K-jet ongelma.

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

K-jet ongelma.

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

2.8i saa liikaa soppaa ja seosruuvin kääntely ei auta...kaikki sytytystulpat on mustia, kaikki syttyosat olen vaihtanut ja niillä ei vaikutusta...edellisen omistajan mukaan vika on tullut auton ollessa seisonnassa.

Osaisiko joku neuvoa mahdollisia vian aiheuttajia?

Olen jo tarkistanut että kylmäkäyntisuutin ei vuoda tai työnnä koko ajan bensaa imusarjaan.
Paluulinja täytyy nyt ihan ensin tutkia ettei ole tukossa...
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: K-jet ongelma.

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

"edellisen omistajan mukaan vika on tullut auton ollessa seisonnassa"

Helähtää korvaan tuo kovasti, erityisesti kaverilla sama laulu, veikkaus on että
tulee kalliiksi tuon korjaus. Kannattaa nyt eka tutkia vielä
jäljellä olevat "helpot ja halvat" kohdat, että ei ole missään vuotoja yms.
Kun ne on katsottu niin multa voi ostaa toimivan määräjakajan joka ei ole
jumissa/hapettunut.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Re: K-jet ongelma.

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

Myyjä ei ainakaan tuon päälle mitään ymmärtänyt, oli parikymppinen kaveri ja roplannut vain c-kadettia.

Soitin auton ja tekniikan rakentaneelle kaverille ja silloin kun hän tämän möi eteenpäin lokakuussa, niin toimi hienosti ja oli juuri katsastettukin, eli on mennyt pakokaasutestistäkin läpi...

Jos ei helpolla tule kuntoon niin vaihtuu kaasari aika nopeasti ruutan tilalle, kunhan löydän vaan imusarjan.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: K-jet ongelma.

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Määräjakaa ei sais päästää kuivumaan koskaan. Saksasta saa ostettua noita määräjakajia ja ne tulee öljyssä säilytettynä. Kjet toimii niin kauan kun sillä ajetaan eikä järjestelmä pääse kuivumaan. Ebayssa on noita määräjakajia väittäisin, että niistä ei suurinosa toimi ollenkaan vaikka olisi otettu suoraan ajosta.

Sedällä' oli 2.8 XR4 sierra ja siinä pimeni tulppia ihan mustia yms.vika oli määräjakajassa. Joku osa oli jumittannnu auki asentoon ja sai aina liikaa. Yksi vaihtoehto olis jos olis 1-2 tulppaa mustana niin suutin olis rikki/vuotais.

Muistaakseni siinä on se ruuvi jolla seosta pystyy säätämään jos se on katsastuksesta menny läpi niin sen jälkeen ei siihen ruuviin olisi kannattannu koskea. Muistakseni vastapäivää seos laiheni.... pystyn kyllä selvittämään mihin suuntaa jos sulla ei oo sitä tiedossa.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Re: K-jet ongelma.

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

Niin laihenee vastapäivään, mutta ei auttanut ruuvin kääntäminen...sain tänään jo pyörimään suht ok, mutta kun sammutin ja kone jäähtyi niin ei enää lähtenyt käyntiin kun kasteli heti tulpat...purin ohjauspaineen säätimen ja sieltä tuli ruostemöhnää, täytyy huomenna koittaa taas uudelleen...
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: K-jet ongelma.

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Siellä järjestelmässä pitäisi säilyä noin 2 bar painetta 2h... jos ei säily niin joku vuotaa jostain. Myös polttoaineensuodatin onko koskaan vaihdettu? Mulla on 2.8 paineen säädin ton efin kanssa useampi tunti on paine 2-3bar....
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Re: K-jet ongelma.

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

Pysyy paineet...en tiedä suodattimesta, mutta ei se ainakaan tukossa ole kun bensaa piisaa.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Re: K-jet ongelma.

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

Nyt toimii jo paremmin, mutta riittää minulle tämän roplaaminen.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Re: K-jet ongelma.

Viesti Kirjoittaja Mois »

:)
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Vastaa Viestiin