Sivu 2/2

Re: Taunuksessa sallittu peravaunun paino

Lähetetty: 10 Elo 2017, 20:46
Kirjoittaja Hokki_74
Mulla on vissiin ollut Coupessa joskus koukku, kun rekisterikilven takana on nelja reikää, jotka tulevat konttiin peräkontin lukon vastakappaleen molemmin puolin.
Ja aikanaan purin johtosarjan pois peräkontista.

Löysin netistä perävaunukaupan sivuilta seuraavan tekstin.
Jos perävaunun painoa ei ole merkitty otteeseen niin jarrullisen kärrin maksimi paino on auton kokonaismassa. Jarruttoma kärrin paino puolet omasta massasta.

Pitääköhän alkaa laittamaan Coupeen koukku takaisin:D

Re: Taunuksessa sallittu peravaunun paino

Lähetetty: 10 Elo 2017, 20:48
Kirjoittaja Jouni_1986
vtormane kirjoitti:
Jouni_1986 kirjoitti:
Samu kirjoitti:mulla on mk3 farkussa puskurin alapuolella kulkeva palkki missä koukku kiinni.
Joku tuommoinen täytyy kanssa itselle hommata jossain välissä. Olettaisin että tulee sinne
takapalkkien reikiin sukset. Semmoinen varmasti on tukeva rakenne. Jos jollain on kuvaa
tuommoisesta niin olisi kiva nähdä. Itseäni epäilyttää sen takapuskuriin pultattavan lujuus.
Ei sitä puskuriin pultata vaan siihen peltiin puskurin alla. Siinähän on moninkertainen pelti. Farmarissa on erinlainen systeemi kuon sedanissa.
Ei taida olla sekään kovin tukeva paikka. ??? :roll:

Re: Taunuksessa sallittu peravaunun paino

Lähetetty: 10 Elo 2017, 21:40
Kirjoittaja vtormane
No tolleen ne koukut on tehty...miksi ne ei kestäis kun noin on suunniteltu ja iät ajat vedelty.
Meinaatko jotain sukellusvenettä vetää?

Re: Taunuksessa sallittu peravaunun paino

Lähetetty: 10 Elo 2017, 21:45
Kirjoittaja Jouni_1986
^Onko näiden koukkujen valmistajasta hajua? Onko nää jotain pikkupajan virityksiä? Ja millainen on alkuperäinen Fordin tekemä koukku?

Entä miksi uudemmissa autoissa on ne koukkurungot hemmetinmoista palkkia, vaikka ei olis kärryjen painot sen kummempia. Yks selitys on tietysti että jos koukun apurunko tulee takapuskurin tilalle, mutta vaikka ei tuliskaan niin ne on silti hemmetinmoista palkkia.

Re: Taunuksessa sallittu peravaunun paino

Lähetetty: 10 Elo 2017, 22:08
Kirjoittaja Jouni_1986
Minusta näyttäisi että tuo on luultavasti mitoitettu nippa nappa sille 520kg kärrylle ja ettei sitä ole suunniteltu vaikkapa sille 1200kg jarrulliselle kärrylle.

Re: Taunuksessa sallittu peravaunun paino

Lähetetty: 11 Elo 2017, 00:02
Kirjoittaja Samu
vtormane kirjoitti:
Jouni_1986 kirjoitti:
Samu kirjoitti:mulla on mk3 farkussa puskurin alapuolella kulkeva palkki missä koukku kiinni.
Joku tuommoinen täytyy kanssa itselle hommata jossain välissä. Olettaisin että tulee sinne
takapalkkien reikiin sukset. Semmoinen varmasti on tukeva rakenne. Jos jollain on kuvaa
tuommoisesta niin olisi kiva nähdä. Itseäni epäilyttää sen takapuskuriin pultattavan lujuus.
Ei sitä puskuriin pultata vaan siihen peltiin puskurin alla. Siinähän on moninkertainen pelti. Farmarissa on erinlainen systeemi kuon sedanissa.
en nyt muista oliko se iso palkki pultattu vai hitsattu kiinni, mutta joo, menee niihin samoihin puskurin kiinnikepalkkeihin. Onhan se nyt paljon tukevampi kiinnitys kuin vararengaskotelo.

Re: Taunuksessa sallittu peravaunun paino

Lähetetty: 23 Elo 2017, 16:00
Kirjoittaja taunus 78
Fordin orkkis koukut tulee kiinni runkopalkkeihin. Sedanissa takaluukun puolella vahvikepalkki joka pultataan puskurin kiinnitys pulteilla ja koukku siihen vahvikkeeseen. Farkussa pultataan runkopalkkeihin alapuolelta.

Re: Taunuksessa sallittu peravaunun paino

Lähetetty: 23 Elo 2017, 16:25
Kirjoittaja taunus 78
Laitoin galleriaan kuvia. Sedanin orkkis ja tarvikekoukut ja farkun orkkiskoukku