1.7 moottorin ilmaus...

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

juha.
Viestit: 3
Liittynyt: 24 Loka 2015, 14:09

1.7 moottorin ilmaus...

Viesti Kirjoittaja juha. »

...elikkä keittää heti = jossain lienee ilmaa.
Mahtaakohan jossain olla jokin ilmausruuvi tms, jolla tilanteen saisi korjailtua?
Auto siis 1.7 koneella oleva taunus transit.
Kyselee aloitteleva harrastelija.
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Re: 1.7 moottorin ilmaus...

Viesti Kirjoittaja Samu »

transitista en tiedä mutta kai siihen samoja neuvoja voi soveltaa kuin taunukseen, eli tunkilla keulaa ylemmäs, vettä lämppärin ylemmästä letkusta sisään kunnes on täynnä, ja omasta kokemuksesta kannattaa ruuvata lämpöanturi auki, mulla oli sen takana ilmakupla.
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Avatar
Mois
Viestit: 7844
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Re: 1.7 moottorin ilmaus...

Viesti Kirjoittaja Mois »

Joo, keula mahdollisimman ylös et tulee ilmat pois, ja kannattaa puristella vaikka ylävesiletkua kun moottori käy.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
juha.
Viestit: 3
Liittynyt: 24 Loka 2015, 14:09

Re: 1.7 moottorin ilmaus...

Viesti Kirjoittaja juha. »

OK.
Kiitokset vinkeistä!
Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: 1.7 moottorin ilmaus...

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Muutaman kerran ko.koneen kans puuhaillu,
ei siinä mitään tunkkauksia tai puristeluja tarvita,syylärin
korkki auki käytät kuumaksi että nesteet kiertää ja sillä selvä :)

Toki lämppärin hana auki täytyy kans olla.
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Re: 1.7 moottorin ilmaus...

Viesti Kirjoittaja p3 »

Kuten Herkko jo ohjeisti + jos täytetään kylmän koneen syyläri piri pintaan niin varmasti tulee nesteet pihalle lämmetessä. Pikkuhiljaa sitä nestettä silleen että sitä on syylärissä vain kennoston ylärajaan asti, kun kone on kuuma ja neste kiertää voi laittaa jonku sentin kennoston yli mutta ei korkkia myöten kun kyseessä on vanha paisuntasäiliötön järjestelmä.
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
Vastaa Viestiin