tulpat (+avain) jne..

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

tulpat (+avain) jne..

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

mikähän pitäis olla kärkiväli motorcraftin tulpissa..
paketissa lukee 0.6?
mahtaako se olla justiinsa se..
autodata ei tuntenut kuin boschin,ngk:n ja championin(herkkusienen)..
kun vaihdoin motorcraftin tulpat ja puolan..
tulppa-avaimen ostin taas kun ne jotenkin häviää aina.. :?
neste-huoltsikalta,olikohan 4.70 hintaa..tuli ihan kelpo avain kun porasi reikää isommaksi.muuten ei tulppa mahtunut kun siihen yläpäähän on se pieni hattu..ilman sitä sopi mutta eihän ne kiinni ole ilman kumminkaan..
eli olis joutunu jokasesta ruuvaamaan sen irti vuorotellen..
mutta niin,jos se tulpan kärkiväli on 0.6 niin mitähän pitäis katkojan kärkien väli sitten olla..
tietysti vanhassa ei ole niin tarkkaa,mutta kumminkin..
Taunus Maximus =)
Antti
Viestit: 234
Liittynyt: 10 Elo 2004, 00:06
Paikkakunta: Kemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti »

Ei kai sillä tulpan kärkivälillä ole niin valtaisaa merkitystä näissä koneissa. Minä ainakin laitoin semmosenaan paketista ne Motorcraftit paikalleen ja hyvin on Fordi pelannu, voimaa löytyy ja repii niinkö reumatismi.. :D Kärkivälin olen myös säätäny aina samaan, olikohan nyt 0,4mm jos en ihan väärin muista. Ja toimii niinkö ihmisen mieli... 8)
Taunus on luonnollinen asia
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

tuli laitettua sitten se 0.6 tulppiin ja 0.35 kärkiin..
ja uudenkarhea jakaja. vähän meinaa potkia vastaan mutta en jaksanut niitä ajotusmerkkejä katsoa kohdalleen,muuta kuin suunnilleen.
käy kumminkin ja ottaa kierrokset,tänään ehkä kaasari vaihtoon..jos sitten samalla katsois ajotusta vielä vähän paremmaksi.
Taunus Maximus =)
Kimmo
Viestit: 253
Liittynyt: 09 Tammi 2005, 00:10
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Kimmo »

Eikö fordilla oo aika monessa koneessa suositus 0,5mm tulpan kärkiväliksi. Muistaakseni ainakin ohc:ssä ja kenttiläisessä on toi.
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

jotain sellasta kai ne on,2.0 v6 kyseessä,mutta tuskin se sen enempää merkkaa.
kärkien välin vois ehkä isontaa siihen 0.4..
autodata ilmoitti että 0.3-0.4 niin laitoin puoleenväliin..
ehkä vähän pieni kumminkin.
Taunus Maximus =)
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Käytin tänään tulpat irti, ykkösen tulppa oli hiukan öljyinen ja aivan sen näköinen kuin sitä ei olisi käytetty ollenkaan! Muut tulpat oli tosi hyvän näköiset. Rätillä pyyhin ja oli kuin uusi. Tyhjäkäynnillä tuntuu olevan pimeä, ajossa tuntuu välillä olevan mukana, välillä taas ei.

Nämä on nelikärkitulpat, mites nämä on teillä kestäneet? Kaverilla ei ainakaan tahdo 2.8:ssa nämä nelikärkitulpat kestää (3:lla kaasuttimella), omassa ruisku.
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Vastaa Viestiin