Otin eilen virranjakajankannen irti. Yllätykseksi sisällä oli kaikki päin persettä. Pyörijässä oli vääntyny se peltilipare mihin tulee kannen keskikohta kiinni, eli sytytysvirta puolalta. Kannesta puuttu myös se "hiili" mikä koskettaa tuota pyörijää. Lisäksi se oli naarmuinen. Puolalta tuleva virta oli vissiin just ja just menny eteenpäin, pyörijä oli tuosta kohdasta "hapettuneen" näköinen (eli kosketus huono) ja mittariinki on tullu ~3000km
Joskus aikaisemmin kun konetta ensi kertoja pyöriteltiin oli pyörijä mennyt poikki. Tällöin vaihdettiin pyörijä, muttei kantta. Nyt vaihdoin sitten kannenkin kun sattu oleen uus sellanen Ja tämä on jo toinen vääntyny yksilö (kuvassa), en vain muista enää milloin tuo on ollut paikoillaan. Joka tapauksessa, nykyinen pyörijä on vääntyny juuri samalla tavalla.
Pyörijä on Bremi ja vanha kansi Motorcraftin sininen. Tämä uusi kansi on Bremin ja ruskea. Voiko näissä olla jotain yhteensopivuus ongelmia???
Lisäksi 3 tulpanjohtoa oli hapettunut kannen päästä. Putsasin ja nakkelin jotain rost-offia perään... Oisko olleet vain huonosti kiinni?
V6 virranjakajankansi jne.
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
V6 virranjakajankansi jne.
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Oon aina vaihtanut pyörijän ja kannen samalla, ei noi osat niin paljoa maksa että säästöä tulisi. Kuvasta päätelle pientä sopivuusongelmaa on ollut.
1973 Ford Taunus Coupe GT 2300
http://www.taunusfinland.com/galleria/t ... ?album=400
http://www.taunusfinland.com/galleria/t ... ?album=400