1.7 V4 Kölniläisen lämppärin hana???

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
Jsp
Viestit: 170
Liittynyt: 14 Joulu 2015, 19:57
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

1.7 V4 Kölniläisen lämppärin hana???

Viesti Kirjoittaja Jsp »

Elikkä lämppärin hana tihkuttaa syylärin nestettä. Meinasin avata ja kurkata sisälle. Ellei kukaan tiedä mitä tuon sisällä on kun kerran vuotaa? Siinä hanan vipua vastapäätä on joku tulpattu pätkä joka helisee ja tihkuttaa juurestaan. Onko joku O rengas menny vai mitenkä? Onko kellään räjäytyskuvaa?

Tuo termarin päällä oleva hana siis vaihettiin tuohon V6seen kun kävi päittäin siihen.

Kuva
-67 Ford 20M P5 Taunus 2d Sedan
Vermilion
Viestit: 1548
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: 1.7 V4 Kölniläisen lämppärin hana???

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Mulla itellä on ollu escortista oleva hana vuosia, se ei oo vuotannu, mutta pitää konehuoneen puolelta avittaa kädellä että saa vaihdettua ääriasennosta toiseen kylmä- kuuma se liikku vähän mutta ei kokonaan.

Syy on se että escortin hanassa se vaijeri tulee eritavalla.

Meinasin ostaa Caprin orginaali raanankin, mutta kuulemma osa niistä vuotaa jo uutena, niin unohdin koko homman.... itsekin voisin toki vaihtaa semmosen hanan että ei tarvi kädellä käydä avittamassa konehuoneen puolelta, jos joku keksii.

Capri hanaa saa täältä.
http://www.ebay.co.uk/itm/Ford-Capri-He ... 0612905994

Tollasen välissä se mistä säädetään vaijerilla
http://i.imgur.com/jVa9kdL.png



Voihan sitä kokeilla jollain muullakin 3 suuntaisella raanalla vaikka tälläsellä
http://www.ebay.com.au/itm/3-way-Cable- ... 1310705747

Mitään takuuta en anna että toimii, mutta suunnitella voi aina...
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Avatar
Jsp
Viestit: 170
Liittynyt: 14 Joulu 2015, 19:57
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: 1.7 V4 Kölniläisen lämppärin hana???

Viesti Kirjoittaja Jsp »

-67 Ford 20M P5 Taunus 2d Sedan
Vermilion
Viestit: 1548
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: 1.7 V4 Kölniläisen lämppärin hana???

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Mulla se hana on siellä moottorin takana, repsikan etupuolella. Aikalailla erilainen ratkaisu sulla tossa.

Ei oo nyt yhtään semmosta kuvaa mistä asia ilmenisi.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Avatar
Mois
Viestit: 7844
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Re: 1.7 V4 Kölniläisen lämppärin hana???

Viesti Kirjoittaja Mois »

Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Vermilion
Viestit: 1548
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: 1.7 V4 Kölniläisen lämppärin hana???

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Mois kirjoitti:Ei tommosella sais pelaamaan? http://www.motonet.fi/fi/tuote/458115/L ... alli-o16mm
3-tie hana sen pitää olla muuten ei pelaa nesteenkierto.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Avatar
Jsp
Viestit: 170
Liittynyt: 14 Joulu 2015, 19:57
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: 1.7 V4 Kölniläisen lämppärin hana???

Viesti Kirjoittaja Jsp »

Tällä hetkellä se taitaa olla yksitie hana kun toinen pää on tulpattu koska hana on siirretty v6seen. Ja v6sessa on erilainen vesikierto koska letkupää ei ole enää apparin puolella.

termarin koteloon muistaakseen oli porattu nippa mistä liitetty vesikierto kaasarin termariryyppyyn.


Eli käytännössä tuo höpiskä termarin kotelon päällä on vaan hana yhelle letkulle joka menee lämppärille.
Sen voisi kyllä jostain hydrauliikkaliikkeestä vaihtaa ihan vaan 90 asteen kulma liittimeen ja laittaa hana johonkin muualle.. Mutta pitäis viritellä sitten hanalle liitännät kiinni vaijerilla tuonne lämppärin vivustoille.

Mutta vaijeri on vivustoitten juurelta katki ja ei ole kunnollista räjäytyskuvaa että miten tuo lämppärin vivusto puretaan pois


Itellä on tällä hetkellä kierto kokoajan päällä koska jos v6nen keittää niin voi hätätilanteessa laittaa vaan flektin puhaltamaan kuumaa. (HUOM! EI ALKUP. SYYLÄRI)


Saa nähhä mitä tästä rojektista tulee kun koneesta kuuluu epämääräinen nakutus jonka alkuperää ei korjaamollakaan löydetty. :kalja:




EDIT:

Ja lisätään vielä se että tuota hanaa on jo murjottu vasaran kanssa ja se ei vaan suostu irtoamaan tuosta termarin kotelosta.. Mut onneks tuon motomobilin kuvan perustein se on "repairable" malli. Eli ei kun ottamaan sokkaa irti ja kahtomaan mitä sieltä löytyy
-67 Ford 20M P5 Taunus 2d Sedan
Vastaa Viestiin