v kasi taunukseen

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
taunusstyle
Viestit: 1432
Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
Paikkakunta: rovaniemi

v kasi taunukseen

Viesti Kirjoittaja taunusstyle »

onko kova homma hankkia muutos luvat v8sille. nimittäin roverin kasille ku mulle tulee semmonen syksyyn mennessä koupeen erittäin edullisesti
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Mission impossible. Ellet sitten kaiva kuvetta ja maksa veroja ja ties mitä muita maksuja.
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Avatar
Hessu
Viestit: 709
Liittynyt: 20 Loka 2004, 08:34
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Saattaisi olla teoriassa mahdollista jos saisi tapeltua vertailuautoksi australialaisen Cortina 4.1:n. Se, että AKE kelpuuttaa verrokiksi pelkästään usassa ja Euroopassa valmistettuja autoja, perustuu käsittääkseni ainoastaan mielivaltaan.
Avatar
Viipo
Viestit: 808
Liittynyt: 28 Loka 2004, 09:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Viipo »

toisaalta, miksipäs ei, jos on kanta-auto, mikä tarkastaa eka, sitten hakemaan lupia. kuulemma asiallisilla hakemuksilla heruu jopa lupia. hakemus on vaan 250e, hyväksyttiin se taikka ei.
periaatteessahan jos vaihtas eteen jäähytetyt jarrut ja taakse levyt, vahvistaisi rungon ja jotain muuta pientä, niin pitäisi lupien lohketa. ehkä. pitää vään löytyä jotkut vitun hyvät perustelutkin.

Ite oon miettiny aikanaan, jotta miten ihmeessä street-luokan kiihytysautot oikein leimattiin (ennen kun piti olla kilvissä) jollain tuhannen hevosvoiman myllyillä?
Pontiac Astre -77
Toyota LandCruiser -81
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

No eikös se -99 tämä laki muuttunut hankalaksi? Eli onneksi olkoon ennen sitä lupia hakeneet. AKE on kyllä mafia suomessa. Tietty tappelemalla voisi saada luvat...
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Taunusmies Jussi
Viestit: 1273
Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja Taunusmies Jussi »

No roverissa kaasarilla 120-130hv ja kun se on täysalumiininen niin se ei paina mitään cologneen verrattuna et sillä painolla vois saada jotenkin kikkailtua..
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Niinno jooo... sehän oli aika mopo tuo Rooveri ;)
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Mulla oli Amazon Roverin kasilla ja siinä oli öljypumppu täysin paska. Öljypumppu on samaa valua lohkon kanssa, kiva patentti :evil:
Mitenköhän ne korjaa öljypumpun tommosesta koneesta???
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunusmies Jussi
Viestit: 1273
Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja Taunusmies Jussi »

mois13 kirjoitti:Mulla oli Amazon Roverin kasilla ja siinä oli öljypumppu täysin paska. Öljypumppu on samaa valua lohkon kanssa, kiva patentti :evil:
Mitenköhän ne korjaa öljypumpun tommosesta koneesta???
Eikös nuissa roovereissa ole muutenkin ongelmia öljynkieeron kanssa..
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

mitään roovereita sinne...

kunnon 302..... mielellään piristettynä... :twisted:
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
jouni
Viestit: 39
Liittynyt: 05 Elo 2004, 12:48
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni »

Aina näissä asioissa puhe kallistuu tehokkaimpaan sarjatuotantomalliin ja viripajojen tuotteisiin. Tuossa osa aikanaan saamastani vastauksesta, kun kyselin AKE:lta erästä Caprihommiin liittyvää asiaa:

Harvinaisten mallien replica-malleja on kuitenkin useissa tapauksissa saanut rakentaa, vaikka ne eivät kävisi muuten vertailumalleiksi ja näiden moottorin teho menisikin yli tavallisten muutosrajojen. Tällöin moottorinvaihdossa käytettäviä moottorin koon, iskutilavuuden ja painon muutosprosenttirajoja ei käytetä, vaan autosta tehdään mahdollisimman tarkkaan esikuvaa vastaava kopio. Auton vastaavuus alkuperäiseen on tosin melko vaikeaa osoittaa, sillä eroavaisuuksien selvittäminen ei välttämättä ole helppoa. Joitakin osia voi olla melko vaikea/kallis hankkia, jotta auto vastaisi täysin esikuvaa. Tällöin päättäminen vaadituista muutoksista tai näistä tinkiminen jäänee muutoskatsastajalle.



Hannu Kuutti
Ajoneuvohallintokeskus
Capri 2.9i TT-projekti
Sierra RS Cosworth 4x4 -92
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Eli pallo heitetään kentän toisella puolelle. Käsi ylös katsastusmiehet, kenestä on vastusta uhkaamaan AKE:n mafiaa??

Kuulin yhden tapauksen jossa katsastusmiehellä oli mennyt sekaisin kW:t ja hv:t :) Eli sen jälkeen pellin alta löytyi vähän tuhdimpi paketti kuin mitä olisi "saanut".
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Taunusmies Jussi
Viestit: 1273
Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja Taunusmies Jussi »

Tollaista sais sattua vähän useamminkin. :D
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Taco kirjoitti:Mission impossible. Ellet sitten kaiva kuvetta ja maksa veroja ja ties mitä muita maksuja.
Kyllä se onnistuu vielä nyky säännösten aikaankin mutta vaikempaa on kuin aikaisemmin.
Viimeksi aken kanssa kun lupia taistelin (ford eskord 77 v8)niin tarvitsi vain 176 sivua A4 saastetta ja asia oli sillä selvä 8)
Nyt ovat tiukantaneet selvästi sitä lupa prosessia ja on vaikeampaa saada niitä lupia.
Alustan,jarrujen ja voimansiirron osalta vaativat paljon enemmän selvityksiä kuin aikaisemmin ja perustelut pitää olla melkoinen krimmin satukirja 8) 8)
T:Taunus 20m ht ts v8
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Anonymous kirjoitti:
Taco kirjoitti:Mission impossible. Ellet sitten kaiva kuvetta ja maksa veroja ja ties mitä muita maksuja.
Kyllä se onnistuu vielä nyky säännösten aikaankin mutta vaikempaa on kuin aikaisemmin.
Viimeksi aken kanssa kun lupia taistelin (ford eskord 77 v8)niin tarvitsi vain 176 sivua A4 saastetta ja asia oli sillä selvä 8)
Nyt ovat tiukantaneet selvästi sitä lupa prosessia ja on vaikeampaa saada niitä lupia.
Alustan,jarrujen ja voimansiirron osalta vaativat paljon enemmän selvityksiä kuin aikaisemmin ja perustelut pitää olla melkoinen krimmin satukirja 8) 8)
T:Taunus 20m ht ts v8
Kerrotko lisää mitä perusteluja olet laittanut????
Vastaa Viestiin