Sivu 1/1

OHC:n kansi, venttiiliohjurit ja lyijytön konversio

Lähetetty: 17 Elo 2017, 01:28
Kirjoittaja Jouni_1986
Hei,

Mistä saa nykyään OHC:n irto-ohjureita? Kannessa olevat ohjureina toimivat reijät ovat turhan väljät.
Oletteko konvertoineet vanhoja OHC-koneita lyijyttömälle? Kuulin jotain huhua, että irtoseetit
ei pysy OHC:n kannessa jos ei ole osaava tekijä.

Onko kokemusta näistä nyt mainitsemistani töistä? Tekeekö jotkut pajat näitä juuri OHC:lle?

Olis varmaankin ens talven/kevään projektina mulla tuo kansi. Ohjurit pitäis ainakin laittaa, lyijyttömän konversiota olen harkinnut jos se jossain varmasti kunnolla onnistuu. Tai sitten ajan sillä kaliumpohjaisella korvikkeella jatkossakin.

Re: OHC:n kansi, venttiiliohjurit ja lyijytön konversio

Lähetetty: 17 Elo 2017, 08:12
Kirjoittaja isoatlas
Ylikoko varrella olevat uudet venttiilit ja ohjurit koneistetaan niille...eikä ne seetirenkaat pysy missään kannessa, jos ei ole osaava tekijä.

Re: OHC:n kansi, venttiiliohjurit ja lyijytön konversio

Lähetetty: 22 Elo 2017, 23:57
Kirjoittaja Jouni_1986
En ole löytänyt enää mistään 1.6:een ylikoon venttiileitä. 2.0 L koneeseen taisi olla vähän joka nurkalla.
Venttiilivarsi on pidempi 1.6:ssa.

Jossain välissä myytiin ihan valmiina noita irto-ohjureita. Niille pitää tietysti koneistaa pesät.

Tiedän ettei renkaat pysy missään kannessa jos ne asentaa väärin. Sellaista olen kuullut, että Fordin OHC on erityisen hankala kone tuon seetien pysymisen osalta ja ettei minulla ole nyt tiedossa yhdenkään varmasti homman osaavan firman nimeä Suomesta.

Re: OHC:n kansi, venttiiliohjurit ja lyijytön konversio

Lähetetty: 23 Elo 2017, 12:18
Kirjoittaja Jari H
Onko joku erityinen syy ettei niitä ohjureita voi putkittaa K-Linereillä? Niinkun on tehty viimeiset 30v..
Seeti modi ohariin on ehkä keskivertoa haastavampi, mutta millään en usko etteikö onnistuisi millä tahansa moottorikoneistamolla. Itelle tuli -94 ekat irtoseetit turbo ohariin, hyvin kesti.
Lahden Kansityössä on koneistukset tehty.

Re: OHC:n kansi, venttiiliohjurit ja lyijytön konversio

Lähetetty: 23 Elo 2017, 12:28
Kirjoittaja Vermilion
Jari H kirjoitti:Onko joku erityinen syy ettei niitä ohjureita voi putkittaa K-Linereillä? Niinkun on tehty viimeiset 30v..
Seeti modi ohariin on ehkä keskivertoa haastavampi, mutta millään en usko etteikö onnistuisi millä tahansa moottorikoneistamolla. Itelle tuli -94 ekat irtoseetit turbo ohariin, hyvin kesti.
Lahden Kansityössä on koneistukset tehty.

Mää en laittais K-linereita jos haluaa pitkäikäiseen ajoon kannet..... 5.000tkm ajolla tullu jo väljäksi...
noh kukin omallakin tavalla. Mulla oli K-linerit mutta vaihdoin pois. Lahden kansityö on kyllä hyvä paikka!

Re: OHC:n kansi, venttiiliohjurit ja lyijytön konversio

Lähetetty: 23 Elo 2017, 16:49
Kirjoittaja Mois
Jouni_1986 kirjoitti:En ole löytänyt enää mistään 1.6:een ylikoon venttiileitä. 2.0 L koneeseen taisi olla vähän joka nurkalla.
Venttiilivarsi on pidempi 1.6:ssa.

Jossain välissä myytiin ihan valmiina noita irto-ohjureita. Niille pitää tietysti koneistaa pesät.

Tiedän ettei renkaat pysy missään kannessa jos ne asentaa väärin. Sellaista olen kuullut, että Fordin OHC on erityisen hankala kone tuon seetien pysymisen osalta ja ettei minulla ole nyt tiedossa yhdenkään varmasti homman osaavan firman nimeä Suomesta.
Motonetti ainakin myy irto-ohjureita.

http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/2 ... oneuvo=185

http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/2 ... oneuvo=185

Re: OHC:n kansi, venttiiliohjurit ja lyijytön konversio

Lähetetty: 25 Syys 2017, 00:24
Kirjoittaja teekoo
Tein 2014 paikallisella koneistamolla 1.6 OHC:n kanteen remontin. Kaikki venttiilit vaihdettiin uusiin, 1. ylikokovartisiin. Pakoistukoihin asennettiin kovat seetirenkaat. Ovat nuo ainakin vielä kiinni pysyneet. Auto on jokapäiväisessä käytössä ympäri vuoden ja muutama kymppitonni jo ajettu.

Re: OHC:n kansi, venttiiliohjurit ja lyijytön konversio

Lähetetty: 03 Joulu 2017, 18:29
Kirjoittaja perämetsä
Joskus jouduin laitattaan -87-89 ikäseen 2.0 kanteen yhden seetirenkaan koneistamolla, kun vanha oli irronnut paikaltaan (tässä kannessa siis alunperinkin kovat renkaat) Seuraavan kerran laakeriremontin yhteydessä nyppäsin kannen irti, niin kansi oli halki seetien välistä samasta pytystä johon tuo rengas koneistettiin. Ilmeisesti tehty liian tiukka sovitus ja lämmönvaihtelusta nasahtanut halki. Itse en enää laita yhteenkään ohc koneeseen kovilla pakoseeteillä varustettua kantta, tohon leikkiin palo tarpeeks rahaa ku oli viritetty kone kysees.

Re: OHC:n kansi, venttiiliohjurit ja lyijytön konversio

Lähetetty: 02 Kesä 2018, 21:16
Kirjoittaja A.N
Lahden Kansityö laittoi seetirenkaat 1,6 OHC kanteen ja ovat pysyneet paikoillaan.