Sivu 1/1

Seuraaja juttuu OHC 2.0

Lähetetty: 06 Heinä 2005, 19:30
Kirjoittaja Sodfor
Alko hiipiä epäilys mieleen.... tallaisen amatöörin mieleen....
Kun tuossa laittelin venttiilien välyksiä kohdilleen että onkohan kaikki kohdallaan kun joutu ruuvaa kovin ylös noita "säätö nuppeja"
ja näyttäis ottavan nokka seuraajaan aika laidoista kiinni......
Kaikki voi tietenkin johtua mun kokemattomuudesta.....

Mutta tuossa olis nippu kuvia kahdesta eri seuraajasta....
http://airfoto.fujikuvat.fi/album/album ... ?id=155831

Nokka on Kent Camsin FR32 ja juuri paikalleen laitettu....

Ihan varmuuden välttämiseksi kyselen.... jos tuonne vaik joutuis laittelee venojen varsien päälle palikat.... vai mitä ne nyt onkaan....

Miltä homma näyttää teidän mielestä??

Minä kiitän ja kumarran jälleen :wink:

Lähetetty: 06 Heinä 2005, 22:28
Kirjoittaja Sodfor
Taitaapi näkyä noi kuvat nyt paremmin täältä...

http://photobucket.com/albums/a130/Sodfor/

Lähetetty: 06 Heinä 2005, 22:49
Kirjoittaja Janzamar
..mites ne välykset vaikuttaa osuvan sitten?
en mä tiedä mitä väliä..kunhan aukeavat oikein.
ja öljy kiertää..

Lähetetty: 06 Heinä 2005, 23:04
Kirjoittaja TaunusTomi
jotenkin näyttää erikoiselta toi nokan ja seuraajan kulma.tai siis nokan kyhmy on paljon isompi kuin seuraaja :roll:

Lähetetty: 06 Heinä 2005, 23:21
Kirjoittaja Sodfor
Välykset on kohdillaa 0,25 ja 0,30 mitä toi Kent cams ilmoittaa...
Ja sen takiahan mnä aloin huolestua ku laitto välykset kohdilleen ni alko olla seuraajat mun mielestä ihme asennossa.......

Lähetetty: 06 Heinä 2005, 23:25
Kirjoittaja Janzamar
kai sen seuraajan pitäis aika vaakatasossa olla nokka ylhäällä.

Lähetetty: 06 Heinä 2005, 23:37
Kirjoittaja Mois
Sodfor kirjoitti:Välykset on kohdillaa 0,25 ja 0,30 mitä toi Kent cams ilmoittaa...
Ja sen takiahan mnä aloin huolestua ku laitto välykset kohdilleen ni alko olla seuraajat mun mielestä ihme asennossa.......
Pitäsköhän sitte olla erilaiset seuraajat? Täytyy huomenna tarkistaa et onks noissa vakioseuraajissa ja Kent Camsin seuraajissa eroja...
Mulla on meinaan uudet vakio sekä virinokkasarjat varastossa.

Lähetetty: 07 Heinä 2005, 14:20
Kirjoittaja TaunusTomi
jotenkin vaikuttas kyllä siltä et seuraajat sais olla erilaiset :roll:

Lähetetty: 07 Heinä 2005, 14:46
Kirjoittaja Mois
Kyl mulla oli noi seuraajat samanlaiset silmämääräsesti katottuna tossa vakio sekä FR 34 nokassa.

Lähetetty: 07 Heinä 2005, 16:47
Kirjoittaja ft79
meeppä kysäsee ford clubin pojilta...
siellä on näitä sämpylä taunus(sierra) harrastajia...

senverran oon lukenu että:
noissa on eroja.. seuraajat on ilmeisesti lähes samoja
mutta venttiilien pituuksissa oli ainakin eroja...
ja voi olla että seuraajissa myös... :wink: :wink: :wink: :wink:

Lähetetty: 07 Heinä 2005, 16:50
Kirjoittaja Mois
On niitä seuraajiakin erilaisia, riippuu ihan nokasta...
http://www.kentcams.com/index.htm

https://www.burtonpower.com/prodpics/la ... llower.jpg

https://www.burtonpower.com/prodpics/la ... llower.jpg

CF12: Kent Cam Followers, Long Pad, Ford 1.6-2.0 SOHC Pinto
CF36: Kent Cam Followers (Normal Pad), Ford SOHC Pinto

Lähetetty: 07 Heinä 2005, 16:53
Kirjoittaja ft79
hyvin mahdollista en oo niin perehtyny...
ja hyvin toi taunus menee vakio nokalla...

heittää vaan remmiä pykälällä... :lol: :lol:

Lähetetty: 07 Heinä 2005, 17:22
Kirjoittaja Mois
Tosta jos joku ymmärtää jotain?

One final point - several firms, mainly the UK cam companies who in my opinion couldn't design a hole in a paper bag if their life depended on it, sell "long pad" finger followers which have a very small radius on the bit that contacts the tip of the valve stem. This can smash the tip of the valve to pieces especially on valves which don't have hardened ends. Chances are that if you buy a cam kit from the well known suppliers, these are the type of followers you will get. Best place for them is in the bin! In most cases the standard Ford follower will work perfectly well, even with full race cams, but you need to check every lobe to make sure the "wiping" area stays within the pad on the finger. Whether it does or not is yet one more function of the valve length issue sent to try the engine builder's patience.

Lisää asiaa tuolla: http://www.pumaracing.co.uk/pinto.htm

Lähetetty: 07 Heinä 2005, 18:06
Kirjoittaja Janzamar
johan tuli seuraajat haukuttua pystyyn :lol:
eli fordin omat riittää mainiosti,mitä mä tosta ymmärsin..

Lähetetty: 07 Heinä 2005, 18:57
Kirjoittaja Sodfor
Nyt on uusi kuva sarja netissä....

http://photobucket.com/albums/a130/Sodfor/

Kuvassa on nokka aina merkattu mustalla lootalla.....

Ainoo et kuvat on just väärässä järjestyksessä.... seuratkaa kuvan numerointia....