845
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Re: Kutosen kaasari vaihtoehdot?

Viesti Kirjoittaja Mois »

Halpoja näkyy olevan ja siistinnäköistä jälkeä ovat Kiinalaiset tehneet.
Weber automaattiryypyllä noin 330€: http://www.ebay.co.uk/itm/WEBER-GENUINE ... =599874332

Toi melkeen saman hintanen: https://www.ebay.co.uk/itm/New-Genuine- ... 1101117039

Manuaaliryypyllä noin 270€: http://www.ebay.co.uk/itm/FORD-V6-3-0-V ... 1226351882

Toi Kiinan kopio näyttäis olevan siistimpää jälkeä ku noi Espanjassa tehdyt Weberit.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
96taunus
Viestit: 111
Liittynyt: 27 Syys 2016, 10:50

Re: Kutosen kaasari vaihtoehdot?

Viesti Kirjoittaja 96taunus »

96taunus kirjoitti:Tekisköhän tällä mitään?
http://tt-motors.com/kauppa/product_inf ... cts_id/143
Näyttäs olevan sähköryypyllä. Mistäs tolle ryypylle otetaan sähkö, ilmeisesti joltain lämpöanturilta?
Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Re: Kutosen kaasari vaihtoehdot?

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

Ei se mitään anturia tarvitse, katkaisijan kautta vaan suora virta, niin saa napsauttaa halutessaan päälle...kesällähän sitä ei juurikaan tarvitse...Capriin kun laitoin sen uuden Weberin niin otin koko automaattiryyppyhässäkän läppineen kokonaan pois, eikä ole ollut tarvetta ryypylle 20vuoteen kesäajossa.
Escort 1100 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Capri 3000 > 3600 V8 GTXL -70
Consul 2800 Turnier Automatic -73
Torino Brougham 435 + C6 -70
2 x Volvo PV -65
Avatar
Mois
Viestit: 7845
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Re: Kutosen kaasari vaihtoehdot?

Viesti Kirjoittaja Mois »

Weberin sähköryypystä ei tietoa, mut ainakin vanhoissa Japskiautoissa on ryyppy koko ajan päällä jos ei se saa sähköä. Esim. Mazdassa tulee laturilta omasta liittimestä joku alle 12 voltin jännite ryypylle.
Joku oli laittannu tommosen etuvastuksen ryypylle menevään virtaskajohtoon: http://www.motonet.fi/fi/tuote/101013/E ... yleismalli

Ryypynhän saa kyllä säädettyä siten ettei mene ollenkaan päälle. Löysää vaan noi 3 ruuvia ja kääntää tota sähkömötikkää niin paljon et läpät on kokoajan auki.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
TimoH
Viestit: 3
Liittynyt: 13 Helmi 2017, 21:55
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Kutosen kaasari vaihtoehdot?

Viesti Kirjoittaja TimoH »

Mulla oli joskus aikanaan 2.8 v6:ssa nelikurkkuinen holley. Se adapteri ja 2.3:sen imusarja löytys vielä varastojen kätköistä.
Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Re: Kutosen kaasari vaihtoehdot?

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

Välipalikalla vakioimusarjaan vaan sen 4-kurkkuisen kaasarin paras hyöty tukehtuu siihen vakiokaasarin kahteen kanavaan. Offenhauserin 2-taso imusarja 4-kurkkuiselle olis hyvä, mutta vähän tarjolla maailmallakin ja hinnat sen mukaiset.
Escort 1100 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Capri 3000 > 3600 V8 GTXL -70
Consul 2800 Turnier Automatic -73
Torino Brougham 435 + C6 -70
2 x Volvo PV -65
Avatar
Mois
Viestit: 7845
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Re: Kutosen kaasari vaihtoehdot?

Viesti Kirjoittaja Mois »

Tommonen paketti uudella Holleyllä oli Imatralla myynnissä hintaan 650€ pari vuotta sitten. Viimmeks kun kyselin oli jo menny.
http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... user_2.JPG

Itel on samanlainen paketti vanhalla Holleyllä.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Pj
FTC Puheenjohtaja
Viestit: 1224
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 17:06

Re: Kutosen kaasari vaihtoehdot?

Viesti Kirjoittaja Pj »

Mois kirjoitti:Weberin sähköryypystä ei tietoa, mut ainakin vanhoissa Japskiautoissa on ryyppy koko ajan päällä jos ei se saa sähköä. Esim. Mazdassa tulee laturilta omasta liittimestä joku alle 12 voltin jännite ryypylle.
Joku oli laittannu tommosen etuvastuksen ryypylle menevään virtaskajohtoon: http://www.motonet.fi/fi/tuote/101013/E ... yleismalli

Ryypynhän saa kyllä säädettyä siten ettei mene ollenkaan päälle. Löysää vaan noi 3 ruuvia ja kääntää tota sähkömötikkää niin paljon et läpät on kokoajan auki.
Mulla coupessa on jus tuollainen, laturilta tulee sähkö ryypylle
#1
Taunus CoupeGT 2.8 '72
Taunus 4d 1.6GX '81 museo
Taunus 4d 2.0GX '82
AC Cobra V6
Tunturi super Sport `76 ;)
Pappa Tunturi `75 ;)
96taunus
Viestit: 111
Liittynyt: 27 Syys 2016, 10:50

Re: Kutosen kaasari vaihtoehdot?

Viesti Kirjoittaja 96taunus »

Osaisko joku vastata tohon 1. vaihtoehdon kohtaan?
Tulis yksi sojottaan eteenpäin. Tomiiko vasta kierroksilla? Onko jotain erityistä haittaa jos vertaa 38/38 DGAS:n
Vastaa Viestiin