ahtamista

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

klasu
Viestit: 141
Liittynyt: 21 Tammi 2010, 11:24
Paikkakunta: Säkylä
Viesti:

ahtamista

Viesti Kirjoittaja klasu »

Mietin 2.9 koneen ahtamista (12v).
Onks garretin T04 riittävä? Ahdot pidetään alle kilossa ja kone muutenki vakiona.
Mitkä suuttimet ois järkevät?
Moottorin ohjaukseen varmaa helpoin ja halvin MS??
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: ahtamista

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Pitää tietää tarkemmin... polttoaineenpaine jota meinaat käyttää, millä polttoaineella.
Meinaatko ylikuormittaa suuttimia vai et..

Noita Garret T04 ahtimia on aika monta...

Esim. Tässä
http://www.atpturbo.com/mm5/merchant.mv ... y_Code=BCS

Sitte on sellasia kuorma auton T04 ahtimia...jotka on aivan eli maailmaa
toi toissa ylhäällä oleva olis varmana just sopiva.

Jos tyydyt vähän vähempään niin tääkin vois olla..
http://www.futurez.fi/fi/shop/turboahti ... ukkaportti

Moottoriohjauksesta voi olla montaa mieltä. Itse ECU ei ole se kallein
vaan ne Anturit yms rojut siihen päälle. Megasquirt vissiin käyttää GM antureita
KMS käyttää VW konsernin kamoja.(Bosch osa). Jne eri ecun valmistajat käyttää
eri tyyppisiä kamoja. Kannattaa myös Vilkaista Atom, Vipec, Hestec, Tatec, Motec.

Kaikki ihan toimivia ratkaisuja. Tulevaisuutta ajatelle ehkä se halvin ei ole paras.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Avatar
SporttiJanne
Viestit: 100
Liittynyt: 27 Heinä 2004, 08:34
Paikkakunta: Kyrö, Pöytyä (Turun lähellä)
Viesti:

Re: ahtamista

Viesti Kirjoittaja SporttiJanne »

Turboahdin, niin kuin myös suuttimet, kannattaa valita tavoitellun tehon mukaan.

Tästä hyvä ja halpa ahdin:
http://www.maxspeedingrods.co.uk/t25-fl ... t2860.html

Moottorinohjainlaitteeksi voin suositella Ecumaster EMU:a (jollaisen just laitoin omaan ahdettuun Cologne EFI V6:een). EMU ymmärtää suoraan sun 2,9:n alkuperäisen TFI-jakajan asentotunnistimen ja lisäksi muutkin koneen alkuperäiset anturit. EMU:ssa on myös sisäinen laajakaistalambdaohjain säätämistä varten ja paljon muita hyviä ominaisuuksia. Katso itse lisää tietoja EMU:sta täältä: http://sporttiauto.com/kauppa/emu

Tuossa video ensikäynnistyksestä Ecumaster EMU:lla:
http://1drv.ms/1HnswyJ
Esittelyvideo: Klikkaa!
Säädöt ja mittaukset 4-vetodynolla, moottorinohjainlaitteet, moottorien tasapainotukset ja muut alan osat ja palvelut: Sporttiauto.fi
Vastaa Viestiin