v kasi taunukseen
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
- taunusstyle
- Viestit: 1432
- Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
- Paikkakunta: rovaniemi
v kasi taunukseen
onko kova homma hankkia muutos luvat v8sille. nimittäin roverin kasille ku mulle tulee semmonen syksyyn mennessä koupeen erittäin edullisesti
toisaalta, miksipäs ei, jos on kanta-auto, mikä tarkastaa eka, sitten hakemaan lupia. kuulemma asiallisilla hakemuksilla heruu jopa lupia. hakemus on vaan 250e, hyväksyttiin se taikka ei.
periaatteessahan jos vaihtas eteen jäähytetyt jarrut ja taakse levyt, vahvistaisi rungon ja jotain muuta pientä, niin pitäisi lupien lohketa. ehkä. pitää vään löytyä jotkut vitun hyvät perustelutkin.
Ite oon miettiny aikanaan, jotta miten ihmeessä street-luokan kiihytysautot oikein leimattiin (ennen kun piti olla kilvissä) jollain tuhannen hevosvoiman myllyillä?
periaatteessahan jos vaihtas eteen jäähytetyt jarrut ja taakse levyt, vahvistaisi rungon ja jotain muuta pientä, niin pitäisi lupien lohketa. ehkä. pitää vään löytyä jotkut vitun hyvät perustelutkin.
Ite oon miettiny aikanaan, jotta miten ihmeessä street-luokan kiihytysautot oikein leimattiin (ennen kun piti olla kilvissä) jollain tuhannen hevosvoiman myllyillä?
Pontiac Astre -77
Toyota LandCruiser -81
Toyota LandCruiser -81
-
- Viestit: 1273
- Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
- Paikkakunta: Huittinen
-
- Viestit: 1273
- Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
- Paikkakunta: Huittinen
Eikös nuissa roovereissa ole muutenkin ongelmia öljynkieeron kanssa..mois13 kirjoitti:Mulla oli Amazon Roverin kasilla ja siinä oli öljypumppu täysin paska. Öljypumppu on samaa valua lohkon kanssa, kiva patentti
Mitenköhän ne korjaa öljypumpun tommosesta koneesta???
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
-75 coupe
Aina näissä asioissa puhe kallistuu tehokkaimpaan sarjatuotantomalliin ja viripajojen tuotteisiin. Tuossa osa aikanaan saamastani vastauksesta, kun kyselin AKE:lta erästä Caprihommiin liittyvää asiaa:
Harvinaisten mallien replica-malleja on kuitenkin useissa tapauksissa saanut rakentaa, vaikka ne eivät kävisi muuten vertailumalleiksi ja näiden moottorin teho menisikin yli tavallisten muutosrajojen. Tällöin moottorinvaihdossa käytettäviä moottorin koon, iskutilavuuden ja painon muutosprosenttirajoja ei käytetä, vaan autosta tehdään mahdollisimman tarkkaan esikuvaa vastaava kopio. Auton vastaavuus alkuperäiseen on tosin melko vaikeaa osoittaa, sillä eroavaisuuksien selvittäminen ei välttämättä ole helppoa. Joitakin osia voi olla melko vaikea/kallis hankkia, jotta auto vastaisi täysin esikuvaa. Tällöin päättäminen vaadituista muutoksista tai näistä tinkiminen jäänee muutoskatsastajalle.
Hannu Kuutti
Ajoneuvohallintokeskus
Harvinaisten mallien replica-malleja on kuitenkin useissa tapauksissa saanut rakentaa, vaikka ne eivät kävisi muuten vertailumalleiksi ja näiden moottorin teho menisikin yli tavallisten muutosrajojen. Tällöin moottorinvaihdossa käytettäviä moottorin koon, iskutilavuuden ja painon muutosprosenttirajoja ei käytetä, vaan autosta tehdään mahdollisimman tarkkaan esikuvaa vastaava kopio. Auton vastaavuus alkuperäiseen on tosin melko vaikeaa osoittaa, sillä eroavaisuuksien selvittäminen ei välttämättä ole helppoa. Joitakin osia voi olla melko vaikea/kallis hankkia, jotta auto vastaisi täysin esikuvaa. Tällöin päättäminen vaadituista muutoksista tai näistä tinkiminen jäänee muutoskatsastajalle.
Hannu Kuutti
Ajoneuvohallintokeskus
Capri 2.9i TT-projekti
Sierra RS Cosworth 4x4 -92
Sierra RS Cosworth 4x4 -92
Eli pallo heitetään kentän toisella puolelle. Käsi ylös katsastusmiehet, kenestä on vastusta uhkaamaan AKE:n mafiaa??
Kuulin yhden tapauksen jossa katsastusmiehellä oli mennyt sekaisin kW:t ja hv:t Eli sen jälkeen pellin alta löytyi vähän tuhdimpi paketti kuin mitä olisi "saanut".
Kuulin yhden tapauksen jossa katsastusmiehellä oli mennyt sekaisin kW:t ja hv:t Eli sen jälkeen pellin alta löytyi vähän tuhdimpi paketti kuin mitä olisi "saanut".
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
-
- Viestit: 1273
- Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
- Paikkakunta: Huittinen
Kyllä se onnistuu vielä nyky säännösten aikaankin mutta vaikempaa on kuin aikaisemmin.Taco kirjoitti:Mission impossible. Ellet sitten kaiva kuvetta ja maksa veroja ja ties mitä muita maksuja.
Viimeksi aken kanssa kun lupia taistelin (ford eskord 77 v8)niin tarvitsi vain 176 sivua A4 saastetta ja asia oli sillä selvä
Nyt ovat tiukantaneet selvästi sitä lupa prosessia ja on vaikeampaa saada niitä lupia.
Alustan,jarrujen ja voimansiirron osalta vaativat paljon enemmän selvityksiä kuin aikaisemmin ja perustelut pitää olla melkoinen krimmin satukirja
T:Taunus 20m ht ts v8
Kerrotko lisää mitä perusteluja olet laittanut????Anonymous kirjoitti:Kyllä se onnistuu vielä nyky säännösten aikaankin mutta vaikempaa on kuin aikaisemmin.Taco kirjoitti:Mission impossible. Ellet sitten kaiva kuvetta ja maksa veroja ja ties mitä muita maksuja.
Viimeksi aken kanssa kun lupia taistelin (ford eskord 77 v8)niin tarvitsi vain 176 sivua A4 saastetta ja asia oli sillä selvä
Nyt ovat tiukantaneet selvästi sitä lupa prosessia ja on vaikeampaa saada niitä lupia.
Alustan,jarrujen ja voimansiirron osalta vaativat paljon enemmän selvityksiä kuin aikaisemmin ja perustelut pitää olla melkoinen krimmin satukirja
T:Taunus 20m ht ts v8