Kutosen kaasari vaihtoehdot?
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Re: Kutosen kaasari vaihtoehdot?
Eihän siinä muuta kun laitat vaakaimun jos siltä tuntuu, kyllä se toimii kaikilla kierroksilla...koko moottoristahan se loppujen lopuksi on kiinni onko se kierros vai vääntökone, nokka-akseli eniten vaikuttaa ja tietysti se että kone on säädetty kunnolla penkissä tai laajakaista seosmittarin kanssa, eikä pelkästään korvakuulolta sinnepäin. Kahta on turha laittaa, 40 fajs riittää kyllä.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Re: Kutosen kaasari vaihtoehdot?
Ok! Hyvä tietää että tollakin pelittää. Semmonen muistikuva olis että pidemmillä imukanavilla sais alavääntöä lisää vähän niinkuin pakosarjoissakin, oonkohan ihan mettässä/pihalla
Re: Kutosen kaasari vaihtoehdot?
Pituudesta toki hyötyä, mutta ylimääräisistä mutkista taas haittaa ainakin huipputehoa ajatellen...ei se ainakaan sen paremmin potki 40 vaakaimulla kun 38 pystylläkään.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Re: Kutosen kaasari vaihtoehdot?
Mitä pidemmät imukanavat/matka ilmallaa ns. kiihdyttää sitä parempi vääntö on, mutta yläpäässä häviät sitten tehoa. Hmmm mikäs auto se olikaan siinä oli muuttuva imusarjan pituus, pienillä kierroksilla imusarja oli huomattavasti pidempi kuin korkeammilla kierrokksill, jolloin saatii kaikki teho irti. Muistaakseni jossain oli käppyräänkin vaikutus oli 5-10% kokonaistehoon/vääntöön.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Re: Kutosen kaasari vaihtoehdot?
Ainakin porsche on käyttänyt tuota tekniikkaa boxerikoneissa, en tiedä käyttääkö enää.Vermilion kirjoitti:Mitä pidemmät imukanavat/matka ilmallaa ns. kiihdyttää sitä parempi vääntö on, mutta yläpäässä häviät sitten tehoa. Hmmm mikäs auto se olikaan siinä oli muuttuva imusarjan pituus, pienillä kierroksilla imusarja oli huomattavasti pidempi kuin korkeammilla kierrokksill, jolloin saatii kaikki teho irti. Muistaakseni jossain oli käppyräänkin vaikutus oli 5-10% kokonaistehoon/vääntöön.
ford taunus L 2d 1.6 (2.3 Dohc Y5A-projekti) automatic -73
Citroen DS3 1.6l -10
Entiset autot (tärkeimmät) :
ford scorpio 2.0l dohc 8v -94
ford scorpio ghia 2.9l 24V -95
ford scorpio ghia 2.9l 24V -91
ford granada 3.0l -83
ford mondeo 2,5l -00
Citroen DS3 1.6l -10
Entiset autot (tärkeimmät) :
ford scorpio 2.0l dohc 8v -94
ford scorpio ghia 2.9l 24V -95
ford scorpio ghia 2.9l 24V -91
ford granada 3.0l -83
ford mondeo 2,5l -00
Re: Kutosen kaasari vaihtoehdot?
Joskus tuhrasin ohc koneis noiden 2 kurkkusten kans, solex eeit 35/35 (alkup. v6) ja weber 38/38 dgms kaasareis muistaakseni sisäkurkuis ei ollu ku millin kokoero, jos sullon toimiva kutosen solexi niin paljon et siitä kostu jos ruuvaat weberin tilalle:) Mul on 2 noita solexeja jemmas, saa edullisesti jos joku tarvii.
Re: Kutosen kaasari vaihtoehdot?
Ennenkuin alan tuota kiinakopioweberiä tuohon laittamaan niin mistä noita ilmaputsarin adaptereita saa tuolle Solexin kaasarin ilmanputsarille?
Entä tarviiko hommata kaasarin alle vielä jotain välilaippaa erikseen?
Entä tarviiko hommata kaasarin alle vielä jotain välilaippaa erikseen?
Sedan GT '73
Re: Kutosen kaasari vaihtoehdot?
Ei kaasarin alle mitään tarvitse lisätä, mutta sen imusarjan oman solex välilaipan aukkoja joudut vinguttamaan.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Re: Kutosen kaasari vaihtoehdot?
isoatlas kirjoitti:Ei kaasarin alle mitään tarvitse lisätä, mutta sen imusarjan oman solex välilaipan aukkoja joudut vinguttamaan.
Sedan GT '73
Re: Kutosen kaasari vaihtoehdot?
Kyllä v6 koneen kanssa ainut ja oikea kaasutin vaihtoehto on mielestäni weberin dgms tai kopio. Tai sitten kolme pystyä, vaatii jo koneelta enemmän.
Taivaspaikka ansaittu!
Re: Kutosen kaasari vaihtoehdot?
Mitäs sieltä pitää vinguttaa? Unohdin koko asian ja löin kaasarin kiinni. Toimii kyllä jotenkin, mutta ei ihan optimi ole.
Sedan GT '73
Re: Kutosen kaasari vaihtoehdot?
Weberin kurkut leveemmällä kuin solexin/imusarjassa